اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که به شما این اجازه رو می دهد که برای کار و کسب خود یک حساب کاربری مخصوص بیزینس داشته باشید و از این طریق بتوانید برند خود را به مخاطبان و کاربران معرفی نمایید. برای این که بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت کار و کسب خود جذب نمایید بهتر است که تکنیک هایی که باعث می شود فالوور شما افزایش یابد را یاد بگیرید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با تکنیک شات اوت (shout out) اینستاگرام که یکی از روش های موثر برای افزایش فالوور است آشنا نماییم. در واقع شات اوت اعتباری است که به وسیله ان می توانید از اکانت دیگر دریافت کنید. به طور مثال دو کرابر اینتاسگرام را در نظر بگیرید که هر دو تلاش می کنند که فالوور بیشتری داشته باشند. این دو کاربر می توانند با شات کردن پیج های یکدیگر در اینستاگرام اکانت پیج مقابل ار به فالوور های همدیگر معرفی نمایند و از این طریق کاربران خود را به اشتراک بگذارند و باعث افزایش مخاطبین پیج خود و پیج دیگری شوند. در ادامه به صورت فنی و دقیق این مفهوم را بررسی می نماییم.
شات اوت به صورت ضمنی به معنای گرفتن اسکرین شات از صفحه پروفایل یک کاربر به منظور معرفی این پروقایل به دیگران در صفحه شما آپلود می شود. می توان اینطور در نظر گرفت که تکنیک شات اوت یکی از روش های انجام تبلیغات در اینستاگرام است و موجب افزایش پیج مورد نظر می شود. معمولا پیج هایی که تعداد فالوور بالایی دارن از این طریق کسب درآمد می کنند و به ازای هر شاتی که در پیج خود منتشر نمایند مبلغی را دریافت می کنند. شات اوت در تمامی شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و ... به معنی معرفی کردن شخص خاص به دنبال کنندگان می باشد. از طریق شات اوت شما:
• از مخاطبین خود می خواهید تا پیجی که شما معرفی کرده اید را دیدن کنند و در صورت تمایل دنبال نمایند.
• شات اوت یکی از روش های شناخته شدن پیج شما در مقابل تعداد مخاطبین زیاد می باشد.
• اگر شما بتوانید با چند تا از اکانت هایی که دنبال کنندگان ان ها به ۲۰k میرسد شات و اوت انجام دهید به صورت چشم گیر و باور نکردنی تعداد کاربران شما افزایش می یابند.
• شات اوت یکی از امکاناتی است که شما می توانید ختی در استراتژی بازاریابی خود روی آن حساب باز کنید.
• از طریق شات اوت شما می توانید با رقیبان و برندهای مشابه نیز اشنا شوید.
افزایش تعدا لایک های پست های شما با معرفی برند خود به دیگران
افزایش تعداد فالوورهای واقعی و هدفمند.
قابلیت استفاده در راستای اهداف کار و کسب و بهبود پیج
افزایش احتمال ورود پست ها به قسمت اکسپلور اینستاگرام
می توانید با نشان دادن شات دیگر پیج ها به نوعی سفیر دیگر برند ها باشید
اگر بتوانید به صورت موثر از هشتگ گذاری استفاده کنید همزمانن با شات اوت کردن پیج خود رشد بی نظیری خواهید داشت.
در این تکنیک بجای پرداخت هزینه برای شات اوت کردن پیج شما می توانید به صورت مقابل پیج کاربر متفابل را شات اوت کنید. به این ترتیب دو طرف می تانید پیج یکدیگر را معرفی نمایید و از مزیت های این کار بهره مند شوید. به این روش شات متقابل یا S۴S می گویند. البته برای اینکه کاربرد بیشتر و سودمند تری داشته باشد باید به یک سری نکات دقت نمایید و تکنیک شات متقابل در صورتی جواب می دهد که به این نکات دقت نمایید:
حوزه کاری هر دو پیج مشابه و یکسان باشد در این صورت مخاطبین هدف و واقعی بیشتری جذب می شود.
تعداد دنبال کنندگان دو پیج تقریبا یکسان باشد.
برای انجام این کار لازم است که هر دو پیج حداقل ۵ هزار فالوور داشته باشند تا نتیجه بخش باشد.
از اینکه نیاز است عکس پروفایل اکانت دیگری را در پیج خود به نمایش بگذارید مشکلی نداشته باشید.
برای این کار نیاز است که از صفحه پروفایل مورد نظر یک اسکرین شات تهیه نمایید و بعد مراحل زیر را طی نمایید تا بتوانید این پیج را به کاربران خود معرفی نمایید.
۱- در تب اسکپلور نام آی دی پیج مورد نظر را سرچ کرده و وارد پیج مورد نظر شوید و صفحه پروفایل آن را باز نمایید.
۲- از این صفحه یک اسکرین شات تهیه نمایید.
۳- در این مرحله با لمس گزینه جدید عکس اسکرین شات را انتخاب نموده و ان را به عنوان پست منتشر نمایید.
اگر میخواهید که به معرفی کسب و کار خود رد اینستاگرام بپردازید و نتیجه مطلوبی از این روند بدست بیاورید نیاز است ک محتوای با کیفیت و جذاب تولید نمایید و سعی کنید که این محتوا با سلایق و علایق مخاطبان شما همخوانی داشته باشد. یکی از بهترین راه های افزایش فالوورها ایجاد ارتباط موثر با اکانت های دیگر در اینستاگرام است. یکی از این روش ها شات اوت کردن است که به صورت مفصل در این مقاله آن را توضیح دادیم ولی اگر مایل هستید که روش های دیگری در این زمنیه آموزش ببینید بهتر است که فرم مشاوره رایگان را پر نماید تا بتوانید با مجموعه هلدینگ نگاه آریایی در ارتباط باشید.