شما در هر زمینه ای که فعالیت می کنید به اطلاعات کافی و زیادی در رابطه با کار و کسب خود دارید و تسلط کافی بر این موضوع باعث پیشرفت شناخت بازارکار شما شده است. اما در مورد برندینگ کار و کسب های مختلف احتمال اطلاعات زیادی ندارید و فقط توضیحی کوتاه و ناقص در این مورد بتوانید ارائه دهید. مطمئنا این کلمه را چنیدن بار شنیده اید و درک کاملی از آن در ذهن خود دارید ولی تعریف دقیق و روشنی از آن را نمی توانید ارائه دهید. اجرای سیاست های برندینگ و برندسازی بدون درک دقیق مفاهیم این حوزه غیرممکن به نظر می رسد بنابراین مجموعه هلدینگ نگاه آریایی به عنوان یکی از برترین مشاوران برندینگ و برندسازی در اصفهان تصمیم دارد در قالب این مقاله، اطلاعات جامعی را در این زمینه به شما ارائه دهد. مجموعه هلدینگ نگاه آریایی مجموعه کامل و جامع در زمینه محتواسازی، تبلیغات، مشاوره کسب و کار و غیره می باشد که برندسازی در اصفهان یا اصطلاحا برندینگ در اصفهان یکی از مواردی است که توسط این مجموعه ارائه می شود و شما می توانید با پر کردن فرم مشاوره اطلاعات کافی در این زمینه را جویا شوید.
کلمه برند به معنای نام، نشانه و مولفه متمایز کننده است که باعث شناسایی کلی شرکت یا محصول از سایر شرکت ها و محصولات مشابه می شود. در دنیای امروز کیفیت خود محصول و خدمات دلیل خرید مردم نیست بلکه محصول و خدمات شما قسمتی از برند را تشکیل می دهد و مخاطبان عملا برند را برای خرید خود در نظر می گیرند. بازار فروش اشباع شده از محصولات مشابه است و برای اینکه بتوانید محصولات خود را به مخاطبان معرفی نمایید باید به آن محصول هویت بدهید. استفاده از مواردی مانند نام، نماد و لوگو، رنگ های خاص و مولفه های دیگر از مجموعه کارهایی است که می توانید در راستای هویت بخشیدن به محصولات خود انجام دهید. در واقع با استفاده از این ابزار محصولات و خدمات خود را از دیگر نمونه های مشابه موجود در بازار متمایز می نمایید و باعث می شوید که محصولات شما با این نمادها و رنگ ها در ذهن مخاطبان ماندگار شود. به عبارت کامل تر می تواند گفت که برند در ذهن مشتریان دارای جایگاه ویژه ای است ولی اگر نیاز به تعریف از یک برند داشته باشیم می توان گفت که برند، برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک تک تعاملاتی است که با شما و محصولات و شرکت شما دارد. فرآیند برند سازی در اصفهان ایجاد و تقویت مثبت این برداشت در ذهن مخاطبان است . روند برند سازی در اصفهان کاری می کند تا محصولات، خدمات و شرکت شما به شکل خاص و ویژه ای در در ذهن مشتریان ماندگار شود و به آن معنا می دهد. شرکت ها با هدف کمک به مردم برای شناساندن محصولات خود به مشتریان و دادن انگیزه لازم به آن ها برای انتخاب محصولات، برندسازی انجام می دهند.
با توجه به روند پیشرفتی در زمینه تبلیغات و بازاریابی ضرورت وجود یک برند ثابت برای محصولات و خدمات خود برای ایجاد تمایز در بین رقبا یک امر کاملا ضروری است. اهمیت برند کاملا وابسته به اطلاعاتی است که مشتری از برند شما در اختیار دارد که عوامل مختلفی می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد ولی اصلی ترین این دلایل را می توان در این دو مورد خلاصه کرد.
۱- عمق برند: اولویت ذهنی مشتریان در انتخاب برند را مشخص می نماید به این معنی که با شنیدم نام یک محصول خاص بطور ناخودآگاه نام آن برند به ذهنشان خطور کند. به طور مثال به محض شنیدن نام نوشابه شما به یاد برند کوکا کولا میافتید و این عمق برند را نشان می دهد.
۲- گستردگی برند: هرچقدر محصولاتی که ارائه می دهید از تنوع بیشتری برخوردار باشد و مشتری بتواند از طریق محصولات بیشتری با شما ارتباط برقرار کند و به این ترتیب ذهنیت بیشتری در مورد کار و کسب شما خواهد داشت.
برندیدنگ و برندسازی در اصفهان تاثیرات فوق العاده زیادی بر کل شرکت شما می گذارد که آن را یک امر لازم و ضروری کرده است. از جمله این تاثیرات و فوایدی که به ارمغان می آورد می توان به این نکته ها اشاره نمود:
- برندینگ آگاهی مردم در مورد کار و کسب شما را افزایش می دهد و باعث معروفیت کار و کسب شما می شود.
- برندیدنگ می تواند ارزش کسب و کار شما را افزایش دهد به این صورت که هرچه بیشتر شناخته شود و جایگاه ویژه ای پیدا کند فرصت مناسب تری برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.
- برندسازی در اصفهان یکی از روش هایی است که باعث جلب اعتماد مردم شده و باعث نگرش مثبت در ذهن مخاطبان خود می شود و این خود یکی از بهترین روش های برای جذب مشتریان جدید می باشد.
- در کنار مواردی که نام بردیم ذکر این نکته لازم است که برند سازی در اصفهان باعث رضایتمندی و افتخار کارکنان به کسبوکار است. مطمئنا کسانی که برای یک کار و کسب معتبر و شناخته شده کار می کنند احساس رضایت بیشتری نسبت به کار خود خواهند داشت که این رضایت در روند بازدهی و بهبود بهره وری می شود.
برندسازی در اصفهان انواع مختلفی دارد که می توان به صورت کلی دسته بندی زیر را برای آن در نظر گرفت:
برندیدنگ اسمی: در این نوع بنرسازی شرکت و مدیران کسب و کارها برای معرفی محصولات خود بر روی نام برند تکیه می کنند. این نوع از برندیگ برای شرکت های جا افتاده و شناخته شده مناسب است که بیشتر از نام، لوگو و یا رنگ سازمانی خود برای تبلیغات خود بهره می برند.
برندینگ منفرد: در برخی از موارد یک شرکت تصمیم می گیرد که محصول خاص و ویژه ای را جدا از محصولات دیگر به شکل برند معرفی کند که به این حالت برندینگ منفرد گفته می شود.
برندینگ نگرشی: در این روش محصولی که ارائه می شود در زمینه کاربردی خود به قدری قوی عمل می کند که در اصل محصول ماهیت خود را از دست می دهد و بیشتر با ماهیت زمینه خود شناخته می شود به طور مثال برند نایک یکی از این برندها که با شنیدن نام آن بجای محصولات این شرکت فضای ورزشی برای مخاطبان تداعی شود.
برندینگ بدون برند: استفاده از روش های مینیمالی حتی در برندینگ هم کاربرد دارد که برندینگ بدون برند از همین نمونه است. در این روش که برای محصولات ساده انجام می شود طراحی نسبتا ثابت باقی می ماند و مهمترین مولفه در آن سادگی است.
توسعه برند: توسعه برند زمانی اتفاق می افتد که برای برندینگ کردن محصولی که تازه وارد بازار شده است اقدام می نمایید. به عنوان مثال اگر یک تولید کننده کفش ورزشی شروع به تولید لباس های ورزشی نماید هویت برند خود را به لباس های ورزشی نیز تعمیم می دهد.
برندینگ برندهای فروشگاهی: در این روش هدف رقابت با تولید کنندگان بزرگ می باشد به این شکل که محصولاتی را که در فروشگاه های خاصی به فروش می رسد با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر عرضه می کنند.
برندینگ از طریق جمع سپاری: خلاقیت در برندسازی امر مهمی است که وقتی شما بتوانید از مردم برای برندسازی خود استفاده کنید باعث جلب نظر آن ها به این موضوع می شوید. در این روش برای شکل دادن به برند خود از مردم کمک می گیرید به طور مثال نظرسنجی برای انتخاب نام برند از این روش ها محسوب می شود.
لازم است قبل از شروع به برندینگ از تمامی مولفه ها و عواملی که بر این مورد تاثیرگذرا است آگاهی داشته باشید. از جمله مهم ترین این عوامل می توان گفت:
- هدف کار و کسب شما: ممکن است هدف یک کار و کسب بسیار ساده و سطحی باشد مثل اینکه هدف تمایل به کسب درآمد بیشتر باشد ولی اگر در نظر دارید کار و کسب خود را به صورت حرفه و متمایز از دیگران گسترش دهید هدفی بهتر برای برندسازی می باشد.
- انسجام و یکپارچگی: پس از تعیین هدف خود نیاز است که اصول و چهارچوب های خود را مشخص نمایید و در طی فرآیند برندینگ کردن یکپارچگی و انسجام هویت برند خود را حفظ نمایید تا هر زمانی محصولاتی که ارائه می دهید به دید مشتریان آشنا بنظر برسد. باید به این امر توجه کافی داشته باشید زیرا تحقیقات نشان داده است که شرکت هایی که این مورد را در امر برندینگ رعایت می کنند در زمینه بتلیغات خود ۴ برابر موفق تر از دیگر شرکت ها می باشند. برای بهتر شدن در این زمینه بهتر است خط و مشی و قواعدی را در این مورد تنظیم کنید و هرکاری که برای انجام برندینگ انجام می دهید در نظر داشته باشید در همین راستا باشد.
- ارتباط عاطفی: در بیشتر موارد مشتریان برای انتخاب و تصمیم گیری بیشتر از آنجه که منطقی تصمیم بگیرند احساسی عمل می کنند. با توجه به این نکته و سرمایه گذاری بر عواطف مخاطبان خود می توانید برندینگ خود را از خوب به عالی ارتقا دهید. کافی است برای این کار روشی را برای برقراری روابط عمیق تر با مشتریان بیابید. در این صورت
حجم و کیفیت تعاملات خود را بهبود می بخشید و می توانید روابط پایداری تری را با مشتریان خود به وجود بیاورید.
- توانمندسازی و کمک گرفتن از کارمندان: دو گروه تاثیر بسیار زیادی بر برندینگ دارند گروه اول که قبلا هم گفتیم مشتریان هستند ولی گروه دوم کارکنان شما می باشد که غالبا نقش آن ها نادیده گرفته می شود. تحقیقاتی که در این زمنیه انجام شده است نشان می دهد که کمک گرفتن می تواند درصد بسیار زیادی به انجام تبلیغات و برندینگ کمک کند. علاوه بر این مورد حمایت کارکنان از برندینگ شما به این معناست که واقعا شرکت شما تمامی مواردی را که ادعا می کند دارا می باشد.
برای برندینگ کردن روش ها و مسیرهای مختلفی وجود دارد. در این جا ما یک فرآیند ۸ مرحله ای را برای انجام برندینگ کردن کار و کسب شما ارائه می دهیم که با وجود ساده بودن تمامی مواردی که برای برندینگ شدن نیاز دارید در اختیار شما می گذارد.
۱- مشخص کردن هدف برند. باید مشخص کنید که هدف شما فقط یک برند است و یا یکی از برندهای سازمان است.
۲- باید اطلاعات کافی و جامعی را در رابطه با محصول و بازار رقابتی خود جمع آوری نمایید.
۳- باید تعریفی از برند خود ارائه دهید که آن را منحصر به فرد نماید و تمامی خلأهایی را که در بازار و در ذهن مشتریان وجود دارد را پر نماید.
۴- وجه تمایز محصولات خود را مشخص نمایید. با مشخص کردن آنچه که برند شما نمایانگر آن است، مزایای خاصی که ارائه میکند، ارزشی که وعده آن را میدهد و تصویری از آن که در همه چیز، از پیامهای بازاریابی گرفته تا طراحی محصول و تجربه مشتری باید برندتان را معرفی نمایید.
۵- به برند خود هویت بدهید. برای هویت به برند خود نیاز به استفاده از المان های گرافیکی و بصری از جمله لوگو یا نماد، طرح وبسایت، طراحی محیط داخلی و خارجی، پوشش کارکنان، بستهبندی محصول، نوع رنگها، شکلها و حتی فونت مورد استفاده و موارد مشابه نیاز دارید که در مورد هر کدام از این ها در مقالات تبلیغات بصری به صورت مفصل توضیح داده شده است.
برندینگ روندی نیست که بتوان یک شبه به هدفتان برسید و برای انجام فرآیند برندینگ باید پیوسته و بر طبق استراتژی بازاریابی خود گام به گام پیش بروید و در طولانی مدت نتایج آن را به عینه مشاهده نمایید. با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشتیم در این مقاله میتوانید اقدامات اولیه برای برندینگ خود را شروع نمایید ولی در صورتی که تصمیم جدی در این زمنیه دارید بهتر است با پر کردن فرم مشاوره رایگان هلدینگ نگاه آریایی طی یک جلسه حضوری از تمامی جوانب این امر آگاه شده و در صورت تمایل از امکانات این مجموعه در راستای برندینگ و توسعه کار و کسب خود بهره مند شوید.