advertise

در بیو اینستاگرام خود چه چیزی بنویسیم؟


زمانی که یک کاربر جدید وارد پیج اینستاگرام شما می شود بعد زا پروفایل شما و نام صفحه اولین چیزی که نظرش را جلب می کندو با مطالعه ان می تواند اطلاعات درست و کافی در رابطه با شما و کار و کسب کشنا بدست بیاورد بیو پیج شما می باشد. قسمت بیو پیج شام بسیار با اهمیت چرا که کاربرانی که جدید وارد صفحه شما می وشند با خواندن بیو تصمیم میگیرند در صفحه شما بمانند یا نه. بخصوص افرادی که از طریق سایت ها و کانال های دیگر وارد پیج شما می شوند. بنابراین داشتن یک بیو جذاب و حربه ای به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب نمایید. اما چطور می توان چنین بیویی تهیه کرد؟ در این مفاله ما قصد داریم تا تعدادی از این روش ها را برای شما شرح دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه یک بیوی جذاب بنویسیم؟


پیش از اینکه آموزش نوشتن بیو حرفه ای را شروع کنیم بعتر است رد مورد مفهوم بیو بیشتر توضیح دهیم. بیو در واقع نشان دهنده شخصیت و معرف برند شماست. مهم ترین نکته در نوشتن بیو در نظر داشتن همین نکته است. یعنی اینکه شما باید بتوانید در چند کلمه محصولات و یا خدماتی را که بنرد شما به کاربارن ارائه می دهد را معرفی نمایید. با در نظر داشتن این نکته می توانید با کمک نکات زیر یک بیو حرفه برای خود بنویسید:

قدم اول: استفاده از کلمات کلیدی برند
در قسمت نام اولین چیزی که به چشم یک کاربر می آید نام صفحه و پیج شماست که به صورت برجسته تر نوشته شده و در بالای بیو قرار می گیرد تا کاربران سریع بتوانند آن را بیابند. همچنین در قسمت ویرایش پروفایل اولین چیزی که به شما نشان داده می شود فیلد نام است. در این قسمت بهتر است که نام بندر و کار و کسب خود به علاوه کلمات کلیدی پر جستجو در رابطه با کار و کسب خود را بنویسید. تا در هنگام سرچ کاربران راحت تر پیج شما را بیابند.
قدم دوم: نوشتن متن جذاب و مناسب برای بیوی اینستاگرام
شما باید بتوانید متن اینستاگرام خود را به قدری جذاب بنویسید که بتواند بر روی مخاطبان شما تاثیر مستقیم بگذارید. مواردی که حتما باید رد مورد ان رایت کنید این است که متن بیو باید با ساده ترین کلمات ممکن کار و کسب شما را شرح دهد تا هنگامی که کاربر آن را می خواند اطلاعات کلی و البته شفافی را در رابطه با کار و کسب شما بدست بیاورد. همچنین باید آن ها تشویق کنید که به سایت خود هدایت کنید.
قدم سوم: استفاده از ایموجی در بخش بیو
استفاده زیاد کاربران اینستاگرام از ایموجی تاییدی بر تمایل آن ها به این افزونه است که می توانند به وسیله آن احساسات خود را نشان دهند. به همین دلیل استفاده از ایموجی در بیو شما کمک می کند تا نظر کاربران بیشتری را جلب نمایید و با استفاده درست از ایموجی ها احساس خوبی را در کاربارن ایجاد نمایید. همچنین با استفاده از ایموجی تعداد کارکترهای کمتری استفاده می کنید و با استفاده از این روش می توانید اطلاعات بیشتری را منتقل نمایید.
قدم چهارم: استفاده از هشتگ ها در بیو
یکی از قابلیت های اینستاگرام از استفاده از هشتگ در بییو اینستاگرام است که به شما اجازه می دهد بتوانید به راحتی با رقیبان خود رقابت نمایید. به شما توضیه می کنیم از دو نوع هشتگ استفاده کنید: از هشتگ های پرطرفدار حوزه فعالیت خود و هشتگ های اختصاصی برند خود. استفاده از این دو نوع کمک بسیاری به روند برند سازی شما می کند.
قدم پنجم: ایجاد دکمه های عمل
شما می توانید در بیو خود کاربران را ترفیب به انجام کاری کنید. در اینستاگرام قابلیتی با عنوان دکمه تماس و و دکمه های این چنینی کار را برای شما راحت تر کرده است. به طور مثال شما می توانید شماره تماس و یا ایمیل خود را در این قسمت قرار دهید و از مخاطبان بخواهید که برای دریافت مشاوره یا هر موضوع دیگه ای با شما تماس بگیرند.
قدم ششم: قرار دادن آدرس سایت در بیو اینستاگرام
پیشنهاد اول اینکه اگر سایتی ندارید و فقط از طریق شبکه های اجتماعی برای کار و کسب خود دارید برنامه ریزی می کنید، حتما برای ایجاد سایت تخصصی اقدام نمایید و پیشنهاد دوم اگر سایت دارید آدرس این سایت را حتما در بیو اینستاگرام خود قرار دهید. شما با این کار می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و همچنین حرفه ای به نظر برسید. و در پست ها و استوری های خود از کاربران بخواهید که با مراجعه به بیو، لینک سایت شما را داشته باشند. مزیتی که در این رابطه وجود دارد، لینگ سایتی که رد بیو قرار می گیرد قابلیت کلیک کردن دارد و شما می توانید با لمس این لینک ها وارد سایت شوید.
قدم هفتم: انتخاب یک پروفایل جذاب
اگر شما قصد دارید برند سازی خود را به وسیله اینستاگرام انجام دهید، می توان گفت هویت شما به این کرا بستگی دارد. شما در این قمسا باید از تصویری استفاده کنید که در هیچ پیج و صفحه دیگری کار نشده باشد و ساده ترین راه حل این موضوع استفاده از لوگو برند خود می باشد. در واقع لوگو نشان دهنده هویت شرکت شماست فقط باید رد نظر داشته باشید که تصویر با کیفیت و واضحی از لوگو خود را برای پروفایل پیج انتخاب کنید.

در بخش توضیحات بیو چه چیزی باید نوشته شود؟


با توجه به محدودیت ۱۵۰ کارکتری در نوشتن بیو، شما باید سعی کنید متنی جذاب و گیرا بنویسید. با رعایت نکاتی که در ادامه برای شما توضیح داده ایم می توانید یک بیو تاثیرگذار داشته باشید.

۱. نوشتن حوزه فعالیت خود برای کاربران
نیاز است که کاربران حوزه فعالیت شما را بدانند که صفحه شما رد مورد چیست و چه خدماتی ارائه می دهد تا پیج شما را دنبال کنند. اگر شما توضیحی در مورد کار و کسب خود ندهید تمام کاربرانی که جذب کرده اید فایده ای نخواهد داشت چون که این کاربران، هدف کار و کسب شما نیستند و احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری صفر است. بنابراین در بخش بیو باید خدمات و محصولات خود را بنویسید تا بتوانید کاربران هدف را جذب نموده و با استفاده از محتوای مناسب آن ها را به مشتریان دائم تبدیل نمایید.
۲. نوشتن مهارت ها و تجربه های کار و کسب تان
شما می تواند در بخش توضیحات در مورد مهارت ها و تجربه های کاری خود بنویسید. همچنین می توانید برجسته ترین سابقه کاری خود را نیز ذکر کنید. این کار باعث جلب اعتماد کاربران می شود. و اینکه کاربرانن متوجه وسعت حوزه کاری شما و معتبر بودن پیج شما شوند راحت تر به مشتریان و دنبال کنندگان شما تبدیل می شوند.
۳. نوشتن علایق در کار و کسب های شخصی
اگر کار و کسب شما کوچک و شخصی می باشد یعنی به صورت تک نفره آن را اداره می کنید مخاطبان شما علاقه دارند تا در مورد شخصیت شما بیشتر بدانند و برای آن ها چنین مطالبی جالبی است بنابراین می توانید با نوشتن علایق شخصی خود با آن ها رابطه ای موثر و صمیمانه بر قرار نمایید.
۴. استفاده از طنز در معرفی برند
این ترفند باید خیلی ظریف و با خلاقیت همراه باشد تا بتواند نظر کاربران را جلب نماید و از آن جایی که تمامی انسان ها نکات ظریف و طنز را می پسندد باعث می شود که بیشتر از قبل به شما احساس نزدیکی و خوبی داشته باشند که همین امر می تواند مخاطبان شما را افزایش داده و مشتریان بالقوه را به سمت شما جذب نماید.

نتیجه گیری


در این مقاله با ذکر کردن ۷ قدم اصلی در نوشتن بیو و توضیحاتی در رابطه با این موضوع که در توضیحات بیو خود چه مطالبی را به چه شکلی بیان کنید، می توانید یک بیو اینستاگرام جذاب و موفق داشته باشید. اگر در این رابطه سوالی داشته باشید می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان، سوال خود را در قسمت توضیحات مطرح نمایید و کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی جواب شما را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان خواهند کرد.