advertise

چگونه در فتوشاپ بنر طراحی کنیم؟


برنامه فتوشاپ یک نرم افزار حرفه‌ای جهت ویرایش عکس، کارهای گرافیکی حرفه‌ای، ساخت پوستر تبلیغاتی، کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی، سربرگ و بسیاری کارهای مرتبط با طراحی و گرافیک می باشد. امکانات و مزیت های این برنامه باعث شده است که از ان در قسمت های مختلف و در شرکت های مختلف برای منظور های متفاوت استفاده بکنند و آن را تبدیل به یکی زا محبوب ترین برنامه های طراحی نموده است. بنابراین اکثر افرادی که قصد دارند در زمینه بازاریابی، تبلیغات، گرافیک، آتلیه و تمامی شغل هایی که به نوعی با طراحی در ارتباط است کار کنند به صورت پیش نیاز و یک الزام به یادگیری فتوشاپ می پردازند. فتوشاپ محبوب ترین برنامه در بین طراحان گرافیکی، ناشران کتاب و مجله، چاپخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، طراحان سایت، عکاس ها، طراحان نرم افزار، سازندگان انیمیشن و ... می باشد. کار با فتوشاپ نیاز به آموزش های پیشرفته دارد ولی ما در اینجا قصد داریم تا طراحی یک بنر ساده را با کمک این برنامه به صورت تصویری به شما آموزش دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر های تبلیغاتی که جدیداً در سایت ها و یا اپلیکیشن های مخصوص تلفن همراه استفاده می شود در واقع نسخه دیجیتالی همان بنر هایی است که در سطح شهر و به صورت فیزیکی قبلا مورد استفاده قرار می گرفته است. از آنجایی که بنر های تبلیغاتی از نمونه تبلیغاتی موثری است که دارای بازدهی بالایی در هر نوع است از همین رو دارندگان وب سایت ها و کسب و مار های آنلاین تصمیم گرفتند که از این برن ها به صورت دیجیتالی و رد سایت ها و برنامه های مختلف استفاده بکنند که همچنان نیز همان کارایی و بازدهی دارد. نکته ای که در بنر های تبلیغاتی باید در نظر بگیرید این است که حتما بنر های خود را در سایت های مرتبط و برنامه های همراستا با کار و کسب خود انتشار دهید تا دقیقا افرادی را که در نظر دارید و قابلیت تبدیل شدن به مشتریان دائم را دارن بتوانید به سایت خود راهنمایی کنید. شما با استفاده از بنر می توانید دو هدف اصلی در ارتباط با مخاطبان خود دست پیدا کنید. یکی از این اهداف ایجاد تصویر ثابت در ذهن مخاطبین خود می باشد که به نوعی قسمتی از برندینگ نیز می باشد و دیگری نیز بالا بردن کلیک و بازدید از سایت است که در جستجو گوگل بسیار موثر می باشد. برای اینکه بتوانید طراحی بنر خود را شروع کنید باید مشخص کنید این برن قرار است در ه فضایی (سایت، تلگرام و اینستاگرام) منتشر شود و سپس بر این اساس سایز مناسب را انتخاب کرده و شروع به طراحی نمایید. بنر ها دارای سایز های متفاوتی هستند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد در این راستا برای شما این ابعاد را به شکل تصویر زیر دسته بندی کرده ایم.


نگاه آریایی

آموزش ساخت بنر در فتوشاپ

بعد از اینکه ابعاد خود را مشخص کردید می توانید شروع به طراحی بنر خود در فتوشاپ نمایید. برای این کار در مرحله اول باید یک پروژه جدید ایجاد کنیم. برای این منظور ابتدا از مسیر File / New برای باز کردن یک پروژه ی جدید استفاده کنید.


نگاه آریایی

بعد از کلیک بر روی گزینه مربوطه برای شما صفحه جدیدی باز می شود که در آن باید مشخصات صفحه مورد نظر خود را وارد نمایید تا پروژه جدید برای شما ایجاد شود. سایز مورد نظر خود را از عکس بالا انتخاب نمایید و سپس این ابعاد را وارد پنجره باز شده کنید. حتما توجه داشته باشید که این ابعاد باید بر حسب pixel باشند و بر روی رزولیشن ۷۲ تنظیم شده باشند. ما در اینجا قصد داریم تا بنری با ابعاد ۶۰*۴۶۸ طراحی کنیم بنابراین، این مشخصات را وارد کرده و دکمه اوکی را می زنیم.


نگاه آریایی

در این مرحله فایلی برای شما ایجاد می شود به نام background که در واقع اصلی ترین لایه ما برای طراحی محسوب می شود چرا که تمامی طراحی بر روی این لایه قرار می گیرد. در حال حاضر نیاز است که شما برای این لایه یک رنگ متناسب با سلیقه و طراحی که در نظر دارید انتخاب کنید. برای اینکار نیاز است که رنگ مورد نظر را از قسمت مشخص شده انتخاب نمایید و با زدن دکمه اوکی رنگ به ناحیه انتخاب شده اعمال خواهد شد. در قسمت مشخص شده دو لایه رنگی وجود دارد بعد از تعیین رنگ اول نیاز است که برای لایه دوم یعنی لایه پایینی نیز رنگ مورد نظر را انتخاب نماییم.


نگاه آریایی

حال برای اینکه بتوانیم دو رنگ را به شکل همگون کنار هم داشته باشیم نیاز است که از ابزار gradiant tool استفاده کنیم. بعد از انتخاب این ابزار از نوار ابزار کنار صفحه روش ایجاد گسترده نر را انتخاب می کنیم. در اینجا شما می توانید هر رنگی را که مد نظر دارید انتخاب کنید ولی ما در اینجا از افکت سیاه و سفید بهره می بریم.


نگاه آریایی

بعد از اینکه حالت مورد نظر خود را انتخاب کردید برای اعمال این حالت بر روی لایه خود باید کلیک موس را از جایی که می خواهید رنگ شروع شده و به رنگ دیگر تغییر پیدا کند بکشید. در اینجا ما موس را از پایین لایه تا بالای لایه می کشیم.


نگاه آریایی

خب در این مرحله بک گراند شما کاملا آماده است و شما می توانید قسمت اصلی بنر یعنی متن خود را اضافه کنید برای این کار نیاز است که از ابزار Horizontal type tool استفاده کنید. با انتخاب این ابزار شما می توانید جایی که قرار است متن در ان قرار گیرد را انتخاب نمایید و از نوار تنظیماتی که در بالای صفحه برای شما ایجاد شده است تنظیمات مربوطه را انجام دهید. در این مرحله حتما دقت کنید که فونت و سایز مناسبی را برای متن خود انتخاب نمایید.


نگاه آریایی

در این مرحله تقریبا طراحی شما تمام شده محسوب می شود و فقط کافی است که لوگو شرکت و برند خود را به این طراحی اضافه کنید تا مخاطبی که بنر شما را مشاهده می کند بتواند برند شما را شناسایی کند. به این ترتیب به نوعی شما برای برندینگ خود نیز در حال سرمایه گذاری هستید و به مرور زمان لوگو و نام تجاری شما در ذهن مخاطبان ماندگار خواهد شد.


نگاه آریایی

طراحی شما کامل شده است و در صورتی که مایل باشید آن را به انیمیشن تبدیل کنید نیاز به آموزش های پیشرفته تری دارید که در صورت تمایل با پر کردن فرم مشاوره رایگان درخواست خود را در قسمت توضیحات درج نمایید تا کارشناسان مجموعه هلدینگ نگاه آریایی پاسخگوی سوال شما باشند. در این مرحله شما می توانید از فایل خود خروجی گرفته و آن را در سایت های مختلف منتشر نمایید برای خروجی گرفتم باید مسیر File>Export>Export as… را طی نمایید. در پنجره باز شده نوع فایل و محل ذخیره آن را مشخص می نمایید و با زدن دکمه Save فایل شما آماده بار گذاری می باشد.


نگاه آریایی

نکات مهم برای طراحی موثر در تبلیغات بنری

تا به اینجا با چگونگی طراحی یک بنر در فضای فتوشاپ آشنا شده اید ولی بهتر است نکاتی را به شما گوش زد کنیم که باعث می شود طراحی شما موثر تر گردد. این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید بنر خود را بهتر به دید مخاطبان خود برسانید. این نکات عبارتند از:

۱- بهترین اندازه ممکن برای بنر: همانطور که دیدید بنر ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و طراحی می شوند ولی با این حال، برخی از اندازه ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. این بنرها به دلیل ماهیتشان بیشتر مورد توجه تبلیغ کنندگان و ناشران قرار می گیرند و در وب سایت ها و وبلاگ ها قابل دسترس ترین موقعیت ها را دارد که به عقیده بسیاری از بازاریابان استاندارد ترین اندازه بنرها هستند. جدول زیر چهار اندازه موثر بنر و محل قرارگیری آنها را نشان می دهد. 


