طراحی بسته بندی


بسته بندی یک ابزار کاربردی است ولی می تواند با کمی خلاقیت مفهومی فراتر برای آن در نظر گرفت. طراحی خوب و چشم ناز م تواند مفاهیم بسیار اساسی را منتقل کند و اگر شما بتوانید در بسته بندی محصولات خود از این مزیت استغاده کنید و در کنار تحویل بسته های خود به مشتریان از تبلیغات جهت دار نیز بهره مند شوید. طراحی بسته بندی می تواند کمک کند تا به ماهیت محصول درون بسته دست پیدا کنید و حتی اگر این کار به درستی انجام شود نحوه استفاده از ان را نیز پی خواهید برد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بگوییم چطور می توانید با یک طراحی خوب مخاطبان خود را تخت تاثیر قرار دهید.

طراحی بسته بندی در ۷ مرحله (اینفوگرافی)


۱. لایه بسته بندی را بشناسید. ۲. مناسب ترین نوع بسته بندی را انتخاب کنید. ۳. چاپگرتان را آماده کنید. ۴. پیکره اطلاعات را مشخص کنید. ۵. طراحی بسته بندی را سبک و سنگین کنید. ۶. بازخورد ها و نقطه نظرات دیگران را جویا شوید. ۷. فایل های درست و مناسب را تهیه کنید.

مواردی که باید قبل از بسته بندی در نظر بگیرید


نگاه آریایی

لازم است که قبل از اقدام به طراحی بسته بندی یک سری موارد را برای خود مشخص نمایید. اول اینکه چه کالایی ارائه می دهید مهمترین سوال است. اینکه شما چه محصولی را ارائه می کنید و این محصول چه ابعادی دارد؟ در ساختار آن از چه موادی استفاده شده است؟ محصول شما شکننده است یا خیر؟ با پاسخ دادن به این پرس ها می توانید به درک صریحی از بایدهای و نباید ها در طراحی بسته بندی خود دست پیدا می کنید. به طور مثال می توان گفت اگر محصول شما طریف و شکننده است لازم است که بسته بندی با دوام و مستحممی را برای آن در نظر بگیرید.


نگاه آریایی

این سوال ها عوامل اصلی در تعیین نوع طراحی می باشند. در مرحله بعد اینکه قرار است شما محصولات خود را به چه افرادی بفروشید هائز اهمیت است. در واقع مشخص کردن این موضوع که مشتریان شما آفا هستند یا خانوم؟ مشتریان شما از طرفداران محیط زیست هستند؟ مخاطبان شما را افراد مرفه تشکیل می دهند یا بودجه محدودی دارند؟ بازه سنی مصرف کنندگان مخصولات شما و موارد این چنینی نیز می تواند تعیین کننده طراحی بسته بندی باشد. سته بندی کالا باید از دیدگاه مصرف کنندگان آن محصول جذای و خواستنی باشد پس لازم است که قبل از شروع به طراحی بسته بندی خصوصیات و علایق مشتریان خود را شناسایی نمایید.


نگاه آریایی

همچنین نحوه ارسال محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه شما محصولات خود را در فروشگاه های بزرگ یا فروشگاه های اینترنتی به فروش میر سانید در طرای آن بسیار تاثیر می گذارد چرا که بسته بندی محصولی که به شکل انلاین به فروش می رسد با بسته بندی که حضورت تحویل داده می شود بسیار متفاوت است. بسته بندی کالایی که باید در قفسه فروشگاه ها به فروش رود، باید زیبا و شکیل باشد و نگاه ها را به سوی خود جذب کند در صورتی که بسته بندی که به صورت آنلاین به فروش می رسد باید از استحکام بالایی برخوردار باشد.

طراحی بسته بندی هلدنیگ نگاه آریایی


مجموعه هلدینگ نگاه آریایی با تلفیق دانش، تجربه و علم بر زیبایی شناسی موفق به طراحی بسته بندی برندهای معروفی بوده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارها با پر کردن فرم مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.