advertise

چگونه با گوشی بنر طراحی کنیم؟


در دنیای امروز و پیشرفت بی وقفه فنآوری و تکنولوژی هر روزه امکانات و دسترسی های بیشتری برای کاربران فراهم می شود تا بتوانند نیاز های خود را به وسیله گوشی های هوشمند خود بر طرف کنند. یکی از این نیاز ها که دارنده هر کار و کسی آنلاینی به آن نیاز دارد و لازم است که بتواند به ساده ترین شکل نیاز خود را بر طرف کند، طراحی بنر های تبلیغاتی می باشد. خوشبختانه سازندگان اپلیکیشن های موبایل به این نیاز توجه داشته و در همین راستا انواع اپلیکیشن ها و برنامه های مورد نظر را برای ساخت یک بنر حرفه و تخصصی را طراحی کرده و ارائه داده اند که به راحتی و با سرچ در گوگل پلی خود می توانید به این برنامه ها دسترسی داشته باشید. برخی از این برنامه ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرند و برخی دیگر برای بهره برداری و دسترسی به امکانات آن نیاز است که هزینه ای پرداخت شود. در هر صورت در این مقاله ما فصد داریم تا تعدادی از بهترین این اپلیکیشن ها را با تمامی امکانات ان معرفی نماییم تا بتوانید با مقایسه برنامه مناسب خود را انتخاب کرده و بنر مورد نیاز خود را طراحی کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.


نگاه آریایی

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای

طراحی یک بنر باید به شکلی باشد که توجه مخاطبین را به سمت خود جلب کند. در این آموزش ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید بنری طراحی کنید که در عین سادگی، جذابیت و اصول خاص خود را داشته باشد. این طراحی باید به گونه ای انجام شود که بتواند رد چند ثانیه اطلاعات مفیدی را به مخاطب ارائه دهد و حس مثبتی را در آن ایجاد کند به شکلی که ترغیب شود و بر روی بنر شما کلیک کند. در همین اول کار نیاز است یادآور شویم که طراحی بنر کار ساده ای نیست. شما نیاز دارید در یک فضای بسیار محدود و زمان بسیار کوتاه مطلب مورد نظر خود را منتقل کنید بنابراین نیاز به توانایی و خلاقیت بالایی در این زمینه دارید. برای اینکه بتوانید طراحی مفیدتر و بهتری داشته باشید نکاتی وجود دارد که با رعایت این نکات تا حدودی به هدف خود که جلب توجه و تشویق مخاطب است خواهید رسید. قبل از شروع به طراحی شما نیاز به کسب اطلاعاتی در رابطه با طراحی بنر دارید. اطلاعاتی از قبیل: ابعاد بنر، نوع فایلی که باید بنر را ذخیره کنید، حداکثر حجمی که یک بنر می تواند داشته باشد. اگر این نکات ساده و ابتدایی را رعایت نکنید ممکن است که بنری فوق العاده جالب طراحی کنید که هیچ کاربردی ندارد و نمی توان از آن در سایت های مختلف استفاده کرد.


اندازه و ابعاد بنر های تبلیغاتی

بنر ها در سایز های مختلف و معینی طراحی می شوند و با توجه به سایتی که قرار است بنر در آن بار گذاری شود شما می توانید ابعاد مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این حال برخی از ابعاد، کاربرد بیشتری دارند و در طراحی از آن ها بیشتر استفاده می شود. در زیر لیستی از این ابعاد را که مطابق با معیارهای گوگل می باشد را برای شما آماده کرده ایم که بتوانید با استفاده از این اندازه ها بنر مناسب تری را طراحی کنید.


۳۰۰ * ۲۵۰ (مستطیل متوسط)
۳۳۶ * ۲۸۰ (مستطیل بزرگ)
۷۲۸ * ۹۰ (لیدربورد)
۳۰۰ * ۶۰۰(نصف صفحه)
۳۲۰ * ۱۰۰ (بنر بزرگ موبایلی)

سایر سایزهای بنرهای تبلیغاتی که به موفقیت موارد بالایی نبودند:

۳۵۰ * ۵۰ (لیدربورد موبایل)
۱۶۰ * ۶۰۰ (بنر آسمان‌خراش بلند)
۹۷۰ * ۹۰ (لیدربورد بزرگ)