نگاه آریایی

۲- وجود قاب در طراحی بنر: بدون شک مطالبی که داخل قاب قرار می گیرند به صورت طبیعی بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد و به عنوان یک مطلب مهم شناسایی می شود. این اهمیت در طراحی هایی با زمینه سفید بیشتر مشخص می شود.
۳- اهمیت فونت متن در بنر: متنی را که بر روی بنر خود می نویسید باید برا تمامی مخاطبین با یک نظر خوانا باشد و رنگی را برای آن انتخاب کنید که متن را از بقیه طراحی جدا کرده و قابل تشخیص نماید. همچنین فونت متن باید تا جای ممکن ساده و ضحیم باشد تا حس بهتری به مخاطبان شما القا کند.
۴- بنر های انیمیشنی را امتحان کنید: بنر های که متجرک هستند بدون شک نظر های بیشتری را به سمت خود جلب می کند و به شما توضیه می کنیم برای تبلیغ کار و کسب خود از این نمونه بنر ها نیز استفاده نمایید و از تاثیر آن لذت ببرید. ولی در این مورد حتما توجه کنید که این انیمیشن ها بیشتر از ۱۵ ثانیه طول نکشد و حتما حاوی پیام دعوت باشد.
۵- فرمت مناسب برای فایل بنر های تبلیغاتی: زمان ایجاد آگهی ها ، باید بدانید که فرمت فایل هم مهم است ، چون فرمت فایل تضمین می کند بنرهای شما به درستی در وب سایت ها یا وبلاگ های ناشر نمایش داده می شوند و مطابق با توضیحات مناسب، موقعیت های مناسبی دارند. بیشتر فرمت های فایل با توجه به نرم افزار مورد استفاده در ساخت آنها JPG ، GIF ، PNG و HTML۵ است. ازتبلیغات فلش صرفاً به دلیل قدیمی بودن آن، باید اجتناب کنید.
۶- رنگ مناسب برای استفاده در بنر های تبلیغاتی: روانشناسی پشت رنگها در تبلیغات خیلی مهم است. وقتی صحبت از تبلیغات می شود رنگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و نمایشی خاص و منحصر به فرد از پیامی که توسط بنرها حمل میشود را ارائه می دهند. رنگ برای اولین بار و به محض اینکه مخاطب شما به بنر نگاه کند احساسات او را تحت تاثیر قرار می دهد. بعلاوه رنگها وابسته به تفکر شخص هستند و در فرهنگهای مختلف ارتباط متفاوتی دارند. برای تحقیق در مورد مخاطبان خود هنگام انتخاب رنگ چند دقیقه وقت بگذارید، فکر خوبی خواهد بود.
۷- در طراحی سعی کنید عملکرد خود را واضع نشان دهید: عملکرد شما باید حداقل پررنگ باشد و در جای مناسب قرار گیرد. این امر به این دلیل مهم است که مطمئن شوید مشتری احتمالی شما آن را می بیند و اقدامات مطلوبی را انجام می دهد. داشتن یک عملکرد واضح و جسورانه به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند و حساسیت مشتریان بالقوه شما را کاهش می دهد.
۸- هماهنگی با صفحه های لندینگ: باید طراحی خود را متناسب با صفحه ای که قرار است، بنر خود را در آن منتشر کنید هماهنگ باشد تا بهتر دیده شود و بتواند تاثیر بهتری بر روی کاربران سایت لندینگ داشته باشد.
۹- طراحی خود را تای جای ممکن ساده نگه دارید: درک پیچیده آگهی ها بر کمپین تبلیغاتی بنر شما تأثیر منفی می گذارد. بازدیدکنندگان احتمالاً فقط برای چند ثانیه تبلیغات شما را بررسی می کنند و این وظیفه شماست که پیام خود را در همان چند ثانیه به آنها منتقل کنید پس به همین دلیل است که باید تبلیغات بنر خود را ساده و قابل درک کنید. شاید شما در نظر داشته باشید که یک گرافیک قوی برای بنر خود داشته باشید ولی بهتر است رد نظر داشته باشید که طراحی شما باید ساده و واضح باقی بماند.


سخن پایانی

با توجه به تمامی مطالبی که رد مقالات مرتبط با طراحی بنر های تبلیغاتی تا به اینجا گفتیم کاملا می توان اهمیت این نوع تبلیغ را درک کردو می توانید به راحتی و با سرمایه گذاری بر روی این نوع تبلیغ بازخورد های زیادی داشته باشید و به راحتی ترافیک سایت خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید. لازمه این کار آشنایی با اصول و قواعد طراحی بنر است که شرکت نگاه آریایی سعی کرده در این مقالات شما را با این اول آشنا کند ولی در کنار این آگاهی نیاز به خرفه و تخصص کافی برای طراحی یک بنر خوب دارید شما می توانید از روش ساده تری برای این کار استفاده کنید و سفارشات طراحی بنر خود را به هلدینگ نگاه آریایی بسپارید تا این مجموعه بنر شما را به دست بهترین طراحان خود بسپارد. برای اینکه بتوانید از خدمات مجموعه هلدینگ نگاه آریایی بهره مند شوید کافی است که فرم مشاوره رایگان را پر نموده و در خواست خود را در قسمت توضیحات درج نمایید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره