تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی

احتمالا شما هم در طول روز و در سطح شهر چندین بار با تبلیغات مختلفی رو به رو شده اید که با اهداف مختلفی نصب شده و اننواع محصولات و خدمات را به دید شما و دیگر مخاطبان انتقال می دهد. برخی از این تبلیعات ممکن است نظر شما را جلب کند و جذاب باشند ولی بعضی از موارد ممکن است بدون خلاقیت و نازیبا باشند در حدی که شما حتی مطلب اینگونه تبلیغات را نخوانید و به راحتی از کنار آن ها عبور کنید. برای پیشرفت در بازار فروش وابسته به پیروز شدن در عرصه رقابت است که با وجود تمامی روش های نوینی که برای عرضه و تبیلغات وجود دارد چنین امری بسیار سخت شده است. اگر شما بخواهید در این رقابت پیروز شوید باید به نوعی به تمامی روش های تبلیغات تسلط کافی داشته باشید و روش استفاده از هرکدام را به خوبی بشناسید، استراتژی بازاریابی حرفه ای در نظر گرفته باشید و مواردی که تمام آن ها به نوعی کار تخصصی محسوب می شود و شما به عنوان یه صاحب کسب و کار فرصت کافی برای رسیدگی به تمامی این امورات را نخواهید داشت. بنابراین به شما توصیه می کنیم که در این مسیر از مجموعه های تبلیغاتی از جمله هلدینگ نگاه آریایی که تخصص و امکانات کافی برای کمک به شما را داشته باشند کمک بخواهید. با انجام این مورد شما می توانید تمرکز خود را بروری کیفیت محصولات و خدمات خود متمرکز کنید و قسمت بازاریابی و تبلیغات را به عهده هلدینگ نگاه آریایی بسپارید تا به بهترین شکل این کار را تمام و کمال برای شما انجام داده و نتایج را به شما ارائه دهند. در صورتی که تمایل داشته باشید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید می توانید فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. در ادامه قصد داریم شما را با نفش تبلیغات محیطی در راستای پیشبرد اهداف شرکت در جهت سود بیشتر و برندینگ آشنا کنیم.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغاتی که در طول روز در سطح شهر به شکل های مختلف به نظر شما می رسد و انواع مختلفی نیز دارند از نمونه تبلیغات محیطی محسوب می شوند. هدف اصلی هر شرکتی از انجام تبلیغات محیطی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهند. انجام این تبلیغات رابطه مستقیمی به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت ها دارد و با توحه به این موارد نوع تبلیغاتی را انتخاب و عرضه می کنند که تاثیر گذاری بیشتری را داشته باشد. استفاده زا تبلیعات محیطی یکی از روش های تبلغاتی است که از گدشته تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی های کسب و کار شناخته شده است و در برخی موارد با توجه به معیارهای مختلف و ویژگی های و امتیازات این روش، می تواند با صلاح دید مدیران کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد. هرچقدر که شناخت شما از انواع تبیلغات محیطی و مزایای هر کدام بیشتر باشد می توانید به شکل موثرتر تبلیغات خود را عرضه نمایید و محصولات و خدمات خود را به سمع و بصر مخاطبین خود برسانید. لازمه این کار داشتن آگاهی در این زمینه است که در این مقاله ما تلاش می کنیم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعاریف مختلف تبلیغات محیطی

تعاریف مختلف تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی به مجموعه تبلیغاتی که گفته می شود که در خارج از نقطه نهایی خرید مشتری انجام می شود. در اصول بازاریابی و تبلیغات برای هر محصول و خدماتی یک سری نقاط کوری وجود دارد که می توان از آنها به عنوان نقاطی خارج از محدوده برای انجام تبلیغات استفاده کرد که با در نظر گرفتن مزیت هایی که تبلیغات محیطی دارند اکثر مدیران کار و کسب ها این روش را برای انجام تبلیغات خود در نظر می گیرند. نام دیگری که برای این نمونه تبلیغات در نظر می گیرند تبلیغات خارج از خانه می باشد. تبلیغات خارج از خانه به وسایل و رشو هایی اطلاق می شود که که با توجه به نام آن، خارج از محیط خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در واقع محیط اصلی و هدف برای عرضه محصولات و خدمات است. در مورد تاریخچه این روش برخی از محثثان بر این باورند که این روش بیشتر از چیزی که به نظر می رسد قدمت دارد و سابقه استفاده از این روش به قبل از انقلاب صنعتی و پیدایش مدرنیته شدن برمیگردد.

هدف تبلیغات محیطی

هدف تبلیغات محیطی

هدف تمامی بازاریابی ها و تبلیغات شناسایی محصولات و خدمات به مشتریان و مخاطبان است. به شکلی که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و بتواند مشتریان بالقوه را به سمت شما جذب نماید. استفاده از تبلیغات محیطی مزیتی دارد که شاید در دیگر روش های تبلیغات کمتر دیده شده باشد. در این روش محصولات و خدمات شما قبل از اینکه مشتری به مرکز خرید و یا بازار مراحعه نماید، در ذهنش ماندگار می شود و با شناخت کافی و زمینه سازی مناسب می تواند محصول و خدمات شما را انتخاب نماید. این مورد یکی از نکات مهم در تبلیغات است. در واقع تبلیغات محیطی به توحه مردم نیاز دارد و بنابراین باید علاقیت ویژه ای داشته باشد گه بتواند در کمترین زمان توجه مشتریان و مخاطبان را جلب کرده و در ذهن آن ها ثبت شود. اگر این روش به درستی انجام شود مشتری را کنجکاو کرده و آن را به سمت استفاده از این محصولات و خرید آن ها سوق می دهد. در اینجاست که اهمیت کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه مشخص می شود. اگه فردی که شما را برای انجامم تبلیغات محیطی همراهی می کند از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد می تواند علاوه بر بدست آوردن مشتریان، سهم مناسبی از بازار رقبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

انواع تبلیغات محیطی چیست؟

۱- بیلبورهای تبلیغاتی:

۱- بیلبورهای تبلیغاتی:

بیلبورها صفحات بزرگی هستند که با هدف به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات کمپانی های مختلف در سطح شهر نصب شده اند. این بیلبوردها با توجه به هدف تبلیغات به دقت در مکان های پر رفت و آمد قرار گرفته اند. زمانی که در طول روز محصولات و خدمات شما به صورت مکرر در دیدرس مخاطبان قرار بگیرد در قسمت ناخودآگاه آنان تاثیر گذاشته و زمانی که نیاز باشد مشتریان در میان شما ور قبا محصولی را انتخاب نمایند به دلیل تاثیر تبلیغات شما و تصویری که در ناخودآگاه خود از مخصولات شما دارد اختمال انتخاب محصولات شما افزایش پیدا می کند. برای همین نیاز است که از طراحی خلاقانه و حذاب برای تبلیغات بیلبوردی بهره مند شوید. اما ممکن است که شما بپرسید در بین این همه امکانات دیجیتالی و تبلیغات آنلاین چه نیازی به تبلیغاتی بیلبوردی وجود دارد؟ اگر معیار تبیغات را میزان دیده شدن در نظر بگیریم با یک حساب سرانگشتی و با در نظر گرفتن حداقل ها می توانید نتیجه بگیرید که یک بیلبورد در هر ماه حداقل ۳ میلیون بازدید خواهد داشت و اگر بجای یک بیلبورد از دو بیلبورد برای تبیلغات خود استفاده نمایید این آمار به شکل تصاعدی افزایش پیدا می کند. در صورتی که یک تبلیغ در صفحه اینستاگرام ۱۰ میلیونی نهایتا ما بین ۲ الی ۲.۵ میلیون بازدید خواهد داشت و چون هر روز محصولات جدید ارائه می شود بعد از یک مدت کاملا محو می شود ولی در تبلیغات بیلبوردی به صورت روزانه تکرار می شود و در ذهن مخاطبان ماندگار خواهد شد.

۲- تبلیغات محیطی متحرک:

۲- تبلیغات محیطی متحرک:

خلاقیت در تبلیغات محیطی به طراحی محدود نمی شود و شما می توانید با انجام درست در مکان درست از تبلیغات خود بهترین نتیجه را بدست بیاورید. یکی از این خلاقیت های استفاده از تبیلغات محیطی متحرک می باشد. به این شکل که نیاز نیست تبلیغ شما حتما به شکل ثابت در یک مکان مشخص باشد و شما با چاپ تبلیغات بر روی وسایل نقلیه عمومی از جمبه اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل دیگر در سطح شهر به صورت متحرک احتمال دیده شدن تبلیغات خود را بیشتر و کرده و محدوده مشتریان بیشتری را مخاطب قرار دهید. این روش نه تنها می تواند باعث تبلیغ محصولات و خدمات شما شود بلکه می تواند باعث زیبا سازی شهر نیز بگردد.

۳- بیلبوردهای دیجیتالی:

۳- بیلبوردهای دیجیتالی:

برخلاف بیلبوردهای کلاسیک و پوستر می توانید از روش های استفاده کنید که با حرکت دادن به بیلبورد برند شما جذابیت آن را چندین برابر نماید و توجه ها را به سمت تبلیغات شما جلب نماید. اگر محتوای این نوع تبیلغات را بتوانید به شکل حرفه ای و جذاب در نظر بگیرید بدون شک تاثیر بسیار زیادی بر محاطبان شمام خواهد گذاشت.

۴- تبلیغات ترنزیتی:

۴- تبلیغات ترنزیتی:

این نمونه از تبلیغات محیطی با مخاطب قرار دادن مسافران بیشتر هدف گذاری شده است و برای کسب و کار های محلی بسیار به صرفه می باشد. به این شکل که تبیلغات خود را در ایستگاه های مترو و پاینه های مسافربری تصب نمایید تا بتوانید علاوه بر افراد محلی افرادی را که متعلق به مکان های دیگر هستند را مخاطب قرار داده و بر آن ها نیز تاثیر بگذارید به این ترتیب جامعه هدف خود را بزرگتر نمایید.

۵- تبلیغاتی محیطی بر روی عرشه پل ها:

۵- تبلیغاتی محیطی بر روی عرشه پل ها:

تبلیغات محیطی بیشتر به صورت محلی انجام می شوند و عرشه پل ها مکان بسیار مناسبی برای انجام اینگونه تبلیغات می باشد. تبلیغاتی که جامعه هدفش ساکنان یک منطقه خاص هستند می توانند با تبلیغات بر روی عرشه پل های عابر پیاده ی آن منطقه به اهداف خود برسند.

مزایا و معایب استفاده از روش تبلییغات محیطی:

مزایا و معایب استفاده از روش تبلییغات محیطی:

هر کدام از روش های تبلیغات با توجه به ابزارها و روش انجام آن ها دارای معایب و مزیت های منحصر به فرد خود باشند. تبلیغات با هدف معرفی کالا و خدمات و همچنین افزایش فروش انجام می شود. به طور معمول اگر شما بتوانید به شکل اصولی و از روش های درست و علمی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده نمایید در نتیجه می توانید محصول و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری نشان دهید و مشتری را برای خرید آن ها ترغیب کنید، فروش و در صد سود شما نیز بالاتر می رود. از دیگر مزایایی که می توان برای تبلیغات محیطی در نظر گرفت استفاده برای هدف گیری مشتری در مراکز تصمیم گیری، آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و ... اشاره نمود.
در کنار این مزایا استفاده از این روش تبلیغاتی ممکن است با توجه به شرایط محصولات و خدمات شما معایبی را نیز داشته باشد که می توان در قالب موارد زیر دسته بندی کرد:
- بالا بودن هزینه های نصب و اجرا اینگونه تبلیغات یکی از این معایبی است که ممکن است برای برخی از کار و کسبب ها به صرفه نباشد.
- برای نصب آگهی در سطح شهر نیاز است که یک سری مجوز را تیه کنید که بدست آوردن این مجوز ها برای انجام تبلیغات محیطی دردسرهای مخصو به خود را به دنبال دارد.
- این تبلیغات به صورت گسترده و اثرگذاری انجام می شود بنابراین اگر کوچکترین اشتباهی در روند انجام آن و یا طراحی آن انجام شود می تواند اثرات مخرب جبرانن ناپذیری را به همراه داشته باشد.
- به عنوان آخرین عیب می توان گفت که نسبت به تبلیغات اینترنتی که قابلیت سنجش تبلیغات در دست هست در این مورد عملا چنین کاری امکان ندارد و فقط می توانید میزان فروش خود را بررسی نمایید.

کلام آخر

کلام آخر

با توجه به تمامی مواردی که بیان شد سعی کردیم دید درست و روشنی از انجام تبلیغات محیطی را ارائه دهیم که بتوانید با علم به این موضوع متناسب با کار و کسب های اقدام به تبلیغات محیطی نمایید و بدون شک برای انجام آن و دسترسی به امکانات آن نیاز به یک محموعه تبلیغاتی دارید تا بتواند شما را در انجام هرچه بهتر این موارد یاری دهد که در این بین مجموعه هلدینگ نگاه آریایی با داشتن تجربه ۳۰ ساله در این زمینه و استفاده از افراد متخصص و باتجربه در کنار روابط موثر با تمامی ارگان ها گزینه بسیار خوبی برای انجام تبلیغات محیطی شما می باشد. کافی است که شما فرم مشاوره رایگان این سایت را پر کرده و از این مزایا در راستای بهبود کار و کسب خود استفاده نمایید. هلدینگ نگاه آریایی همراه همیشگی شما در تبلیغات.