advertise

طراحی بیلبورد در ایلوستریتور


با اینکه در دنیای امروزه توجه به تبلیغات محیطی کمتر شده و هم کاربران و هم مدیران کسب و کار های تمایل بیشتری به استفاده از تبلیغات مجازی دارند، با این حال این نکته باعث نمی شود که از تاثیر تبلیغات محیطی و به خصوص بیلبورد ها چیزی کم شود و بتوان آن را نادیده گرفت. یک مدیر هوشمند برای تاثیر بیشتر و انجام تبلیغات موثر تر تلاش می کند تا از ترکیب روش های تبلیغات مختلف به صورت کار آمد و دبه اندازه در جای خود استفاده کند. حذف روش های تاثیر گذار و تمرکز بر روی یک نوع تبلیغات نمی تواند تاثیری که استفاده از همه روش های به صورت اصولی و درست می گذارد داشته باشد مخصوصا استفاده از روش بیلبورد که تاثیرات آن قابل مقایسه با هیچ کدام از روش های دیگر نیست. هر روش تبلیغاتی دارای اصول و قواعد خود است که اگر آن ها را بشناسید و در هنگام اجرا آن ها را رعایت کنید علاوه بر انجام تبلیغات به شکل تاثیرگذار شما می توانید نرخ بازگشت سرمایه حتی به شکل بیشتر از قبل را نیز داشته باشید. بنابراین تمامی این موارد به چگونگی اجرا و استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی دارد. برای آشنایی با این اصول با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.


نگاه آریایی

۱۰ قانون برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار در ایلوستریتور

بیلبورد ها در همه جای سطح شهر نصب می شوند و روزانه توسط افراد بسیار زیادی دیده می شوند حتی بیشتر از تبلیغاتی که در شبکه های مجازی پخش می شوند بیشتر دیده می شوند و حتی گاهی چندین بار توسط یک نفر دیده می شوند. می توان نتیجه گرفت که بیلبورد ها شانس بسیار زیادی برای جلب توجه افراد و مهم تر از آن، بخاطر سپاری برند شما دارد. با استفاده از این ده قانون می توانید اثرگذاری این نوع تبلیغات را چندین برابر نمایید.

۱- تعداد کلمات مناسب برای انتقال مفاهیم: همیشه در نظر داشته باشید در هنگام نگاه کردن به بیلبوردهای نصب شده زمان زیادی برای بررسی جزئیات بیلبورد ندارید بنابراین تنها کاری که در استفاده از کلمات در طراحی بیلبورد خود باید انجام دهید استفاده هرچه کمتر از کلمات است. به عبارتی می توان گفت که در طراحی بیلبورد چیزی نگویید نشان دهید. در صورتی که محصول یا خدمات پیچیده ای دارید که نیاز به توضیحات دارد بهتر است که از بیلبورد ها استفاده نکنید. بیلبورد جایی برای توضیح نیست.
۲- توجه ها را به سمت خود جلب کنید و لی باعث حواس پرتی نشوید: هدف بیشتر بیلبوردهای تبلیغاتی جلب توجه رانندگان وسایل نقلیه است و سعی می کنند در چند ثانیه فکر و دهن مخاطب را در گیر خود کنند ولی این باعث بروز حواس پرتی در رانندگان می شود. شما به عنوان یک طراح باید این موضوع را در نظر بگیرید و همیشه دقت داشته باشید که طراحی نباید به شکلی باشد که حواس رانندگان را پرت کند بلکه باید نظر ان ها را جلب نماید.
۳- بیلبورد ها جایی برای دریافت جواب مستقیم نیست: این به چه معناست؟ بیشتر بیلبورد ها در طراحی خود شماره تماس، آدرس سایت، آی دی اینستاگرام و کانال های ارتباطی خود را قرار می دهند در صورتی که، کسانی که بیلبورد ها را می خوانند اصلا فرصت نگاه کردن به این قسمت یا استفاده از این اطلاعات را ندارند و قرار دادن این اطلاعات در بیلبورد کار کاملا اشتباهی است. شما در بیلبورد باید تلاش کنید که مخاطبان را به سمت محصولات خود راهنمایی کنید و زمانی که توانستید نظر ها را به سمت خود جلب کنید با استفاده از روش های تبلیغاتی دیگر از جمله، تبلیغ در تلویزیون، رادیو، بروشور، سایت و پست در اینستاگرام ان ها را به سمت مرکز خرید راهنمایی کنید.
۴- در طراحی بیلبورد خود باهوش باشید: به عنوان کی قانون کلی شما باید بیلبوردی را طراحی کنید که نظر بیننده را جلب کند و بر روی افکارش تاثیر بگذارد. بنابراین استفاده از عناصر تبلیغاتی پیچیده اصلا ایده خوبی برای طراحی بیلبورد نمی باشد. اینجا هدف تبلیغات است پس نیاز نیست که با پیچیده کردن و شلوغ کردن بیلبورد مخاطبان را گیج کنید فقط با استفاده از خلاقیت انتقال مفاهیم را ساده تر کنید.
۵- تعداد بیلبوردهای خود را افزایش دهید: هرچه تعداد بیلبورد ها بیشتر باشد بهتر است. درست است که هزینه بیلبورد ها زیاد است ولی بیلبورد ها رسانه ای هستند که افراد زیادی در آن حضور دارند. هر بیلبورد برای خود نرخی دارد که به آن GRP گفته می شود. این نرخ بر اساس ترافیک، دیده شدن، موقعیت، اندازه و سایر موارد برای هر بیلبوردی تعیین می شود. این نرخ از ۱ تا ۱۰۰ متغیر است و اگر بیلبوردی نرخ ۵۰ داشت به این معنی است که حداقل ۵۰ درصد از جمعیت ان ناحیه روزانه یک بار تبلیغ شما را دیده اند. این شانس زمانی که تنها یک بیلبورد برای تبلیغات خود داشته باشید کمتر از زمانی است شما ۴ الی ۵ بیلبورد کرایه کرده باشید. پس بهتر است در صورتی که توان دارید چندین بیلبورد کرایه کنید.
۶- لازم نیست چیزی بگوید، نشان دهید: در مورد تبلیغات خود خلاقیت داشته باشید. درست است که یک بیلبورد مسطح معمول ترین حالت است ولی شما می توانید با شکستن این قانون به طرح هایی برسید که مفهوم را به درستی و به بهترین شکل ممکن نشان دهد. شما می توانید زا انواع روش های سه بعدی، انیمیشنی، ساده و هر نوع دیگری استفاده کنید و این تنها به خواست شما بستگی دارد.
۷- از تکرار به هر نوعی بپرهیزید: هزینه تبلیغات بسیار زیاد است و برای کرایه و طراحی بیلبورد باید هزینه های زیادی را مصرف کنید پس سعی کنید هوشمندانه از این امکانات استفاده کنید تا علاوه بر رسیدن به هدف خود بازگشت سرمایه نیز داشته باشید و در کنار آن برای خود برندینگ نیز داشته باشید. شما باید بهترین استفاده را از این هزینه ای که دارید برای تبلیغات توسط بیلبورد انجام می دهید داشته باشید. پس سعی کنید از هیچ تبلیغ دیگه ای کپی نکنید و با ایده های خود تبلیغ مخصوص به خود را انجام دهید.
۸- بیلبوردهای خود را ساده نگه دارید: بیلبوردی قدرتمند تر است که بتواند در عرض چند ثانیه که فرصت دارد کلیه مطالب مورد نظر خود را انتقال دهد و کاملا مفهوم باشد. بیلبورد جایی برای توضیح یا نمایش های هنری نیست بنابراین باید تا جایی که امکان دارد طراحی خود را ساده نگه دارید و از استفاده طرح های پیچیده دوری کنید.
۹- اندازه لوگو مناسب را فراموش نکنید: بیشتر مدیران کسب و کار از طراح می خواهند که لوگو نسبت به دیگر اجزا بزرگتر باشد و این کاملا طبیعی است. این مدیران هزینه زیادی را صرف تبلیغات می کنند و قصد دارند که برند اولین چیزی باشد که به چشم می آید. ولی در این مورد تناسب را نباید فراموش کرد. لوگو بزرگ می تواند از دیده شدن مفهوم و پیغام تبلیغ شما جلوگیری کند همانطور که لوگو کوچک باعث می شود تبلیغ شما ارتباطی با مشتری نداشته باشد. اگر شما جزو برند های بسیار قوی و بزرگ هستید حتی می توانید با نشان ندادن لوگو خود قدرت خود را نشان دهید.
۱۰- تست طول بازو: بعد از این که تمامی قوانین را رعایت کردید و یک بیلبورد خوب در ایلوستریتور طراحی کردید نیاز است که آن را تست کنید و از مناسب بودن همه چیز مطمئن شوید. برای این کار می توانید بیلبورد خود را به اندازه یک کارت ویزیت چاپ نمایید و آن را به اندازه طول بازوی خود دور نگه دارید و بینید چطور به نظر می رسد؟ اگر به نظرتان جالب نبود نیاز است که طراحی را تغییر دهید. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که برای جذب مشتریان شما ۵ الی ۱۰ ثانیه فرصت دارید و بعد طراحی خود را قضاوت کنید.


