advertise

چطور تیزر تبلیغاتی بسازیم؟


ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از روش های موثر در بازاریابی محصولات و خدمات می باشد که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید زا این تیزر ها در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب و سایت اختصاصی خود استفاده کنید و باعث جذب مشتریان بیشتر شوید. برخی از کسب و کار ها اقدام به تولید تیزر تبلیغات می نمایند ولی نتیجه مورد نظر را بدست نمی آورند. آیا مشکل از تیزر تبلیغاتی است یا چیزی دیگری در میان است؟ برای ساخت تیزر تبلیغاتی گزینه ها و المان های بسیار زیادی را باید در نظر بگیرید تا بتوانید به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید. در این مقاله به توضیحی کوتاهی در این رابطه می پردازیم تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روند تولید یک تیزر تبلیغاتی


فیلم ها در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بیشترین بازدید را دارند و با توجه به محتوا در حال سبقت از یکدیگر هستند. شما می توانید نهایت استفاده را از این نوع محتوا برای انجام تبلیغات خود داشته باشید. در ساخت تیزرهای تبلیغاتی نکات زیادی از جمله: نور تصویر، هدفی که شما دنبال می کنید و ... موثر است که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

- تعیین اهداف روشن
از آنجایی که فیلمی که شما رد پیج اینستاگرام خود پخش می کنید توسط کاربران زیادی بازدید می شود از این رو نباید هرگونه فیلم با هر محتوایی را بار گذاری کنید و باید مشخصی کنید که هدف شما از پخش این فیلم چه می باشد. برای تعیین هدف خود می توانید به این سوال ها پاسخ دهید و هدف خود را مشخص نمایید. انگیزه شما از این کار چیست؟ ایا می خواهید طرفداران جدیدی جذب کنید؟ شما طرفداران خود را از قبل دارید و فقط میخواهید آنها را راضی نگهدارید؟ آیا فقط میخواهید تعداد زیادی فیلم در پیج خود داشته باشید؟

- بیان داستان در تیزرهای تبلیغاتی
همانطور که می دانید برای انتشار فیلم ها در اینستاگرام دارای محدودیت زمانی هستید از این رو باید از ثانیه ثانیه های تیزر خود استفاده مفید بکنید به این شکل که هر فریم تیزر شما باید مطلبی برای ارائه داشته باشید و به دنبال هم یک مطلب واحد را بیان کند. برای مدیریت بهتر می توانید تیزر خود را به سه بخش ابتدایی، وسط و پایانی تقسیم کنید و برای هر کدام از این بخش ها برنامه ریزی کنید.

- نورپردازی در ویدیو
نورپردازی مناسب باعث بهتر دیده شدن سوژه می شود که باید به این نکته رد روند ساخت تیزر تبلیغاتی خود توجه ویژه داشته باشید ولی برای راحتی کار خود می توانید از نور طبیعی برای واضح بودن سوژه استفاده نمایید. این روش بیشتر برای سوژه های ثابت جواب گو است و با استفاده از نور طبیعی محیط می توانید نور مورد نیاز خود را تامین نمایید.

- اولین قدم در ساخت تیزر تبلیغاتی
برای شروع به فیلم برداری نیاز به یک دوربین مناسب دارید. اگر دسترسی به امکانات پیشرفته ای در این زمینه ندارید می توانید از دوربین گوشی خود نیز بهره ببرید ولی در این مورد سعی کنید که دوربین اینستاگرام را استفاده نکنید چرا که بسیاری از قابلیت هایی که گوشی هوشمند شما دارد در اینستاگرام محدود می شود. اگر قرار است که از دوربین گوشی خود استفاده کنید حتما توجه کنید که گوشی را به شکل افقی نگه دارید تا سایز استاندارد برای ضبط کلیپ حفظ شود.

- انتخاب محتوا
انتخاب محتوا معمولا بعد از در نظر گرفتن تصویر برند شما، زیبا شناسی محصولات و داستان هایی که می خواهید در تیزر تبلیغاتی اینستاگرام خود نشان دهید انجام می شود. برای ساخت یک تیزر تبلیغات عالی باید بتوانید به شکلی برنامه ریزی کنید که تیزر شما تمامی این موارد را شامل شود. محتوای شما می تواند بیانگر موارد مختلفی از جمله: ویژگی های محصول، استفاده مستقیم از محصول، پیش نمایش، پست صحنه، آموزش و غیره باشد که باید بتوانید متناسب با محتوایی که در نظر دارید از هر کدام این محتوا در جای مناسب خود استفاده نمایید.

- تکنیک ارائه محتوا
بعد از اینکه محتوای خود را انتخاب نمودید می توانید از روش های مختلفی برای ارائه این محتوا استفاده کنید به طور مثال تکنیک هایی مثل استاپ موشن، تیزرهای تکرار شونده (loop)، تیزرهای سریالی، تایم لپس، هایپر لپس و موارد این چنینی استفاده نمایید.

نکات نهایی


همانطور که مشخص است شما می توانید با ساخت تیزرهای تبلیغات و پخش کردن ان ها در فضای مجازی تبلیغات موثری برای کار و کسب خود راه بیندازید. فقط نکته ای که باید همیشه رد نظر داشته باشید محتوای تیزر تبلیغاتی خود است. ممکن است نیاز باشد برای یک تیزر تبلیغاتی ساعت ها و روزها وقت بگذارید ولی این ارزش را دارد چرا که یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت می تواند تاثیر فوق العاده ای نسبت به تیزر های بی کیفیت بر مخاطبان داشته باشد. با توجه به کیلیپ های که به سرعت در حال آپلود شدن رد فضای مجازی هستند شما نیاز دارید تا از خلاقیت خود کمک بگیرید تا محصولات و خدمات خود را به شکل نوین و بدیعی ارائه دهید تا بتوانید نظر کاربران را به سمت خود جلب نمایید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید می توانید با هلدینگ نگاه آریایی در ارتباط باشید و سوالات خود را از طریق پر کردن فرم مشاوره رایگان از کارشناسان ما بپرسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما جواب داده شود.