advertise

برای طراحی بنر از چه برنامه ای استفاده کنیم؟


تبلیغات بنری یکی از پر طرفدار ترین تبلیغات است که بازاریابان زیادی روزانه بیشتر وقت خود را صرف این نوع از تبلیغات می کنند. این نوع تبلیغات می تواند در کنار هدایای تبلیغی مانند ساک دستی و چاپ فولدر در ماندگاری برند شما رد ذهن مخاطبان تاثیر بسزایی داشته باشد. شما باید بر اساس هدف خود و نیاز مشتری، بنر خود را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب را گمراه نکند. بیشتر مخاطبان به دنبال مطلب و محصولی هستند که مشکل ان هار ا حل کند و شما باید در طراحی بنر خود این نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید بر مخاطبان خود تاثیر بیشتری بگذارید و به آن ها حس مثبتی را القا کنید و به ان ها نشان دهید که مشکل آن ها برای شما اهمیت دارد و قصد دارید به ان ها برای حل این مشکل کمک کنید. بنر ها انواع مختلفی دارند که برای آشنایی پر کاربرد ترین ان ها در اینجا این مقاله را ارائه کرده ایم و برای کسب اطلاع در این زمینه بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.


بنر تبلیغاتی چیست؟

امروزه فناوری و دیجیتال روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و یک مدیر هوشمند نیاز دارد تا بیشتر از قبل از انواع روش های بازاریابی و تبلیغات جدید آشنا باشد تا بتواند از آن ها در راستای بهبود کار و کسب خود استفاده نماید. می توان گفت که برندینگ و تبدیلی مشتریان بالقوه و به مشتریان به فعل از اهداف اصلی هر مجموعه و کمپین تبلیغاتی می باشد. به همین دلیل مدیران کسب و کاری که چنین اهدافی دارند سعی می کنند از تبلیغات بنری به صورت بیشتری استفاده کنند تا بتوانند خود را هر چه بیشتر به مخاطبان خود معرفی نمایند.


نگاه آریایی

تبلیغات بنری، یک آگاهی گرافیکی آنلاین است که بیشتر از این که بر متن تکیه کند بر روی تصاویر و گرافیک این بنر توجه می کنند. هدف ای نوع بنر ها معمولا آگاهی از برند و ترغیب کاربران به کلیک و هدایت به سمت وب سایت شما می باشد. از ان جایی که این نوع تبلیغات جزو تبلیغات بصری دسته بندی می شوند به نام تبلیغات دیسیپلین نیز شناخته می شوند.


۲۰ نکته برای تبلیغات بنری عالی

معمولا هدف در بنر های تبلیغاتی، معرفی محصول و یا توضیح رد مورد بنر است. در هر دو صورت شما نیاز به طراحی یک بنر فوق العاده دارد تا بتوانند کاربران را ترغیب به کلیک کردن نماید. تکنیک ها و ابزار زیادی برای طراحی بنر های تبلیغاتی وجود دارد ولی فقط ابزار و تکنیک کافی نیست بلکه در نظر گرفتن اصول و قواعدی که باعث بهبود این طراحی شود می تواند در خروجی کار شما موثر باشد. تکنیک هایی که می تواند باعث تمایز بنر شما شود را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

۱- اندازه مناسب برای بنر خود انتخاب نمایید: دانستن اندازه‌های مناسب و پربازدید بنرهای تبلیغاتی، بیشترین تاثیر را در موفقیت تبلیغات شما خواهد شد. بهترین اندازه‌های بنر برای نمایش تبلیغات می‌توانند، اندازه‌های ۷۲۸ در ۹۰ که یک مستطیل بزرگ است باشد، می‌تواند مستطیل متوسط در اندازه ۳۰۰ در ۲۵۰ باشد و لیدربرد ۳۰۰ در ۶۰۰ باشد.
۲- در نظر گرفتن ترتیب قرار گیری اجزا: ترتیب در تبلیغات بنری، یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت تبلیغ است. سه مؤلفه برای حفظ موازنه و ترتیب در تبلیغ بنری، ۱. لوگو شرکت ۲. پیام شما یا ارزش پیشنهادی ۳. دکمه کال تو اکشن است.
۳- سعی کنید طراحی ساده ای ولی گیرا داشته باشید: هنگام طراحی بنر خود، بهتر است آن را تمیز و ساده طراحی کنید. از شلوغ کردن بیش از حد طرح با متن و محتوا خودداری کنید.
۴- باید برای طراحی خود چهارچوب در نظر بگیرید: داشتن چارچوب تعریف شده و مشخص در تهیه بنر، به افزایش جذابیت بصری تبلیغ شما کمک خواهد کرد. از آنجایی که بنر در تبلیغات بنری یک طرح گرافیکی است، مطمئن شوید که تصاویر تا لبه‌های چارچوب کشیده شده است. اگر رنگ بنر تبلیغاتی شما سفید است، بهتر است از یک حاشیه باریک و خاکستری در آن استفاده کنید.
۵- کوتاه ولی جذاب بنویسید: موثرترین تبلیغات بنری محتوای کمی دارد، اما همان اندک محتوا زبان قدرتمند و جذاب دارد. مطمئن شوید، زبانی که استفاده می‌کنید حس عاطفی را در بیننده القا می‌کند.


نگاه آریایی

۶- تاثیر فونت در طراحی: در حالی که کاربران اکثر اوقات جذب طرح‌های گرافیکی و زیبا می‌شوند، استفاده از یک فونت جذاب نیز می‌تواند کشش آنها به سمت تبلیغ را بیشتر کند. از فونت‌هایی استفاده کنید که با برند و کسب و کار شما همخوانی دارد، اما در عین حال تمیز و قابل خواندن باشد.
۷- رنگ، اصلی ترین جزء: قبل از اینکه سراغ تبلیغات بنری بروید، تصمیم بگیرید که کدام احساس را می‌خواهید در مخاطبان خود تحریک کنید. قصد دارید واکنش عاطفی کاربر و مخاطب خود را برانگیزید، بنابراین به دنبال تم رنگی بروید که این احساسات را در مخاطب ایجاد کند.
۸- استفاده از دکمه های اکشن در طراحی: در حالی که همه بنرهای تبلیغاتی دارای دکمه نیستند، اما با این حال گذاشتن دکمه CTA یا همان کال تو اکشن در بنر قطعاً می‌تواند نرخ کلیک بنر شما را افزایش دهد.
۹- انیمشن باعث حذابیت بنر می شود: برای افزایش شانس دیده شدن بنر و افزایش ترافیک به سمت سایت خود، به جای بنر استاتیک، از بنر گیف و متحرک استفاده کنید. زمان انیمیشن بنرهای گیف را بیش از ۱۵ ثانیه نکنید.
۱۰- هماهنگی اجزا: بنری که برای تبلیغات بنری به نمایش می‌گذارید باید یک صفحه فرود داشته باشد، که با موضوع و طرح تبلیغ مطابقت داشته باشد. این امر، راهی برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان بالقوه است.
۱۱- نوشتاری واضح و خوانا داشته باشید: با قرار دادن عنوان و متن در اندازه‌های مختلف، محتوای موجود در بنر تبلیغاتی خود را خوانا کنید. از فونت‌های خطی یا نازک دوری کنید، زیرا خواندن آنها مشکل‌تر است. شما می توانید با دادن سایز و ضخامت مناسب به کلمات خود اهمیت هر کدام را برای مخاطب مشخص کنید و به این شکل اولین مطلبی را که در نظر دارید با در نظر گرفتن فونت ضخیم و بزرگ، پر اهمیت کنید.
۱۲- نیازهای مخاطبان را در نظر بگیرید: هنگامی که می‌دانید مخاطب هدف شما کیست، باید برای درک و اینکه چه چیزی پاسخگوی نیاز و مشکل آنها است، تحقیق کنید. این کار باعث می شود که به مخاطبان خود حس مثبتی القا نمایید و ان ها را ترغیب نمایید تا از سایت و محصولات شما دیدن نمایند.
۱۳- تبلیغات را فراموش نکنید: کاربران و مخاطبان هدف، به خوبی به تبلیغ و پیشنهاد تخفیف عکس العمل نشان می‌دهند. بنابراین، اگر کسب و کار شما تخفیف یا پیشنهاد جذابی برای محصول خود دارد، بسیار مهم است که آن را در بنر تبلیغاتی خود بیاورید. ولی سعی کنید برای این کار دروع و یا پیشنهاد تو خالی ندهید چرا که اعتماد مخاطب از بین می رود. برای اینکه بتوانید مشتریان دائم داشته باشید نیاز است که اعتماد ان ها را جلب نمایید.
۱۴- ایجاد حس نیاز در کاربران: با ایجاد این احساس که محصول یا تبلیغات شما محدود است، به احتمال زیاد کاربران را مجبور به کلیک روی تبلیغ خود می‌کنید. وقتی که مخاطبان با مزیت های محصولات شما آشنا شوند و با آگاهی از این که تعداد محدودی از این محصول وجود دارد بدون شک اقدام می نمایند.
۱۵- حجم قایل بنر خود را پایین نگه دارید: حجم بنر تبلیغاتی خود کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت کنید، تا کاربر هنگام کلیک روی آن با سرعت پایین بارگذاری مواجه نشوند. حجم بالا می تواند موجب شود که کاربر به ظور کلی بنر شما را نبیند و تلاش شما هدر برود.


نگاه آریایی

۱۶- مزایای محصول خود را یادآور شوید: به جای قرار دادن تمرکز تبلیغ روی جزئیات خاص محصول یا کسب و کار خود، به راحتی می‌توانید فوایدی را که کاربر با کلیک روی بنر شما تجربه خواهد کرد را، برجسته کنید. این کار یکی از روش های تضمینی در روند تبلیعات محسوب می شود که می توانید از آن در طراحی بنر خود بهره مند شوید.
۱۷- مکان مناسبی برای نمایش بنر خود انتخاب نمایید: از فضای مناسب و همگام با موضوع وب‌سایت و تبلیغ خود، برای نمایش تبلیغ استفاده کنید. تبلیغات بنری باید در وب‌سایت مناسب قرار بگیرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. اگر شما تبلیغات خود را در سایت های نامربوط بارگذاری کنید هیچ تاثیری نخواهد داشت چون که جامعه هدف اشتباهی را مورد توجه قرار داده اید.
۱۸- کال تو اکشن یکی از روش های فوق العاده: شاید دکمه کال تو اکشن مهمترین مؤلفه تبلیغات بنری باشد، زیرا نتیجه استفاده از آن کلیک روی بنر است. به همین دلیل بهتر است، دکمه CTA را با متن کوتاه و طراحی زیبا جذاب کنید. شما با طراحی درست و جذاب می توانید این دکمه را جذاب تر نمایید به شکلی که کاربران را ترغیب به کلیک نمایید.
۱۹- طراحی خود را متناسب با سایت منتشر دهنده کنید: هنگام ساخت بنر تبلیغاتی، باید آن را به گونه‌ای طراحی کنید که وب‌سایت نمایش دهنده تبلیغ را از نظر بصری و ظاهری تکمیل کند و در عین حال مطمئن شوید که در میان محتوای آن سایت، بنر شما برجسته باشد و خودنمایی کند. در این صورت بنر شما بیشتر دیده می شود و نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.
۲۰- تست بنر خود: قبل از اجرای تبلیغات بنری خود، حتماً آزمایش‌های پایه را انجام دهید تا از صحت عملکرد بنر خود اطمینان حاصل کنید. همچنین با انجام AB تست، می‌توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید و ببینید که اثربخشی تبلیغات و میزان کلیکی که ممکن است به دست آورد، چه میزان است.


برنامه های مورد نیاز برای طراحی بنرهای تبلیغاتی

قبل از طراحی بنر باید نکات طراحی آن را بدانید و ما تا این جای مقاله تمامی نکاتی که باید در طراحی بنر خود در نظر بگیرید را بیان کردیم حال وقت آن است که شما را برنامه های طراحی آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از این برنامه ها و نرم افزارها یک بنر حرفه ای تولید نمایید.

• فتوشاپ Photoshop
• ایلوستریتور Illustrator
• کورل دراو CorelDraw
• ایندیزاین InDesign
• تری دی مکس ۳D Max
• نرم‌افزار Maya
• نرم‌افزار لایت روم Lightroom
• نرم‌افزار Gimp
• نرم‌افزار اینک اسکیپ InkScape


نگاه آریایی

این نرم افزار ها به ترتیب اهمیت و کاربرد دسته بندی شده است که هر کدام نیاز به تخصص خود دارد. این نرم افزار ها هر کدام دارای معایب و فواید خاص خود است که در صورتی که تمایل به آشنایی به آن ها داشته باشید نیاز است که فرم مشاوره رایگانی را که در ادامه برای شما قرار داده ایم را پر کنید تا کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی پاسخگوی سوال شما باشند. با ما همراه باشید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره