advertise

طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی


بیلبورد ها تابلوهای بزرگی هستند که در سطح شهر و در مسیر رفت و آمد ماشین ها و پیاده رو ها نصب می شود اهداف گوناگونی را دنبال می کندو به طور مثال خود شما روزانه با تعداد زیادی از این بیلبورد ها برخورد کرده اید که یا در حال تبلیغ بانک، محصول و یا خدمات شرکت بخصوصی می باشد و یا در حال فرهنگ سازی می باشند. برای هر کدام از این نوع بیلبورد ها با توجه به هدفی که برای آن در نظر دارید دارای اصول طراحی متفاوت می باشد. از آنجایی که بیلبورد ها یکی از المان های اصلی تبلیغات محیطی محسوب می شود و بیشتر مورد توجه است تصمیم داریم در این مقاله به توضیح در مورد طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی بپردازیم و ویژگی ها و اجزای ان را بررسی نماییم تا از این طریق بتوانیم اطلاعاتی که به شما کمک می کند تا بتوانید تبلیغات محیطی موثرتری داشته باشید را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.


قطعات بیلبوردهای تبلیغاتی

هر بیلبوردی از اجزای مختلفی تشکیل می شود که در کنار هم دیگر امکان تبلیغ محصول و خدمات را برای شما فراهم می کند. این قطعات را اگر قرار باشد به شکل یک لیست برای شما ارائه دهیم، به فهرست زیر می رسیم:


نگاه آریایی

۱- فوندانسیون: شامل بتون و میلگرد است که پایه بنر را تشکیل می دهد.
۲- پایه: این پایه ها که معمولا از جنس آهن و بتون ساخته می شود و بخشی از آن در زمین و بر روی فوندانسیون نصب می شود.
۳- صفحه نمایش بیلبورد: این صفحه دارای اندازه ای متفاوتی است و در واقع محل اصلی نصب آگهی محسوب می شود.
۴- روشنایی: برای روشنایی بیلبورد ها از لامپ های LED استفاده می کنند. زیرا این نوع لامپ ها علاوه بر کم مصرف بودن، نور مناسبی دارند که باعث خوانایی بهتر و دیده شدن بیلبورد می شود. البته شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود از این نور ها در راستای طراحی بیلبورد خود استفاده کنید.
۵- آگهی: آگهی از جنس بنر، فلکسی یا استیکر که قسمت اصلی بیلبورد بوده و تبلیغ یا پیامی را در معرض نمایش می گذارند.


مزایای طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه

از آنجایی که بیلبورد ها در مکان های خاص نصب می شوند و همچنین به دلیل اندازه و نوع خالقیت در طراحی باعث دیده شدن محصول و خدمات شما می شوند. پس می توان گفت که اولین مزیت این نوع تبلیغات دیده شدن محصولات و خدمات شما است و شما تصور کنید که اگر طراحی این بیلبورد ها به شکل خلاقانه و با استفاده از یک ابتکار جالب طراحی شده باشد چه تاثیری می تواند بر مخاطبان شما بگذارد. بنابراین نتیجه می گیریم که بنر های تبلیغاتی نقش بسزایی در افزایش تعداد مشتریان شما خواهد داشت و شما می توانید با سرمایه گذاری مناسب در این زمینه به خواسته و هدف خود برسید. بیلبوردهای تبلیغاتی با اینکه یکی از روش های سنتی در تبلیغات است و از زمان های دور مدیران کار و کسب ها از انی روش برای تبلیغات کار خود استفاده می کرده اند با این حال هنوز تاثیرگذار بوده و جزو روش های مهم و اصلی در تبلیغات محسوب می شود. این روش مزایای دارد که ان را همچنان یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی محیطی کرده است. از جمله:


• امکان انجام تبلیغات محیطی با کیفیت گرافیکی بالا

• صرف هزینه کم و سرعت بالا در برابر تاثیرگذاری بالا

• در دسترس بودن

• توانایی ایجاد المان های تاثیرگذار در بیلبوردها و جذب مشتری

• نرخ بازگشت سرمایه بیشتر

نگاه آریایی

نگاه آریایی

نکات اصلی در طراحی بیلبورد

بیلبوردهای تبلیغاتی جزو موارد یاست که روزانه توسط افراد مختلف و تعداد بسیار زیادی از آن ها دیده می شود و اگر به صورت اصولی تکرار شود و در فاصبه های مناسب این تبلیغات نصب شود می تواند در ذهن مخاطب ثبت شود. در این بین بیلبوردهایی موفق تر هستند و به اصطلاح می توانند در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوند که رد طراحی و نصب آن ها اصول مخصوص آن را رعایت کنید و بر این اساس تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را چنیدن برابر کنید. شما با انجام این اصول می توانید تاثیرگذاری بیلبورد خود را افزایش دهید. برخی از این اصول عبارتند از:

- شناسایی کامل محصول: اولیین و اصلی ترین قدم در طراحی بیلبورد ها شناسایی کامل محصولی است که قصد تبلیغ ان را دارید. شما به عنوان یک طراح نیاز است که همه چیز را در مورد محصول مورد نظر بدانید، مشتریان هدف را شناسایی کنید و همچنین پیام کار و کسب را نیز در نظر بگیرید. بعد از این طرحی را برای بیلبورد خود در نظر بگیرید و با همفکری کارفرما و تایید ایشان به طراحی اصلی بپردازید. برای طراحی بیلبورد نیاز به خلاقیت دارید و بنابراین بهتر است از افرادی که دارای خلاقیت بالایی در این زمنیه هستند کمک بگیرید.

- بکارگیری صحیح کلمات: در طراحی بیلبورد ها از آنجایی که محل نصب این تبلیغات در کنار خیابان ها است و مخاطبانن فرصت کمی برای دیدن محتوای این بیلبوردها دارند شما نمی توانید از کلمات زیادی برای انتقال مفهوم خود استفاده کنید و بار اصلی انتقال مفهوم بر دوش گرافیک است با این حال شما می توانید از تعداد محدود کلمات در حد ۶ الی ۱۰ کلمه استفاده کنید و هر چه این تعداد کمتر باشد بهتر خواهد بود. برای نوشته های خود باید از فونت های استفاده تنمایید که با ضخامت مناسب و طراحی ساده، خوانایی خوبی داشته باشند. اندازه این فونت های نیز باید به گونه ای انتخاب شود که با یک نظر قابل خواندن باشد.

- استفاده از تصاویر مناسب در بیلبوردها: اگر شما بتوانید از تصاویر مناسب در راستای انتقال مفهوم تبلیغ استفاده کنید مخاطب می تواند با یک نظر مفهوم مورد نظر را دریافت کند و از آنجایی که تصاویر ماندگاری بالاتری در ذهن دارند می تواند در تبلیغ شما موثر باشد. سعی کنید تصاویری که انتخاب می کنید دارای جزئیات کمی باشد و معرف محصول یا خدمت خاصی از کار و کسب شما باشد.

- رنگ های بکاربرده شده در بیلبوردهای تبلیغاتی: اصولا رنگ استفاده شده در طراحی بیلبورد با رنگ سازمانی همخوانی دارد تا علاوه بر انجام تبلیغات بتواند در مسیر برندینگ نیز از آن استفاده کرد. شما می توانید با استفاده از رنگ ها و هنر طراحی در تکنیک های سایه و تنظیم نور رنگ علاوه بر اضافه کردن حالت سه بعدی متن را از طراحی جدا کرده و به این روش درک اجزا را برای مخاطبان راحت تر نمایید.

- استفاده از فرابیلبورد: در واقع این نام به قسمت هایی از بیلبورد اطلاق می شود که خارج از محدوده تبلیغات است و معمولا برای طراحی های خلاقانه از این ناحیه استفاده می شود. شما می توانید با اننجام تحقیقات مناسب نمونه های جالبی در این مورد را در سطح شهر و در اینترنت مشاهده کنید که به شما کمک می کند خلاقیت خود را تقویت کنید.


سخن آخر

تا به اینجا اصول طراحی بیلبوردهای تبلیعاتی را برای شما نام بردیم ولی لازم است قبل از چاپ بیلبورد و نصب در سطح شهر آن را تست کنید تا از کامل بودن آن اطمینان حاصل نمایید. برای این کار باید چندین بار طرح خود را بازبینی کنید تا از نظر گرافیکی یا املایی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. همچنین لازم است از افراد مختلف نظر سنجی کنید تا برداشت های مختلفی که این طراحی به آن ها القا می کند را بسنجید و نتیجه بگیرید تا چه اندازه به مسیر فکری و هدف شما نزدیک است. در نظر داشته باشید که مخاطبان شما نهایتا ۱۰ ثانیه فرصت دارن تا بیلبورد شما را دیده و تاثیر بگیرند بنابراین به شما توصیه می کنیم برای طراحی بیلبوردهای خود سادگی را فراموش ننمایید و سعی کنید از شرکت های تبلیغاتی معتبر و با تجربه مانند شرکت نگاه آریایی در این زمنیه کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه مطلوب تری برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه فرم مشاوره رایگانی را که در ادامه قرار داده ایم پر نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره