advertise

آموزش ساخت پادکست با گوشی


در مورد پادکست ها و میزان اهمیت آن ها در تولید محتوا قبلا به صورت مفصل در مقاله های با همین عنوان صحبت کره ایم و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه نمایید. ولی در مورد ساخت پادکست ها معمولا این کار را به استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ انجام می دهند که در مورد این روش ها نیز در مقاله یا با عنوان آموزش ساخت پادکست با کامپیوتر صحبت کرده ایم. در حال حاضر و با پیشرفت علمی و تکنولوژی گوشی های هوشمند دارای چنان امکاناتی هستند که می توان به وسیله آن ها تمام عملیاتی را که می شود با یک کامپیوتر انجام داد، با نصب یک اپلیکیشن مناسب با وسیله گوشی هوشمند نیز انجام داد. یعنی اینکه شما به راحتی و با نصب یک اپلیکیشن مناسب ضبط پادکست می توانید با وسیله گوشی هوشمند خود اقدام به ضبط و تولید پادکست نمایید. در این مقاله قصد داریم اپلیکیشن های مخصوص ساخت پادکست و روش کار با آن ها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن متناسب با کار و کسب خود اقدام به تولید پادکست نمایید.


اپلیکیشن Podbean

یکی از مناسب ترین اپلیکیشن های ساخت پادکست بر روی گوشی های اندروید، برنامه رایگان و در دسترس Podbean می باشد. شما می توانید برای تهیه این اپلیکیشن به پلی استور خود بروید و با سرچ نام این برنامه آن را به راحتی و به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید. البته لازم است یادآور شویم که این اپلیکیشن توسط نرم افزار آیفون نیز پشتیبانی می شود. در ادامه مراحل گام گام ساخت پادکست با این اپلیکیشن را توضیح خواهیم داد:


نگاه آریایی

۱- این برنامه را نصب کرده و با استفاده از آی دی فیسبوک و یا ایمیل خود وارد برنامه شوید.

نگاه آریایی

۲- با زدن دکمه ضبط نشان داده شده در تصویر وارد صفحه ضبط و تنظیمات مرتبط با آن شوید.


نگاه آریایی

۳- فضای کاربری این اپلیکیشن به قدری ساده و راحت است که نیاز به توضیح خاصی ندارد. همانطور که می بینید می توانید با ضربه زدن بر روی دکمه ضبط شروع به تولید محتوای صوتی خود کنید در صورتی که نیاز دارید مکث کرده و ضبط را از سر بگیری دوبار بر روی همین آیکون ضربه بزنید و در حالتی که بخواهید فایل صوتی خود را گوش دهید برار وی دکمه پلی کلیک کنید. در انتها اگر فایل ضبط شده خود راضی هستید دکمه Save را لمس نمایید.

نگاه آریایی

۴- بعد از ضبط و ذخیره پادکست خود به صفحه پیش نویس ها منتقل خواهید شد. در یان مرحله شما می توانید مواردی مانند عنوان اپیزود، توضیحات و کاور را قبل از انتشار به پادکست خود اضافه نمایید. سپس می توانید به راحتی آن را در پیش نویس های خود ذخیره یا منتشر نمایید.


اپلیکیشن Anchor

می توان گفت که این برنامه یک اپلیکیشن معمولی نیست و شما میتوانید با استفاده از تنظیمات و امکاناتی که در این اپلیکیشن ارائه شده است تولید پادکست خود را به شکل حرفه ای تری انجام دهید. این برنامه که به صورت رایگان برای شما رد anchor.fm قابل دسترس است. این اپلیکیشن دارای مزیت ها و آپشن های زیادی از جمله: وارد کردن پیام صوتی، چت گروهی، وارد کردن موسیقی از Spotify، انتقال، آهنگ های تم و صدای پس زمینه و جلوه های صوتی را دارا می باشد. یکی از بهترین ویژگی های که برای است پادکست لازم و ضروری است امکان ویرایش ان می باشد که این امکان توسط این اپلیکیشن کاملا فراهم است. پس از اینکه پادکست خود ر ضبط کرده و خروجی گرفتید به راحتی می توانید آن را در لیست پادکست های Apple Podcast و Google Podcast منتشر نمایید. شما همچنین در این اپلیکیشن می توانید تمامی پادکست های موجود در گوشی هوشمند خود را فراخوان کنید. همچنین برای ساخت پادکست های چند نفره می توانید با راحتی لینک دعوت را برای دوستان خود ارسال کنید و از ان ها بخواهید در ساخت پادکست چند نفره شما را در این اپلیکیشن همراهی کنند. برای این کار نیازی نیست که حتما همه افراد در کنار هم باشند بلکه شما می توانید تنها با ارسال لینک دعوت از طریق پیامک از دوستان خود بخواهید تا با گوشی همراه خود به وسیله هدست و یا هندزفری صدای خود را ضبط نمایند و در این برنامه برای شما ارسال کنند تا شما بتوانید از صدای آن ها در ساخت پادکست استفاده کنید.


بهتر شدن کیفیت پادکست

در هر صورت نمی توان پادکستی را ه با گوشی اقدام به ضبط آن نموده اید با پادکست هایی که در استودیو های مجهز صدا برداری شده و تدوین شده اند را مقایسه کرد ولی از آنجایی که ابزار صدا برداری بسیار هزینه بر است و شاید دسترسی به آن ها برای همه مقدور نباشد ما برای شما راه حلی ارائه میکنیم که بتوانید به وسیله این راه حل کیفیت صدای خود را تا حد زیادی به کیفیت مطلوب برسانید. در این روش نیاز است که در ابتدا شما صدای خود را با گوشی و یا هر وسیله که در دسترس دارید ضبط نمایید سپس این صدا را به کامپیوتر خود منتقل نمایید و با استفاده از برنامه ویرایش صدای FL Studio به روش که در ادامه توضیح خواهیم داد صدا را به کیفیت بالایی ببرید که کار شما را حرفه ای جلوه دهد.


مراحل آموزش ساخت پادکست با برنامه FL Studio



نگاه آریایی

۱- بعد از باز کردن برنامه صدای مورد نظر خود را در برنامه بار گذاری کرده و سپس اقدام به حذف صداهای اضافه و سکوت های این فایل صوتی نمایید و تا بتوانید یک فایل یک دست و منظم بدون قسمت های اضافی داشته باشید.


نگاه آریایی

۲- بعد از اینکه به فایل بدون اضافات خود رسیدین بهتر است از فیلتر های مناسب برای از بین بردن فرکانس های سطح پایین و صداهای نازک استفاده کنید. اگر می خواهید که صدای تمیزتری داشته باشید، سعی کنید برش صدایی خود را در بین ۸۰ تا ۱۳۰ هرتز قرار دهید.


نگاه آریایی

۳- فایل صوتی خود را فشرده کنید. البته لازم به ذکر است که در پادکست های این مرحله چندان اهمتی ندارد ولی اگر قصد دارید که کار خود را به شکل حرفه ای انجام دهید بهتر است این مرحله را فراموش نکنید.


نگاه آریایی

۴- نرمال سازی صدا برای محدود کردن بلندترین صدای شما در یک سطح معین است. بسته به مواردی از قبیل محدوده دینامیکی محتوا و سطح هدف شما، نرمال‌سازی ممکن است منجر به پیک بیش از حد محدوده تجهیزات ضبط شما شود. بهترین گزینه شما در اینجا ۱dB- خواهد بود.


بعد از انجام این مراحل صدای شما کیفیت بسیار بالاتری نسبت به قبل خواهد داشت و می توانید به راحتی آن را در انواع پادگیر ها منتشر نمایید.


سخن آخر

تا به اینجا شما را با ساخت پادکست با گوشی همراهی کردیم ولی با این حال آموزش در این فضا می تواند بسیار محدود و یا چالش برانگیز باشد. برای این منظور ما برای شما دو پیشنهاد داریم. شما می توانید در روش اول ساده ترین کار را انجام دهید یعنی تولید پادکست خود را به مجموعه هلدینگ نگاه آریایی بسپارید تا در بهترین حالت ممکن پادکست را برای شما تهیه و خدمت شما ارائه دهد و در روش دوم شما می توانید در کلاس های آموزشی این مجموعه شکرت کرده و پس از طی دوره های مربوطه زیر نظر اساتید مجرب اقدام به یادگیری نمایید و در انتها خود شروع به تولید پادکست های مورد نظر خود کنید. در هر صورت برای استفاده از هر کدام این روش ها نیاز است که شما فرم مشاوره رایگانی را که در ادامه برای شما قرار داده ایم پر نمایید و در قسمت توضیحات نوع در خواست خود را درج کنید تا در اولین فرصت کارشناسان این مجموعه با شما تماس گرفته و خدمات خود را عرضه کنند. با ما همراه باشید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره