advertise

فیشینگ در اینستاگرام چیست؟


استفاده از فضای مجازی و شبکه های احتماعی به طور باور نکردنی عضو جدایی ناپذیر زندگی ما شده است و با توجه به فضا و امکانات گسترده ای که در این فضا وجود دارد خطرات احتمالی نیز به همراه دارد که برای کاهش احتمال وقوع این خطرات برای خودتان بهتر است اطلاعاتی را در ارتباط با این خطرات و نحوه تشخیص و دفع آن ها بدانید. یکی از جدیدترین این تهدیدات حملات فیشینگ اینستاگرام (نوعی از حملات مهندسی اجتماعی) می باشد. مهندسی اجتماعی به نوعی علم در مورد اطلاعات شخصی هر فرد است که توسط یک شخص یا گروه جمع آوری می شود تا بتوانند در صورت نیاز و در جای مناسب از انی اطلاعات استفاده به نفع خود داشته باشند. بنابراین با این تعریف مشخص می شود که در فیشینگ اینستاگرام هدف اطلاعات شخصی شما می باشد. ولی به چه شکل این اطلاعات را بدست می آورند و چگونه می توان متوجه این موضوع شد؟ از آنجایی که اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که هر روز بر تعداد کاربران آن اضافه می شود به همین دلیل مورد هدف بسیاری از هکر ها قرار گرفته است. این هکر ها با هدف دریافت اطلاعات شخصی کاربران و سرقت این اطلاعات از جمله رمز عبور پیج های معتبر اقدام به کلاه برداری نموده اند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد ماهیت این حملات و چگونه تشخیص آنان صحبت نماییم پس برای افزایش امنیت پیج خود با ما همراه باشید.

حمله فیشینگ اینستاگرام به چه معناست؟


حمله فیشینگ نوعی کلاه برداری اینترنتی است و برای سرفت و خراب کردن اطلاعات شخصی کاربران از جمله اطلاعات بانکی، ایمیل، کلمه عبور و .. می باشد. این حملات با هدف استفاده از اطلاعات افراد برای کلاه برداری مالی انجام می شود. بنابراین در سال های اخیر هکرهای زیادی اقدام به سو استفاده از این روش کرده اند و از آنجایی که اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سرتاسر جهان می باشند هدف مناسبی برای این دسته از هکر ها می باشد و با استفاده از تکنیک های خاص توانسته اند اطلاعات تعدادی از کاربران را بدست بیاورند. اطلاعاتی که در این رابطه کسب کرده اند شامل اطلاعات ورود حساب کاربری اینستاگرام و ایمیل کاربران بوده است. این فیشینگ روز به روز در حال گسترش است و تعداد بسیار زیادی از کاربران را به دام انداخته است.

نحوه فیشینگ در اینستاگرام


در فیشینگ اینستاگرام در واقع کلاه برداران اینترنتی در پیامی که برای کاربران این شبکه اجتماعی ارسال کرده اند ادعا کردند که پیج آن ها در لیست بدنامان قرار گرفته است و ممکن است پیج آن ها از سمت اینستاگرام بلاک شود و از بی اطلاعی و کنجکاوی کاربران در این مورد استفاده کرده و آن ها را ترغیب به پر کردن فرم های اطلاعات شخصی می نمایند. به طور مثال رد یکی از این پیام هایی که برای کاربران ارسال شده است ذکر شده تا به پیام پاسخ دهد در غیر این صورت حساب کاربری آن تا ۲۴ ساعت آینده مسدود خواهد شد. در این پیام لینکی قرار گرفته است که پس از لمس این لینگ به سایتی مشابه با سایت اینستاگرام منتقل می شوند که در اصل باعث سرقت اطلاعات فرد می گردد. قضای این سایت کاملا مشابه با سایت رسمی و صفحه ورد به اینتاسگرام است و زمانی که شما اطلاعات حساب کار بری خود را وارد می نمایید باعث کسب اطلاعات شخصی شما توسط این هکر های می شود. پیش بینی می شود که هکر ها در آینده نزدیک از روش های مشابه دیگری نیز استفاده خواهند کرد و کاربران باید بتوانند این کلاه برداران را شناسایی نمایند.

نحوه پیشگیری از فیشینگ در اینستاگرام


باید بدانید که اصلی ترین عامل جلوگیری از کلاه برداران یک شبکه اجتماعی کاربران آن می باشد. یعنی کاربران موظف هستند که مراقب پیام های ناشناس مشکوک که از حساب های کاربری ناشناس برای آن ها ارسال می شود باشند. معمولا پیام هایی که از کاربران می خواهند که ارد سایتی شوند و اطلاعات خود را وارد نمایند یکی از این نمونه پیام های مشکوک است. در صورتی که پیامی برای شما ارسال شد بهتر است قبل از پاسخ دهی کامل آن را بررسی نمایید و در صورتی که از صحت ان اطمینان حاصل کردید پاسخ دهید. بنابراین در هر زمنیه ای که از اینترنت استفاده می کنید امکان بروز چنین حملاتی وجود دارد و اگر بتوانید دقت و اطلاعات خود در این حوزه، افزایش دهید در نتیجه به راحتی می توانید از پس این حملات و تهدید ها بر بیاید و اجازه ندهید که هکر های از اطلاعات شما سو استفاده کنند. اگر در این زمینه سوالی داشته باشید می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی کمک بگیرید.