نگاه آریایی

حجم فایل بنر و فرمت آن

برای اینکه بتوانید بهترین و درست ترین فرمت را برای خروجی بنر خود انتخاب کنید نیاز است که تا حدودی با این فرمت ها و برنامه های طراحی آشنا باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و از ان جایی که معرفی تمامی فرمت ها از حوصله این مقاله خار است سعی می کنیم در مطلب کوتاهی انواع ان ها را مناسب ترین هر کدام برای خروجی بنر را به شما معرفی کنیم. فرمت های متفاوت از یک طراحی دارای حجم های متفاوتی هستند و از آن جایی که حجم فایل بنر شما نباید بیشتر از ۱۵۰kb باشد پس نیاز است که از فرمت مناسب استفاده کنید تا حجم فایل شما از این مقدار تعدی نکند. در حالت کلی دو شکل متفاوت از طراحی بنر برای شما وجود دارد. یا به شکل انیمشنی بنر خود را آماده کرده اید که این نوع بنر ها به دلیل متحرک بودن فقط می تواند با فرمت Gif خروجی گرفته شود ولی در صورتی که بنر شما به حالت عکس ساده است دست شما برای انتخاب فرمت خروجی باز تر بوده و می توانید هر کدام از فرمت های GIF,ZIP,SWF,PNG,JPG را برای خروجی خود انتخاب بکنید. فقط توجه بکنید که هر کدام از این فرمت ها حجم متفاوتی می تواند به شما بدهد پس در انتخاب مناسب ترین نوع فرمت دقت داشته باشید.


نگاه آریایی

محتوای بنر های تبلیغاتی

بنر های تبلیغاتی برای منظور خاصی طراحی می شوند و با توجه به هدف آن ها می تواند محتوای متفاوتی را در خود جای دهد ولی از آن جایی که در همه آن ها به نوعی به معرفی یک محصولات یا کسب و کار خاص پرداخته می شود و جنبه تبلیغاتی دارد، می توان آن را به سه بخش اصلی تقسیم کرد. لوگو تجاری یا نام برند، پیغام و متن مورد نظر و کلید فراخوان (call to action)، این سه قسمت اطلاعات مورد نظر را به بیننده منتقل می کند. این اطلاعات نشان می دهد که شما چه کسی هستید؟ قصد انجام چه کاری را دارید و گام بعدی چیست. شما باید در طراحی بنر خود حتما این سه قسمت را در نظر بگیرید و نبود هر کدام از آن ها باعث ناقص بودن اطلاعات شما می شود. موارد دیگری نیز می تواند مانند تصاویر و المان های گرافیکی نیز در طراحی شما جای داشته باشد ولی وجود این سه قسمت الزامی است.


اصول طراحی بنر

برای طراحی هر نوع بنری اولین نکته که نیاز است در نظر داشته باشید سادگی و گیرایی بنر است. بنر شما باید ساده باشد. این سادگی در بنر های با ابعاد کوچک که فضای کمتری در اختیار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما به راحتی می توانید تنها با چند رنگ مشخص، یک یا دو فونت ساده و خوانا و استفاده زا یک تصویر مرتبط و مناسب یک بنر جذاب و واضح طراحی کنید. به این شکل مخاطبان می توان در مدت زمان کمتری مطالب بنر شما را مطالعه کنند و به نتیجه برسند. سعی کنید در استفاده از رنگ ها زیاده روی نکنید و از رنگ های استفاده کنید که متناسب با رنگ سازمانی و لوگوی شما باشد. همچنین در استفاده از فونت ها باید دقت کنید فونتی را انتخاب کنید که از ضخامت و خوانایی خوبی برخوردار باشد. اندازه فونت نیز باید به شکلی باشد که کاربر بتواند به راحتی مطلب را مطالعه نماید. در کنار رنگ و فونت مناسب شما باید تصویری را برای انتقال مفهوم خود انتخاب نمایید که دارای جزئیات زیادی نباشد و از ان جایی که فضای کمی در اختیار دارید برای نمایش تصویر خود سعی کنید از تصاویری که شامل چند شی می شوند بپرهیزید. و در هر بنر فقط از یک تصویر ساده بیشتر استفاده نکنید. در نهایت می توان به صورت جمع بندی گفت که با وجود تمام این قواعد باید سعی کنید رد طراحی بنر خود خلاقیت داشته باشید. شما با عمل کردن به این نکات می توانید اطمینان حاصل کنید که بنرتان مورد توجه بینندگان قرار خواهد گرفت و در نتیجه موجب افزایش ترافیک و بازدید سایت شما خواهد شد.


برنامه های مناسب طراحی بنر در گوشی های هوشمند

تا اینجا شما با اصول طراحی بنر آشنا شدید و حالا با دانستن این نکات می توانید اقدام به طراحی یک بنر حرفه ای نمایید. در این مرحله نیاز است که ابزار طراحی بنر ها را بشناسید و در بین آن ها بهترین را انتخاب نموده و شروع به طراحی نمایید. در اینجا به تعدادی از این برنامه های اشاره خواهیم کرد.


نگاه آریایی

نگاه آریایی

نرم افزار Best Free Android Professional Poster Maker Apps

این اپلیکیشن یکی از برنامه هایی است که می تواند تصاویر بسیار زیبا و واضحی را ایجاد کند. در واقع شما می توانید در این نرم افزار تمام احساسات و ایده های خود را به پوستر مورد نظر انتقال دهید و طراحی بنر در اندروید را به‌گونه‌ای انجام دهید که در ذهن خود از آن انتظار دارید. این نرم افزار یکی از قابلیت های جذاب فیسبوک است که شما با استفاده از آن می توانید به جای کامنت های کسل کننده از بنرهای زیبا استفاده نمایید. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این برنامه ها مدت زمان بسیار کوتاهی است که می خواهید صرف طراحی بنر در اندروید کنید.


نگاه آریایی

نرم افزار Poster Maker

این برنامه تمام آن چیزی است که شما می‌توانید از یک اپلیکیشن انتظار داشته باشید. البته برای استفاده از این نرم‌افزار باید کمی توانایی نیز داشته باشیم و از قبل با آن آشنا باشید. اگرچه کاربری این نرم‌افزار کمی دشوارتر است اما می توانید توسط آن یکی از پوستر یا بنر فوق العاده زیبا ایجاد کنید. مدت زمانی که می خواهید به تولید و طراحی یک بنر به وسیله این نرم افزار بپردازید کاملاً وابسته به عملکرد شما دارد. استفاده از بنر از قبل طراحی شده وابسته است. این نرم افزار امکان تغییر فونت، رنگ، پس زمنیه بنر و دیگر امکانات مورد نیاز برای طراحی یک بنر حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد. در این نرم‌افزار شما شاهد سه قسمت اصلی می باشید که هرکدام از بخش ها، دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند که شما را به گونه خاصی برای طراحی بنر در اندروید یاری می رساند. پیش از آن که توسط این برنامه به طراحی بنر بپردازید ابتدا به خوبی با قسمت تنظیمات آن آشنا شوید.


نگاه آریایی

نرم افزار Canva

این نرم افزار به شما اجازه می دهد که بتوانید انواعی از طراحی بنر در اندروید را تجربه نمایید. در واقع گزینه های موجود در این نرم افزار بیش از ۶۰ هزار هست که شما می توانید با استفاده از این گزینه ها ویرایش و تولید یک بنر بپردازید. جالب است بدانید که شما برای استفاده از این نرم افزار نیاز به دانلود آن ندارید چرا که می توانید به طور آنلاین از آن نیز استفاده کنید. یکی از موارد بسیار جالب و مورد توجه در مورد این بنر، امکان طراحی بنرهای انیمیشنی و متمحرک است که دارای جذابیت بیشتری می باشد. نمونه های اماده این نرم افزار می تواند در سرعت بخشیدن به طراحی شما موثر باشد.


نگاه آریایی

نرم افزار PosterLabs

یکی از بهترین و کارآمدترین نرم افزار های طراحی بنر در اندروید پوستر لب است. اگر قرار باشد در بین این برنامه ها یکی را به شما برای انجام طراحی بنر خود به شما معرفی کنیم بدون شک برنامه پوستر لب اولین گزینه خواهد بود. چرا که رابط کاربری و فضای این بنرامه به شکلی طراحی شده است که، کار با آن را بسیار ساده و راحت می کند و هر کسی می تواند با آن کار کند و یک بنر جرفه ای طراحی کند. جالب است بدانید که طراحی‌ های بنر این نرم افزار به سه دسته کلاسیک استیل و مینیمال تقسیم شده است که شما می توانید هر سبکی را که دوست دارید انتخاب نمایید. اگر از بنر های از پیش ساخته شده استفاده می کنید. تنها مشکل در مورد انی برنامه این است که شما نمی توانید نمونه های از پیش ساخته شده را تغییر دهید و تنها قابلیت تغییر قسمت هایی از آن را دارید.


سخن اخر

استفاده از بنر های تبلیغاتی از گدشته تا به امروز مرسوم بوده است و به شکل های مختلفی از این برن های برای تبلیغ کار خود استفاده می کرده اند. در حال حاضر بنر ای بتلیغاتی آنلاین به صورت عمده ای مورد توجه قرار گرفته است و شما نیز می توانید با استفاده از کمی تلاش از این امکان برای تبلیغ کار و کسب خود تلاش نمایید و به وسیله این بنر ها ترافیک سایت خود را بالا ببرید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمنیه داشته باشید می توانید با استفاده از پر کردن فرم مشاوره رایگان با کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ما در کنار شما هستیم.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره