advertise

طراحی بیلبورد در فتوشاپ


یکی از رایج ترین روش های تبلیغات استفاده از تبلیغات بیلبوردی می باشد که از گذشته تا به امروز طرفداران خود را داشته و تاثیرات بسزایی نیز بر مخاطبان گذاشته است که ما در مقاله ای با همین عنوان سعی در توضیح این تاثیرات داشتیم که می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد این که بیلبورد چه تاثیری می تواند بر روی تبلیغات شما بگذارد و اینکه به چه شکل انجام می شود توضیحات مبسوطی داده ایم. بنابراین در این قسمت توضیح در مورد فواید تبلیغات بیلبورد فایده چندانی ندارد و قصد داریم که در این مقاله در مورد چگونگی طراحی یک بیلبورد در فتوشاپ و ویژگی هایی که باید یک بیلبورد خوب داشته باشد تا بتواند تاثیر بهتری بر مخاطبان بگذارد و اینکه در فتوشاپ چطور چنین ویژگی هایی می توان اضافه کرد، صحبت کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.


ویژگی های یک بیلبورد تبلیغاتی خوب

هر رسانه ای دارای خصوصیات مخصوص به خود است که بر مبنای این خصوصیات و مخاطبینی که آن را مشاهده می کنند باید ویژگی هایی را در طراحی آن رعایت نمود تا بتواند به هدفی که برای آن طراحی شده است، یعنی جلب نظر مخاطبان، دست پیدا کند. در مورد بیلبوردهای تبلیغاتی از مهم ترین ویژگی های که باعث ماندگاری و دوام این تبلیغ در ذهن مخاطبان می شود، طراحی، شکل و ابعاد سازه بیلبورد می تواند اشاره کرد. تمامی این موارد باید به گونه ای در کنار یکدیگر قرار بگیرند که بتواند حس خوبی را در مخاطبان خود ایجاد کند و باعث ماندگاری آن در ذهن بینندگان خود شود. ممکن است که شما بیلبوردی را دیده باشید که باعث ایجاد حس بد در شما شود و جالب اینکه این موضوع نیز باعث ماندگاری آن تبلیغ در ذهن شما شده است ولی با این تفاوت که هیچوقت در شما ایجاد رغبت برای خرید آن محصول ایجاد نمی شود و در اینجا اهمیت طراحی بیشتر مشخص می شود. زیرا تنها ماندگاری در ذهن مخاطب ملاک نیست، بلکه ترغیب مخاطبان به خرید و تبدیل مشتریان به بالقوه به مشتریان دائم هدف اصلی در انجام تبلیغات است. بنابراین در طراحی خود باید عواملی مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید به این هدف دست پیدا کنید.

نگاه آریایی

۱- توجه دیگران را به سمت محصول خود جلب کنید

اصلی ترین و اولین موردی که در طراحی یک بیلبورد باید در نظر بگیرید، استفاده از المان هایی است که باعث شود توجه مخاطبین به سمت بیلبورد شما جلب شود و در نهایت محصول شما دیده شود. در واقع بیلبوردی که نتواند نگاه ها را به سمت خود جلب کند، دیده نمی شود و بود و نبود آن چندان تفاوتی ندارد. برای اینکه بتوانید از دیده شدن بیلبورد خود مطمئن شوید باید این موارد را رعایت نمایید.


نگاه آریایی

• از کنتراست قوی برای رنگ های مورد استفاده خود در طراحی بهره ببرید.
• تصاویر، تایپوگرافی ها و آثار هنری که در طراحی خود به کار می برید باید متقاعد کننده باشد.
• بیلبورد ها معمولا در مسیرهای رفت و آمد نصب می شوند و به همین دلیل طراحی شما باید به شکلی طراحی شود که پیام مورد نظر را در حداکثر ۷ ثانیه منتقل نماید و گرنه دیده شدن و نشدن ان چندان تفاوتی نخواهد داشت وقتی نتواند مفهوم خود را در زمان مناسب منتقل نماید.


۲- مراقب خوانایی باشید

نکته ای که در طراحی بیلبوردهای می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد، خوانایی متن است. اولا به دلیل اینکه باید مفهوم مطلب خود را در کوتاه ترین زمان انتقال دهید نمی توانید بیش از ۷ تا ۱۰ کلمه را در طراحی خود استفاده کنید بنابراین سعی کنید مفهوم خود را در همین ۱۰ کلمه بگنجاند. این کلمات انتخاب شده باشد دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. ازجمله:


نگاه آریایی

• حتما جایی برای نانم تجاری خود در نظر بگیرید
• اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تلفن یا وب سایت اختصاصی خود را در طراحی حتما قرار دهید.
• اطلاعات کوتاه و مفیدی که بتواند مخاطبان را به سمت مرکز فروش سوق دهد فراموش نشود.
• حالت و ابعاد نوشته که بیشترین ارتباط با گرافیک را دارند باید به شکلی خوانا و واضح انتخاب شود به گونه ای که با دیگر اجزا به کلی همخوانی داشته و طراحی را زیباتر کند.
• اندازه مطالب باید به گونه ای باشد که هم گرافیک نا زیبا نشود و هم به راحتی از فاصله دور قابل خواندن باشد.
• رنگ متن باید به گونه یا باشد که در کنار طراحی بیلبورد آن را زیباتر کرده و از طرفی کاملا متمایز و قابل تشخیص باشد.


۳- گرافیک بیلبورد

گرافیک بیلبورد بدنه و اصل یک بیلبورد است که در طراحی آن باید دقت فراوانی داشته باشید. نیاز نیست که گرافیک بیلبورد حتما شلوغ باشد می توانید به راحتی با استفاده از یک گرافیک ساده و متن مرتبط تاثیر مورد نظر را در مخاطبان ایجاد کنید. ولی حتما در نظر داشته باشید که نه اینقدر خلوت باشد که بیلبورد شما نامفهوم شود و نه به قدری شلوغ باشد که مخاطب گیج شده و نتواند پیغام بیلبورد را دریافت کند. در طراحی گرافیکی بیلبورد قبل از زیبایی خلاقیت حرف اول را می زند. شما می توانید با یک سرچ ساده نموده ای از این خلاقیت ها را ببینید. با چنین خلاقیت هایی نه تنها می توانید در ذهن مخاطبان ماندگار شوید بلکه به هدف اصلی خود یعنی ایجاد حس مثبت و جذب مشتری نیز موفق باشید و بنابراین طراحی بیلبورد موردی است که باید توسط متخصص این زمینه و کسی که تجربه کافی در این رابطه داشته باشد انجام شود تا بتوانید به شکل موثرتری تبلیغات خود را انجام دهید. از نمونه مواردی که می تواند در طراحی بیلبورد شما موثر باشد:


نگاه آریایی

• رنگهایی است که در طراحی خود استفاده می کنید. این رنگ ها باید به شکلی باشند که نه تنها نظر را جلب کرده بلکه متناسب با محتوا نیز باشد.
• استفاده از تصاویر و تایپوگرافی های مناسب می تواند تاثیرگذاری طراحی شما را چندین برابر کند.
• در نظر گرفتن حالت های سه بعدی برای نشان دادن بهتر منظور و زیباتر کردن بیلبورد یکی از روش های موثر در جذب نگاه مخاطبین است.


طراحی بیلبورد تبلیغاتی در فتوشاپ (Adobe Photoshop)

ابزارهای طراحی متفاوتی در دسترس شما وجود دارد که می توانید با استفاده از هر کدام طرح مورد نظر خود را آماده کنید. در میان این ابزار و امکانات موجود بهترین برنامه و نرم افزار موجود برنامه فتوشاپ است. مزایا و امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد برای طراحی یکی از بهترین و کامل ترین پکیج ها را ایجاد کرده است. شما به هر چیزی که نیاز داشته باشید در فتوشاپ وجود دارد. فضای کاربری و همچنین آپدیت های جدید این برنامه، به شما این امکان را می دهند تا هر آنچه که رد ذهن دارید را بر روی بیلبورد خود پیاده سازی کنید. تنها نکته در این مورد دقت به این موضوع است که کار با فتوشاپ نیاز به مهارت و تخصص دارد. شما می توانید طراحی بیلبورد خود را به شرکت های تبلیغاتی از جمله هلدینگ نگاه آریایی بسپارید و از این طریق از هنر و توانایی گرافیست های حرفه ای مجموعه استفاده کنید و یا اینکه می توانید خود رد کلاس های آموزشی این مجموعه شرکت کرده و به شکل حرفه ای کار با فتوشاپ را آموزش ببینید و در آینده تمامی طراحی های خود را به تنهای انجام دهید. در هر دو صورت مجموعه نگاه آریایی به مدیریت اصغر عبدلی یکی از گزینه هایی است که با ۲۵ سال سابقه در این زمنیه می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کرده و در کنار شما تا رسیدن به هدف مورد نظر خود قدم بردارد. برای استفاده از خدمات این شرکت به توانید فرم مشاوره رایگانی را که در ادامه برای شما قرار می دهیم پر نموده و درخواست خود را در قسمت توضیحات درج نمایید تا در اولین فرصت کارشناسان این مجموعه با شما تماس حاصل نمایند.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره