خود شما به عنوان یک کاربر چه ساعتی را برای چک کردن اینستاگرام خود اختصاص می دهید؟ اگر بتوانید تایم درستی را برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود (پست، استوری و ...) بیابید بازخورد و واکنش های دنبال کنندگان شما چنیدن برابر خواهد شد. در بیشتر مواقع ساعتی که پست را منتشر می نمایید عامل اصلی بعد از کیفیت محتوا برای دریافت بازخورد خوب است. اگر ساعت درستی را برای منتشر کردن محتوای خود انتخاب ننمایید باعث می شود که اصلا پست شما دیده نشود حتی اگر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بنابراین ما در نظر داریم در این مقاله راهنمای کاملی از زمان ارسال محتوای اینستاگرامی را به شما آموزش دهیم.
برای هر پیجی متناسب با توع محتوایی که ارائه می دهد و مخاطبان خود تایم مخصوصی مناسب می باشد بنابراین صحبت ها تصمیم گرفتیم فاکتورهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید تایم مناسب خود را تعیین نمایید لیست کنیم.
- محتوای پیج: محتوای پیج یکی از اصلی ترین معیارهای تعیین زمانن مناسب محتواست به طور مثال هیچ مخاطبی دوست ندارد ساعت ۷ بعد از ظهر و بعد از کار و در خسته ترین حالت ممکن پست اموزشی ببیند. پس باید رد نظر داشته باشید که چه نوع محتوایی در حال منتشر کردن هستید. برای تایم های بعدازظهر و عضر بهترین محتوا، محتوای جالب و طنز می باشد.
- آزمون و خطا کنید: تجربه یکی از بهترین راه های تشخیص بهترین زمان است. شما می توانید محتواهای خود را به صورت رندوم در زمان های مختلف بارگذاری کنید و با توجه به میزان بازخورد مخاطبان خود بهترین زمان را برای خود مشخص نمایید.
- فالوور های شما چه کسانی هستند: منظور ما از این سوال در واقع این است که این افراد بیشتر در چه زمانی اینستاگرام خود را چک می کنند. این تایم را معمولا زمان های بیکاری و آزاد فالوورهای شما مشخص می نماید. به طور مثال اگر پیج شما مرتبط با خانم های خانه دار است و غالب فالوور های شما را این قشر پوشش می دهد بهتر است که رد طول روز که تایم آزاد بیشتری دارند پست خود را منتشر نمایید.
این عوامل معمولا می تواند تعیین کننده تایم مناسب انتشار محتوا باشند با این حال این یک قانون کلی نیست و می تواند متفاوت باشد. بنابراین بهترین گزینه آزمون و خطا و یا استفاده از نظرسنجی در قسمت استوری برای تعیین وقت می باشد. شما می توانید در قسمت استوری با استفاده از باکس کوئسشن ار فالوور های خود درخواست کنید تا تایمی که مناسب است را انتخاب نمایند و بعد از آن متناسب با درصدی که جواب معینی داده اند این تایم را مشخص نمایید.
شما ابتدا باید با استفاده از روش های که در قسمت قبلی بیان شد بتوانید تایم مخصوص خود را تعیین نمایید ولی با توجه به بازخوردها و الگوریتم های اینستاگرام بر حسب آمار برخی از ساعات تعدا کاربانر فعال و آنلاین بیشتر است.
- بازه زمانی ۷-۹ صبح: در این زمان اول صبح است و بیشتر کاربران این اپلیکیشن بعد از بیدار شدن به صورت معمول اقدام به چک کردن اینستاگرام خود می کنند. و یکی از زمان های پربازدید این اپلیکیشن محسوب می شود و شما می توانید اگر محتوای متناسبی دارید در این بازه منتشر نمایید.
- بازه ۱۱-۱۴ بعد از ظهر: معمولا کارمندان و افراد مشغول در این بازه زمانه استراحت کرده و اثطلاخا تایم نارهار دارن که به طبغ اقدام به چک کردن گوشی خود می نمایند و اگر بتوانید در این بازه زمانی محتوای خود را منتشر نمایید احتمال دیده شدن پست خود را افزایش می دهید.
- بازه زمانی ۵-۷ بعد از ظهر: وقت تمام شدن کار و بازگشت به خانه است و تحقیقات نشان می دهد افراد در این زمان و رد راه برگشت معمولا تمایل به چک کردن گوشی خود دارند.
- بازه زمانی ۹-۱ شب: موثرترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بدون شک همین بازه زمانی محسوب می شود. در این زمان مخاطبان در حال استراحت هستند و کارهای روزمره خود را انجام داده اند و احتمال بازدید به صورت فوق العاده ای بالا می رود.
با توجه به ساعت هایی که گفته شد و نوع مخاطب خود و چگونگی محتوای قابل انتشار سعی کنید پست های خود را در یکی از این باز ه های زمانی منتشر نمایید.
• کاری کنید فالوور ها منتظر پست شما باشند:
اگر پیج شما تعدا د فالوور بالایی دارد می توانید برای انتشار پست های خود زمان مشخصی را در نظر بگیرید که این باعث می شود فالوور های شما شرطی شده و در آن ساعت منتظر پست شما باشند. پس شما می توانید برای هر محتوای خود ساعت تعیین کرده و از طریق استوری به اطلاع فالوورهایتان برسانید تا در ساعت مقرر پست شما را ببینند.
• سعی کنید در روز چندبار پست نگذارید:
سعی کنید حداکثر روزی یک پست را در اینستاگرام خود منتشر نمایید. چرا که انتشار تعدادی بیش از یک پست در روز از دید کاربران جذاب نبوده و باعث کاهش بازدید و بازخورد محتوای شما می شود.
• هر پست را در زمان خودش منتشر کنید:
برخی از پست ها متناسب با شرایط و زمان خاصی هستند. ممکن است پست شما متناسب با یک بحران اجتماعی باشد که باید در زمان مخصوص خود منتشر شود تا جذابیت کافی داشته باشد در غیر اینصورت از دید کاربران یک محتوای غیر مفید حساب شده و آنطور که انتظار دارید بازخورد دریافت نخواهید کرد.
شک نکنید که تعیین کننده اصلی تایم محتوای شما در مرحله اول فالوورهای شما می باشند و بعد از آن محتوای پیج شما می تواند در این امر موثر باشد. اگر سوال دیگری در این رابطه دارید می توانید فرم مشاوره رایگان را پر نمایید و در قسمت توضیحات سوال خود را مطرح نمایید تا کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی در اولین فرصت به سوال شما پاسخ گویند.