advertise

اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟


اگر شما قصد دارید که از فضای اینستاگرام برای توسعه کار و کسب خود استفاده نمایید و یا حتی پیج شخصی خود را داشته باشید باید به این سوال که اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند پاسخ دهید. در سال ۲۰۱۰ در بین ارائه انواع شبکه های اجتماعی به بازار عرضه می شد کوین سیستروم با ارائه اپلیکیشن اینستاگرام باعث بوجود آمدن تحولی عظیم در مسیر شبکه های مجازی شد. در واقع اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که در ایران بر خلاف دیگر اپلیکبشن ها از جمله تلگرام، توییتر، فیسبوک و ... فیلتر نشده است و به همین دلیل جزو اپلیکیشن های با مخاطب بالا در کشور ایران می باشد و همچنین قابلیت های بالای این اپلیکیشن باعث شده که علاوه بر وجود پیج های شخصی در این فضا هر روزه بر تعدا پیج های کاری افزوده شود و به شکل سودمندی از این فضا برای معرفی کار و کسب خود استفاده نمایند. برای این منظور ده ها مقاله در سایت های مختلف در باره این اپلیکیشن عرضه شده است تا بتواند استفاده از این اپلیکیشن را آموزش دهد. به همین هدف در این مفالهد ما قصد داریم به تعریف اساسی در این رابطه و اشاره به نکات مهم شما را در این امر راهنمایی کنیم.

اینستاگرام چیست؟


اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که پایه و اساس آن به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو است. به این صورت که اگرش ما قصد دارید محتوایی را با دیگران به اشتراک بگذارید نوع فایلی که می توانید استفاده کنید باید یا به شکل عکس باشد و یا به صورت ویدیو باید منتشر شود. یکی از قابلیت های این برنامه این است که به شما اجازه می دهد تا پست خود را در برنامه های دیگری از قبیل فیس بوک، توییتر، تامبلر، آمبا، اوکی رو منتشر نمایید. اینستاگرام جزو برنامه هایی است که با توجه به نیاز و توجه کاربران هر روز آپدیت جدیدی ارائه می دهد که در این آپدیت های قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است که نه تنها کار را راحت می کند بلکه باعث می شود شما بتوانید مطالب خود را به شکل جذاب تر و موثر تری منتشر نمایید.

تاریخچه اینستاگرام


اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر بنیان گذاری شده است. اینستاگرام از نظر معنایی از دو کلمه مجزایی telegram و instant Camera می باشد و به این معنی است، پیام رسان فوری از طریق عکس و ویدیو گرفته شده توسط دوربین همراه است.

نسخه اولیه اینستاگرام در مهر ماه سال ۱۳۸۹ منتشر شد و به سرعت طرفداران خاص خود را پیدا کرد به شکلی که در سال ۱۳۹۰ تعداد کاربران این اپلیکیشن به ۱۰ میلیون و تا سال ۱۳۹۵ به بیش از ۶۰۰ میلیون نفر این تعداد رسیده است و در حال حاضر آمار نشان دهنده این موضوع است که ۸۰۰ میلیون نفر کاربر فعال به صورت ماهیانه در حال استفاده از این اپلیکیشن می باشند. این اعداد و ارقام میزان اهمتی آشنایی با این برنامه را به خوبی نشان می دهد. یکی از مزیت های این اپلیکیشن پشتیبانی توسط چهار نسخه اندروید، آی.او.اس، ویندوز و وب می باشد که البته باید در نظر داشت هر یک از نسخه های ویندوز و وب در مقایسه با نسخه های اندروید و آی.او.اس دارای محدودیت هایی می باشد.

انواع محتوای اینستاگرام:


شما می توانید محتوای مد نظر خود را به ۴ شکل متفاوت رد پیج خود قرار دهید و به وسیله این محتوا مخاطبان خود را جذب نمایید که در اینجا به توضیح مختصری در رابطه با هر نوع می پردازیم.

پست(Post) : محتوای ویدیویی و تصویری که در قالب مطلب ارسال می شوند، پست می گویند که معمولا با کپشن همراه است و در قمست کپشن میتوانید توضیحات بیشتر را قرار دهید. پست ها در صفحه اصلی قسمت پروفایل شما نشان داده می شود.
استوری (Story) : نوعی محتوا در اینستاگرام است که حداکثر ۲۴ ساعت در صفحه افراد نمایش داده می شود و پس از ۲۴ ساعت حذف می شود مگر اینکه آن را در قسمت هایلایت ها ذخیره نمایید.
لایو (Live): شما می توانید محتوای اینستاگرامی خود را به صورت پخش زنده در دسترس دیگران قرار دهی. این محتوا در قسمت بالای صفحه و در کنار استوری ها نمایش داده می شود و مخاطبان می توانند از این طریق به این نوع محتوا دسترسی داشته باشند و در قسمت نظرات کامنت و نظرات خود را ارسال کنند. لایو هم مانند استوری نهایتا تا ۲۴ ساعت قابلیت نمایش دارد و بعد از آن حذف خواهد شد.
آی جی تی وی (IGTV): پست هایی که در صفحه خود منتشر می کنید دارای محدودیت زمانی یک دقیقه ای می باشد. با وجود قابلیت آی جی تی وی و یا تلویزیون اینستاگرام شما می توانید فیلم هایی با مدت زمان بالا و تا حدود یک ساعت را به راحتی منتشر نمایید.

سخن آخر


اینستاگرام اپلیکیشنی با قابلیت های بالا و مدام در حال تغییر است و همانطور که در بالا نیز اشاره شد در دنیای امروزه آشنایی با این اپلیکیشن بسیار با ارزش و مهم می باشد و شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن و استفاده درست از آن کار و کسب خود را به خوبی به مخاطبان زیادی معرفی کرده و مشتریان بالقوه را جذب نمایید. برای این منظور به شما توصیه می کنیم در دوره های آموزشی جامع اینستاگرام مجموعه هلدینگ نگاه آریایی شرکت کرده و دانسته های خود را ارتقا دهید و کافی است که فرم مشاوره رایگان را پر کرده و در قسمت توضیحات موارد مورد نیاز خود را بیان نمایید.