هر کار و کسبی برای موفقیت در تجارت خود و به منظور بهبود فروش خود و برندینگ سازی حرفه ای نیاز به بازاریابی، کمپین های تبلیغاتی و داشتن استراتژی بازاریابی قوی می باشد. یکی از بهرتین روش های که می تواند به این امر کمک کند ارتقا محصول است که در آن باید اقداماتی برای ترفیع جایگاه انجام شود و برای دست پیدا کردن به این جایگاه کاری که باید انجام شود تبلیغات حرفه ای و همه جانبه است. در حال حاضر تمامی کار و کسب ها اگر قصد ماندگاری در بازار و رقابت با سایر بیزینس ها را دارند باید از تمامی امکاناتی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی وجود دارد استفاده کنند تا بتوانند خود را به مخاطبین معرف کرده و برند خود را در ذهن مشتریان ثبت نمایند. در یک نگاه کلی می توان به این نتیجه رسید که انجام تبلیغات نیاز به یک بستر رسانه ای دارد تا بتواند به شل مناسب تری ارائه شود. برای آشنایی با مفهوم تبلیغات رسانه ای در اصفهان بهتر است در ابتدا بدانیم رسانه چیست و به چه ابزاری رسانه اطلاق می شود تا بهتر بتوانیم جوانب آن را بررسی کنیم.
رسانه به صورت کلی به ابزار و یا کانال ارتباطی گفته می شود که در آن پیامی از یک فرستنده به یک گیرنده انتقال می یابد. اما این یک تعریف کلی است و برای انجام بهتر تبلیغات در این بستر بهتر است آنرا دقیق تر بررسی نماییم. در راستای تبلیغات رسانه ای تعریفی که برای رسانه در نظر می گیریم شامل سه بخش مجزا می شود یعنی در ابتدا رسانه وسیله ابزاری است که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش بازاریابی را به مخاطبان بازار هدف منتقل می نماید و در مرحله دوم آن ها را عکس و العمل وادار می کند و در نهایت و در مرحله آخر در رفتار آن ها تاثیر می گذارد. این تعریفی است که از دید یک کمپین تبلیغاتی می توان برای رسانه ارائه داد. رسانه ها دارای دسته بندی هستند و با توحه به این دسته بندی باید تبلیغات خود را تولید و عرضه نمایید.
- رسانه های ادراک حسی: مربوط به زمان و مکان
- رسانه های شناختی: تصویر، زبان، خط و موسیقی
- رسانه های فنی انتقالی: روزنامه ها، تلویزیون، رادیو، اینترنت
در مورد بازاریابی رسانه های فنی انتقالی مورد نظر است و برای انجام تبلیغات خود از این نوع رسانه بیشتر استفاده می نمایند که این نوع رسانه شامل شناخته شده ترین و آشناترین رسانه های محسوب می شوند و از مجموعه رسانه های دیداری مانند تلویزیون، اینترنت، مجلات و روزنامه ها در کنار رسانه های شنیداری از جمله رادیو تشکیل شده اند که در ادامه در مورد هر کدام از این رسانه ها به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.
اولین مورد که باید برای تبلیغات رسانه یا در نظر بگیرید بستر مناسب و انتخاب رسانه درست است. برای این منظور بهتر است که نوع رویکرد کار و کسب خود را مشخص نمایید. در واقع برای هر کار و کسبی دو نوع رویکرد وجود دارد.
رویکرد تمرکز راسانه ای:
در این روش شما تمام تمرکز و توانایی تبلیغاتی خودر ا بر روی چند رسانه تبلیغاتی متمرکز می کنید و دیگر رسانه ها را به طور کامل حذف می نمایید. زمانی از این رویکرد استفاده می کنند که در مورد اثر بخشی رسانه های دیگر مطمئن نیستند و نمی خواهند ریسک کرده و سرمایه خود برای تبلیغات در تمامی رسانه ها بکار بگیرند بنابراین روی تعداد محدود و مشخصی از این رسانه ها تمرکز کرده و تبیلغات خود را سازماندهی می کنند.
رویکرد پراکندگی رسانه ای:
در این روش صاحبان کسب و کارها بودجه خود را بدون محدودیت برای تمامی رسانه ها در نظر می گیرند و برنامه و استراتژی بازاریابی خود را به شکلی تنظیم می کنند تا بتوانند از تمامی رسانه های موجود برای تبلیغات خود سود ببرن و بتوانند هرجه بیشتر خود را به سمع و دید مخاطبان برسانند و محصولات و خدمات خود را معرفی نمایند. در این روش به طور فعال در تمامی کانال های ارتباطی حضور خواهند داشت و مخاطبان بسیار زیادی را هدف قرار می دهند.
انتخاب این رویکردها به مسائل زیادی وابسته هستند و باید متناسب با نوع خدمات و محصولی که کار و کسب شما ارائه می دهد و بررسی رسانه ها و مخاطبان آن ها در استراتژی بازاریابی خود باید در نظر بگیرید که چه نوع رویکردی برای کار و کسب شما مناسب تر است و می توانید بازخورد بیشتری از آن دریافت نمایید در کنار اینکه هزینه مناسبی را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر محصولی که شما ارائه می دهید و مورد استفاده غالب جمعیت باشد باید از رسانه های بزرگ گروهی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه استفاده نمایید. ولی برخی از محصولات و خدمات کاملا نیاز محسوب نمی شوند و در واقع مشتریان به صورت اتفاقی به آنها برخورد کرده و نظرشان جلب می شود و اگر تبلیغات به صورت درست انجام شود نهایتا به خرید منجر می شود. در این موارد بهتر است که استراتژی بازاریابی هدف خود را برای قانع کردن مخاطبان به خرید بگذارد که می تواند از تکنیک داستان سرایی در مورد محصول سود ببرد.
پس از همه گیر شدن تلویزیون از همان ابتدا آن را به عنوان یک رسانه تبلیغاتی استفاده کردن و در واقع با ظهور تلویزیون انقلابی در روش های تبلیغاتی بوجود آمد. تلویزیون یکی از رسانه های است که روز به روز به مخاطبان آن افزوده می شود و جدیدا با اضافه شدن امکان مشاهده آنلاین اینترنتی برنامه های تلویزیون این قابیلت افزایش پیدا کرده است. در واقع وظیفه و هدف تلویزیون خبررسانی و سرگرمی است که محبوبیت آن کاملا مشهود است. اثربخشی تلویزیون غیرقابل انکار است و محبوبیت این رسانه در نظرسنجی از بینندگان تلوزیون این رسانه بیشترین نفوذ و تاثیرگذاری تبلیغاتی را بین آنها دارد. روش های تبلیغاتی که در تلویزیون انحام می شود بیشتر در دو نوع آگهی های تلویزیونی و اسپانسر شدن در برنامه های تلویزیونی از متدوال ترین این روش هاست.
رادیو یکی از قدیمی ترین رسانه هایی است که حتی قبل از ظهور تلویزیون مورد توجه مخاطبان بوده است و به عنوان یک رسانه موثر برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفته است و همچنان با گذشت این همه سال به عنوان یک رسانه محبوب و پرمخاطب شناخته می شود. رادیو با داشتن قابلیت سیار بودن و برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان به یکی از رسانه های موثر تبدیل شده است. دارندگان کار و کسب های گوناگون می توانند با داشتن خلاقیت تیزرهای تبلیغاتی جالبی را برای پخش در رادیو تهیه نمایند و به این طریق محصولات و خدمات خود را مخاطبان این رسانه معرفی نمایند همچنین مانند تلویزون با اسپانسر شدن در برنامه های مختلف نقش خود را در این حضور پررنگ تر نمایند.
رسانه تبلیغاتی مکتوب در قالب مطبوعات و نشریات انجام می شود و می توان ادعا کرد که بزرگترین حجم تبلیغات را شامل می شوند. کمترین مزیت این رسانه ها هزینه مناسبی است که برای صاحبان کار و کسب ها دارد. در بازاریابی مکاتبه ای بهتر است که به اصول آن مانند رنگ بندی توجه نمایید. اگر شما بتوانید برای تبلغات خود رنگ های جذاب و مرتبط در نظر بگرید اثر بخشی تبلیغات خود را چند برابر می نمایید. یکی از بزرگترین مزیت های این روش دوام و عمر بالای آن است که مخاطبان این دسترسی را می دهد که تبلیغات را به طور کامل بررسی نمایند و کامل و با دقت آنرا مطالعه نمایند.
بدون شک اینترنت گسترده ترین و جامع ترین بستر ارتباطی در جهان به شمار می آید. رسانه هایی که بر پایه اینترنت هستند با دارا بودن مزیت های مانند هدفمندی مناسبتر، جهانی بودن، هزینه منطقی، اثر بخشی بالا و قابلیت آنالیز این امکان را به شما می دهد که تبلیغات را به طور گسترده تر و بهینه تری بکار ببرید. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد از جمله: بنرهای تبلیغاتی، موتورهای جستجو (SEM)، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی ایمیلی، شبکه های اجتماعی و غیره.
یکی دیگر از رسانه هایی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است و تمامی شرکت های تبلیغاتی در تلاش هستند با تمرکز بر روی آن اثرگذاری تبلیغات خود را چندین برابر کنند موبایل مارکتینگ می باشد. ولی برای استفاده از این رسانه و ابزار باید بسیار محتاط عمل کنید چرا که اگر به صورت دقیق و بجا از آن استفاده نشود باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطبین می شود و در نهایت آزار و اذیت مشتریان را به همراه دارد. در مقابل اگر به صورت دقیق و درست مورد استفاده واقع شود می تواند روشی با بهره وری بالا و پرنتیجه باشد. ولی در کل بازاریابی موبایل با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد یک روش مکمل محسوب می شود و بهتر است که تمامی تمرکز خود را بر روی این روش متمرکز ننمایید.
تبلیغاتی از قبیل بیلبورد، دیوارنویسی، تبلیغات روی وسایل نقلیه عمومی، تلویزیون های شهری و غیره تمامی جزو تبلیغات رسانه های محیطی دسته بندی می شود. تبلیغات محیطی بیشتر برای جلب مخاطبانی است که فرصت کمی برای بررسی انواع رسانه های دیگر دارند و قصد دارند که پیام و شعار تبلیغاتی خود را به دید آن ها برسانید و نظرشان را به سمت کار و کسب خود جلب نمایند. برخی از شرکت ها برای اینکه شانس دیده شدن تبلیغات خود را افزایش دهند سعی می کنند که ابعاد این تبلیغات را زیادتر کنند ولی در کنار این مورد بهتر است در رابطه با طراحی، رنگ ها، خلاقیت های بکارگیری و مکان نصب آن ها نیز دقت کنند تا بتواند اثر بخشی آن ها چندین برابر نمایند.
در این نوع از رسانه ها می توان مواردی را به مخاطبین هدیه داد که مختص شرکت و یا تجارت خود شما باشد یعنی نام برند و نام تجاری شما بر روی آن زده شده باشد تا بتوانید برند خود را هرچه بیشتر به نظر مخاطبان خود برسانید. شما می توانید مواردی مانند کیف، کارت های عضویت، کلاه، خودکار و غیره را برای این منظور در نظر بگیرید.
تبلیغات رسانه در اصفهان نقش بسیار مهمی را در بازاریابی و تبلیغات کار و کسب های مختلف ایفا می کند. ممکن است حوضه فعالیت شما بسیار گسترده باشد و محدود به یک نوع محصول و خدمات نباشد در این صورت میتوانید با کمی خلاقیت و کمک گرفتن از تبلیغات رسانه ای در اصفهان تمامی این خدمات و محصولات را به جمعیت بسیار زیاد مخاطبان معرفی و عرضه نمایید. انتخاب رسانه باید براساس ویژگیهای جمعیت شناختی مشتری، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت، پیام تبلیغاتی، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ صورت بگیرد تا بتواند افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد و آنان را وادار به انجام واکنش نماید. استفاده از این روش ها و داشتن تیم تبلیغاتی قوی که شما را در انجام تمامی این موارد راهنمایی و همراهی کند از اهمیت زیادی برای ایجاد یک برند قوی برخوردار است.
مجموعه هلدینگ نگاه آریایی در راستای انجام تبیلغات گسترده در هر زمینه ای برای بهبود کار وکسب شما، تبلیغات رسانه ای در اصفهان را به بهترین شکل ممکن پوشش می دهد و با ارتباطات قوی با انواع ارگان ها برای برقراری ارتباط و انتشار تبلیغات می تواند کار شما را در این امر تسهیل ببخشد. برای دریافت اطلاعات کامل تر و جامع در این رابطه می توانید فرم مشاوره رایگانی را که در ادامه قرار داده شده است را پر نمایید و طی جلسه حضوری که تنظیم می شود تمامی موارد مورد نیاز خود را بررسی و تحقیق نمایید.