نگاه آریایی

طراحی بیلبورد در نرم افزار ایلوستریتور

تا به اینجا تمام قوانینی که باید در حین طراحی در نظر داشته باشید را بیان کردیم و حالا نیاز است که شما را با ابزار طراحی بیلبورد آشنا کنیم. یکی از نرم افزار های قدرتمند و مفید در این راستا، برنامه Adobe Illustration (ایلوستریتور) می باشد. این برنامه یکی از اصلی ترین برنامه های طراحی می باشد که در طراحی بیلبورد استفاده و کاربرد فراوانی دارد. این برنامه مزیت هایی نسبت به فتوشاپ دارد ک مخصوصا در طراحی بیلبورد مورد اهمیت است. محیط ایسلوستریتور به گونه ای طراحی شده که شما تمامی طراحی خود را می توانید به وکتور Vector تبدیل کنید. مزیتی که این فایل ها نسبت به فایل های دیگر دارد این موضوع است که هر چقدر که شما ابعاد را تغییر دهید تاثیری در کیفیت طراحی نخواهد داشت و حتی در ابعاد بسیار بزرگ از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود که این نکته در طراحی بیلبورد که دارای ابعاد بزرگ است بسیار مهم است.


تا به اینجا تمام قوانینی که باید در حین طراحی در نظر داشته باشید را بیان کردیم و حالا نیاز است که شما را با ابزار طراحی بیلبورد آشنا کنیم. یکی از نرم افزار های قدرتمند و مفید در این راستا، برنامه Adob

سخن آخر

همانطور که دیدید بیلبورد ها یکی از تاثیرگذار ترین روش های تبلیغات محیطی است که برای طراحی آن نیاز به استفاده از ابزار تخصصی از جمله فتوشاپ و ایلوستریتور دارید. در صورتی که برای طراحی خود بخواهید از هر کدام از این برنامه ها استفاده نمایید نیاز دارید که آموزش های حرفه ای دیده باشید. شما برای این منظور می توانید در کلاس های آموزشی شرکت نگاه آریایی شرکت نمایید یا در راه حل ساده تر کل روند طراحی بیلبورد خود را به هلدینگ نگاه آریایی و طراحان متخصص این هلدینگ بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید فرم مشاوره رایگان را پر نموده و در طی جلسه ای که تنظیم می شود تمامی موارد مورد نظر خود را بپرسید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره