عکاسی صنعتی یکی از گرایش های پر درآمد در رشته عکاسی می باشد که معمولا ان را با عنوان عکاسی تبلیغاتی می شناسند. عکاسی صنعتی محصولات یکی از روش های موثر و جالب برای ارائه و معرفی محصولات می باشد و برای همین از محبوبیت زیادی برخوردار است. امروزه با توجه به محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام و روی آوردن کاربران به این اپلیکیشن برای عرضه و معرفی محصولات خود، نیاز به عکاس صنعتی افزایش یافته است. با توجه به این اهمیت لازم است که بهترین و تأثیرگذارترین عکس ها را برای مخاطبان خود تهیه نمایید که این امر مستلزم علم و دانش کافی در رابطه با عکاسی صنعتی می باشد. با توجه به این موضوع در این مقاله تعدادی از المان های تاثیرگذار در عکاسی صنعتی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید کیفیت عکس های خود را افزایش دهید.
وقتی شما بتوانید یک عکس تبلیغاتی و صنعتی با کیفیت ارائه دهید می توان گفت که دو طرف معامله سود کرده اند هم شما به عنوان یک عکاس و هم سفارش دهنده عکس. عکس های با کیفیت و قوی باعث افزایش فروش سفارش دهنده می شوند و از طرفی به عنوان رزومه خود شما به عنوان عکاس باعث معروفیت و شناخته شدن شما می گردد. اگر علاقه مند به این رشته از هنر عکاسی هستید به شما توصیه می کنم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
شما در هر شاخه ای از عکاسی که قصد فعالیت داشته باشید نیاز است که تجهیزات متناسب با همان فیلد را تهیه نماید. از ابزارهای مهم در مورد عکاسی صنعتی دوربین، لنز مناسب و سه پایه می باشد.
- دوربین: دوربینی را که متناسب با سفارشات است را تهیه کنید و به طور مثال عکاسی از محصولات با هدف استفاده در وب سایت ها را دوربین های اس ال آر هم می توانند پشتیبانی کنند. ول یاگر عکس های صنعتی شما با هدف استفاده در رسانه هایی مثل پوستر و بیلبورد قرار است انجام شود بهتر است از دوربین های حرفه ای تر کمک بگیرید. در بعضی مواقع برای عکس برداری از پروژه های بزرگ شما به دوربین های مدیوم فرمت نیاز دارید. برای تعیین بهتر نوع دوربین بهتر است قبل از انجام پروژه رد مورد کیفیت مورد نظر کارفرما صحبت نمایید.
- لنز مناسب: محصولاتی که از ان ها عکس برداری انجام می شود دارای سایز های مختلفی است که همین مورد یکی از المان های تعیین کننده لنز مناسب است. با توجه به این موضوع می توان گفت که عکاسی صنعتی محصولات با توجه به سایزهای مختلف محصولات به طور معمولا نیاز به سه لنز متفاوت دارد. به طور مثال برای عکاسی از جواهرات لنز میکرو یکی از بهترین گزینه هاست و بتوانید از فاصله نزدیک از قطعات کوچک و ظریف این جواهرات با کیفیت بالایی عکس برداری کنید. در صورتی که محصول مورد نظر سایز بزرگی دارد بهتر است که از لنز های ۲۴-۷۰ استفاده کنید که مشکلی در رابطه با پرسپکتیو عکس بوجود نیاید. بنابراین برای اینکه بتوانید تمام محصولات را پوشش دهید و کار خود را ارتقا بدهید نیاز است که لنز مناسب تهیه نمایید.
- سه پایه: سه پایه یکی از ابزار مهم در عکس برداری صنعتی است. شما می توانید با کمک سه پایه تسلط و کنترل بیشتری بر روی عکس برداری خود داشته باشید. در صورتی که نیاز باشد از محصول خود با زوایای مختلف عکس برداری کنید سه پایه به شما کمک می کند تا این تصویری برداری با ارتفاع و زاویه یکسان انجام شود. بهترین پیشنهاد استفاده از پایه های استودیویی است ولی در صورتی که به این پایه های دسترسی ندارید از سه پایه های با کیفیت و قدرت بالا استفاده نمایید.
پس زمینه یکی از مواردی است که باعث می شود محصولات بهتر و زیباتر به نظر برسند. در زیمنه فروشگاه های اینترنتی معمولا زمنیه عکس باید سفید باشد اما برای تمامی محصولات پس زمینه سفید انتخاب خوبی به حساب نمی آید. اگر سفارش دهنده بخواهد که عکس خود را در بنر و بیلبورد استفاده کند نیاز است که با استفاده از پس زمنیه مناسب به محصولات جذابیت بیشتری ببخشید. در برخی موارد برای اضافه کردن جذابی می توانید از پس زمنیه های براق استفاده نمایید. پس زمینه براق باعث بوجود آمدن رفلکسی از محصول شود که زیبایی آن را دو چندان می کند.
در عکاسی صنعتی عوامل بسیار زادی در کیفیت عکس شما تاثیر گذار است که تا اینجا مهم ترین عوامل را بیان کردیم ولی نمی توان از اهمیت عواملی مانند نورپردازی، تمیزی سوژه، کمک دستیار، تکنیک های عکاسی و مهم تر از همه قدرت یک ادیت صحیح و حرفه ای چشم پوشی کرد. ولی این مقاله برای پرداختن به تمامی این موارد فضای مناسبی نیست. بنابراین برای دریافت اطلاعات کامل تر در این زمنیه می توانید فرم مشاوره رایگان را پر نموده و از این طریق با کارشناسان مجموعه هلدینگ نگاه آریایی در ارتباط باشید.