اینترنت به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است و یکی از مهم ترین بخش های این فضا موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل که از معروف ترین و برندترین آن هاست می توان اشاره کرد. با توجه به این پیشرفت ها اغلب کار و کسب ها و بنرهای مخصوص اقدام به طراحی و اجرای سایت اختصاصی کرده اند ولی بعد از اجرای سایت نیاز به انجام اموراتی هستند تا بتوانند جهت فروش و معرفی بهتر کار و کسب خود از مشاوران کمک بگیرند. اگر شما هم جزو مدیران کسب و کار بخصوصی هستید که محصولی را ارائه می دهد یا در زمینه خاصی از خدمات فعالیت می کند بهتر است، برای اینکه بتوانید محصولات و خدمات خود را به نحو تاثیرگذارتر و نتیجه بخش تری به مخاطبان خود عرضه نمایید، نیاز به سئو دارید. مشاوره خدمات سئو در اصفهان به مدیران کار و کسب ها در زمینه شناسایی نقاط ضعف وب سایت خود و برطرف کردن آن ها و همچنین چگونگی افزایش ترافیک سایت خود کمک می نماید. به معنای دیگر مشاوران سایت باعث بهبود سئو سایت می شوند. مشاوران مجموعه هلدینگ نگاه آریایی با تخصص و تسلط در زمینه طراحی و اجرای سایت، تمامی خدمات مرتبط با سایت، مشاوره کار و کسب، تبلیغات، محتوا سازی و تمامی مواردی که برای رشد و توسعه برند و کار و کسب خود نیاز دارید ارائه می کنند. شما می توانید برای صحبت در این مورد و دریافت مشاوره رایگان با پر کردن فرم مشاوره تمامی سوالات خود را مطرح نمایید.
برای اینکه بتوانید این لزوم را درک کنید نیاز است که بدانیم به چه کسی می توان گفت متخصص سئو (SEO) و بعد از آن دلیل نیاز حضور چنین فردی در مجموعه را مشخص نماییم. در واقع یک متخصص سئو کسی است که خدماتی از قبیل تجزیه و تحلیل، بررسی و بهبود جایگاه وب سایت ها، بررسی موتور جستجو و لینک های دریافتی، راهنمایی و توصیه به انجام کارهای عملی و توصیه نکته هایی به صاحبان سایت ها را ارائه می کند تا بتوانند ترافیک اورگانیک و کاربر واقعی بیشتری جذب کنند. هر مشاور سئو یک سری وظایف مشخصی دارد و یک سری مهارت ها برای انجام این وظایف نیاز دارد. یکی از مهم ترین این مهارت ها دانستن و متمرکز شدن بر روی استراتژی تولید محتوا است و همچنین دقت و تمرکز بر روی کلمات کلیدی و ایجاد بهترین کلمات کلیدی برای هر سایتی متناسب با محتوای آن ها، ایجاد ارتباط موثر بین سایت و شبکه های اجتماعی، تولید محتوای خوب و با کیفیت، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، استفاده از روش های نوین برای جذب کاربر و ترافیک بیشتر، تحلیل رقبای مرتبط با کار و کسب سایت و تشخیص نقاط قوت و ضعف آن ها و استفاده از آن ها در راستای بهبود سایت خود، بهبود رتبه گوگل، تسلط بر الگوریتم های گوگل، و تنظیم محتوای سایت بر اساس جدیدترین قواعد و قوانین الگوریتم های گوگل از نمونه مهارت هایی است که هر متخصص سئویی به آن نیاز دارد تا بتواند با استفاده از آن ها شما را در بهبود شرایط سایت کمک نماید.
مشاوره سئو باید با داشتن مهارت هایی که در بخش قبلی ذکر شده است وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند. این وظایف به شرح زیر می باشد:
- اصلی ترین دغدغه یک مشاور سئو کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجوی گوگل می باشد و در کنار این همیشه در بخشی از بازاریابی دخیل است و همچنین به اهداف مشتریان و بازاریابی تسلط داشته باشد و به صورت مستمر رقیبان را آنالیز نماید.
- به صورت تخصصی و حرفه ای سایت را با استفاده از یافتن و ادغام کلمات جدید، برجسته کردن کلمات کلیدی و موارد این چنینی بهینه کند و عناصری را که موتورهای جستجو بررسی می کند از جمله بررسی تگ های هدینک از جمله H۲,H۱و…H۶ و ساختاربندی سایت و غیره را بداند و آن ها را بررسی نماید.
- باید از سایت های مشابه که رتبه گوگل بهتری نسبت به سایت شما دارد، ایجاد لینک کند.
- یک مشاور سایت خوب باید شناخت کافی از سیستم های مدیریت محتوا CMS و نکات و ابزارهای آن ها را داشته باشد.
- باید روش کار با ابزار سئو و موتورهای جستجو را بداند.
- تجزیه تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی که نیازمند بدست آوردن کلمات کلیدی و استفاده از آن ها طبق استراتژی، الویت بندی آن ها و برنامه ریزی مناسب در این رابطه باید داشته باشد.
- ایجاد نقشه برای کلمات کلیدی یکی از وظایف یک مشاور سئو می باشد به این صورت که برای صفحات وب کلمات کلیدی مخصوص معرفی نماید و و بعد از آن سازماندهی، برنامه ریزی و پیاده سازی این کلمات کلیدی است که مشکلات ثانویه را در حد ممکن کاهش می دهد.
- مشاور سئو، بررسی و آنالیز کلی سایت، مشکلات ظاهری سایت، ایندکس شدن یا نشدن، کدها و تگ های HTML و موارد این چنینی را مدیریت می کند.
- هر مشاور سئویی باید بهترین روش سئو، کلاه سفید و سیاه را بداند و کارهای سایت را به صورت اصولی و طبق قوانین سئوی کلاه سفید پیش ببرد.
- از اصلی ترین وظایف مشاور سئو، رسانیدن رتبه گوگل سایت به تبه برتر است. به چه صورت؟ مشاور سئو باید یکی از صفحات لندینگ و یا مقالات وبلاگ را با استفاده از کلمات کلیدی درست بتواند در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل نمایش دهد.
- بهبود تجربه کاربر و افزایش بازدید صفحه، افزایش مدت زمان حضور در صفحه، افزایش کلید با نرخ CTR
- برخی موارد مشکلات فنی سئو پیش میاید که یک متخصص و مشاور سایتی بتواند این موارد را شناسایی و حل و فصل نماید. از جمله این خطاها و مشکلات فنی می توان به مواردی مانند خطای ۴۰۴ و canonicalization, خطاهای ۳۰۱ یا ۳۰۲، خطای لینک های شکسته، خطای سرور، خطای crawl نشدن سایت یا صفحاتی از سایت، توانایی تشخیص محتوای تکراری و جلوگیری از درج آن، قراردادن فایل robots به درستی بدون خطا، درج نقشه سایت و لینک های مهم را در آن اشاره کرد.
- یکی از مهمترین بخش های وظایف یک مشاوره سئو تمرکز بر روی جستجوی موبایل و سئو موبایل است.
- داشتن آشنایی کامل به مباحث تخصصی میزبانی وب و دامنه، راهنمایی ها در این زمینه از جمله محل سرور یا نام دامنه و پسوند آن
- یکی از روش هایی که یک مشاور سئو می تواند از آن ها بهره ببرد شناخت شاخص های کلیدی kpi است.
- لینک ها و نامگذاری آن ها در هر سایتی از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز است که یک مشاور سئو استراتژی نامگذاری و ایجاد URL ها را به درستی بشناسد و تعیین نماید.
در قسمت های قبل به صورت مختصر و کوتاه در مورد مهارت هایی که یک مشاور سئو باید داشته باشد صحبت کردیم و در این قسمت قصد داریم به صورت کلی و با جزئیات این مهارت ها را تجزیه و تحلیل نماییم. فرقی نمی کند که شما بخواهید یک مشاور سئو در اصفهان استخدام نمایید و یا خود به شخصه این مسئولیت را به عهده داشته باشید لازم است از این مهارت ها اطلاع داشته باشید تا پروژه های سئو خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.
۱- تفکر انتقادی: یک متخصص سئو باید بتواند نقاط قوت و ضعف سایت شما را پیدا کند و تعیین کند چه چیزی درست بوده و در کدام قسمت اشتباه صورت گرفته است و چگونه باید رفع بشود. بنابراین داشتن یک ذهن متفکر انتقادی عنصر اصلی یک مشاور سئو است.
۲- اولویت بندی: مشاوران سئو باید درک کاملی از مراحل اجرا داشته باشند و بتوانند بر اساس اهمیت و میزان دشواری آن ها دسته بندی لازم را انجام دهد.
۳- تحقیق: تحقیقات یکی از مواردی است که می توان گفت بخش عمده ای از فعالیت ها وابسته به آن هستند. تحقیقات کلمات کلیدی کار بسیار زمان بر و با اهمیتی است. مشاوران سئو باید به طور مداوم در مورد Google تحقیق کنند و تغییرات الگوریتم آن را بررسی نمایند.
۴- تحلیل و بررسی: تمامی فعالیت ایی که در فرآیند سئو سایت انجام می شود قابل اندازه گیری است و باید آن را تجزیه و تحلیل نمایید. برای این منظور یک مشاور سئو باید نحو تجزیه تحلیل و همچنین خواندن و تفسیر داده ها را بداند. سئو یک فرآیند مبتنی بر گزارش است و مشاوری که توانایی تجزیه تحلیل داده ها نداشته باشد نمی تواند میزان موفقیت و شکست خود را تعیین نماید.
۵- تصمیم گیری: سئو یک مبحث همیشه در حال تغییر است و در برخی موارد نیاز است که در حین این تغییرات تصمیم گیری نمایید و نمی توانید منتظر برگزاری جلسه و مطرح کردن موضوع در جلسه باشید. بنابراین نیاز است که توانایی تصمیم گیری در شرایط سخت را داشته باشید. چنین کاری فقط با آگاهی از روند کار گوگل و پیگیری اخبار برای اطلاعات از تغییرات امکان پذیر است.
۶- انعطاف پذیری: ممکن است استراتژی سئویی که طراحی کرده اید در برخی از جاها نیاز به تغییرات داشته باشد و شما باید از انعطاف پذیری کافی برای تغییر در استراتژی سئو خود برخوردار باشید که بتوانید آن را متناسب با شرایط تغییر دهید. این تغییرات باید به شکلی باشد که هیچ شتابی از بین نرود و صدمه ای به روند کار وارد نشود.
۷- نوشتن: بهینه سازی موتور جستجو یک استراتژی محتوا محور است و مهارت نوشتاری قوی مورد نیاز هر مشاور سئو حرفه ای می باشد. متخصصان سئو باید در نوشتن محتوا برای صفحات وب و بلاگ ها، ایجاد عناوین، نوشتن فراداده و موارد دیگر تخصص داشته باشند.
۸- کد گذاری وب: اگرچه متخصصان وب نیازی به دانستن طراحی وب ندارند ولی مهم است که اصول طراحی وب را بدانند تا بتوانند بهتر طراحی را با استراتژی سئو ادغام کنند و شیوه خاصی را ایجاد کنند.
۹- مهارت افراد: یک مشاور سئو باید بتواند به درستی انتظارات مشتریان خود را برآورده کند تا روند استراتژی سئو آن با شکست موجه نشود. باید این کار به درستی انجام شود به شکلی بتوانید به عنوان یک متخصص سئو به مشتریان این اطمینان را بدهید که نتایج این استراتژی ها در زمان درست خود اتفاق خواهد افتاد.
۱۰- فروتنی قبول کمبودها: همانطور که در موارد قبل هم اشاره کردیم الگوریتم و مسائل مرتبط با سئو مدام در حال تغییر است و قبول اینکه ممکن است برخی موارد را ندانید و نیاز است که در این مورد تحقیق نمایید و یا آموزش ببینید می تواند تاثیر شگرفی بر نوع ارائه استراتژی سئو شما داشته باشد و آن را بهبود ببخشد.
روند یادگیری تخصصی سئو می تواند هزینه بر و در بازه زمانی طولانی انجام شود که به صرفه نباشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم بجای استفاده از این روش از یک مشاوره سئو متخصص در اصفهان برای انجام استراتژی سئو سایت خود کمک بگیرید. برای انجام این کار حتی می توانید به مجموعه هایی که تخصصشان در این زمینه است مراجعه نمایید. یکی از این مجموعه ها هلدینگ نگاه آریایی می باشد که مشاوره سئو سایت در اصفهان یکی از معدود خدماتی است که در راستای بهبود کار و کسب شما ارائه می دهد. اگر شما در زمینه مشاوره سئو سوالی دارید می توانید در بخش توضیحات فرم مشاوره رایگان بیان نمایید تا مجموعه هلدینگ نگاه آریایی برای شما جلسه ای را به صورت رایگان ترتیب دهد که در آن بتوانید تمامی سوالات خود را مطرح نموده و بتوانید با استفاده از این اطلاعات کار و کسب خود را ارتقا دهید. در صورتی هم که کار و کسب شما نیاز به مشاوره سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان دارد می توانید از طریق راه های ارتباطی از جمله فرم مشاوره رایگان با ما ارتباط برقرار نمایید.