advertise

box

نریشن


نریشن یکی دیگر از امکانات صوتی است که می توانید در تولید محتوای صوتی خود از آن استفاده کنید و محتوای بهتر و با کیفیت تر ارائه دهید. خوبی نریشن این است که شما می توانید هم به صورت مجزا و فایل صوتی ارائه دهدی و هم به عنوان تکمیل کننده محتوای تصویری خود از آن استفاده نمایید. برای اینکه بتوانید استفاده درست تری داشته باشید چه بهتر که با مفهوم علمی و دقیق این مقوله آشنا شوید و بعد از تسلط کافی در مورد چه بودن نریشن اقدام به استفاده از آن در محتوای صوتی خود نمایید. مجموعه هلدینگ نگاه آریایی یکی از مجموعه های تولید محتوایی است که با داشتن نریتور های حرفه ای و با سابقه با صدای خاص و بی نظیر در زمینه تولید نریشن های اختصاصی از سابقه بالایی برخوردار است و اگر تمایل داشته باشید می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگانی که در انتهای صفحه قرار گرفته است طی جلسه حضوری نمونه ماری های انجام شده در این زمینه را مشاهده کرده و راحت تر تصمیم بگیرید.

نریشن چیست؟


نگاه آریایی

هنر گویندگی و مهارتی که گوینده برای بیان موضوع و انتقال احساسات مختلف به مخاطب دارد، همه عواملی هستند که باعث می شوند ما از گوش کردن به یک نریت لذت ببریم و یا درک بهتری از مطلبی که ارائ می شود داشته باشیم. در ادامه به بیان مفهوم نریشن و کاربردهای ن می پردازیم. نریش در واقع یک کلمه انگلیسی است که رد فارسی به معنای متن خوانی و به طور کلی گویندگی ترجمه می شود که در اینجا ما معنای اول آن یعنی متن خوانی مد نظرمان است. بنابراین یک نریتور حرفه ای آدمی است که یک متن یا نوشته را نه تنها خوانده بلکه آن را به شیوه ای گویندگی می کند که تاثیر لازم را بر مخاطب بگذارد. به عبارتی دیگر این مهارت و نحوه گویندگی نریتور است که به برنامه های تصویری و شنیداری اعتبار می بخشد. بنابراین به شما توضیح می کنیم برای تولید محتوای صوتی خود از افرادی استفاده کنید که آموزش های لازم را دریافت کرده است و و با تکرین و کسب تجربه کافی بتواند محتوای صوتی جذاب و دلپذیری برای شکا تولید و عرضه کند. اگر بر این اساس محتوای صوتی خود را تولید کنید مطمئنا می توانید مخاطبان را به سمت سایت خود راهنمایی کنید و بر این اساس رتبه گوگل خود را بهبود ببخشید و حتی در برخی از موارد اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب باشد سبب می شود که بازدیدکنندگان ان را به اشتراک بگذارند و باعث دیده شدن بیشتر محتای شما شوند.

نریشن چه کاربردهایی دارد؟


استفاده از نریشن رد تولید محتوای خود باید به شکل خیلی خلاقانه صورت بگیرد یکی از جاهایی که شما می توانید با استفاده از نریشن محتوای خود را جذاب تر کنید در کلیپ ها و فتوکلیپ ها می باشد. در فتوکلیپ ها مجموعه ای از تصاویر نمایش داده می شود به همراه موسیقی حال اگر شما بتوانید همراه این تصوایر و موسیقی تاثیر گذار از یک صدای پخته و درست برای بیان اطلاعاتی در حین پخش این تصاویر استفاده نمایید می توانید هم در زمان مخاطبان خود صرفه جویی کنید و در یک بازه زمانی علاوه بر انتقال اطلاعات تصویری یک سری اطلاعات ر به شکل صوتی نیز در اختیار آنان قرار دهید و هم جذابیت محتوای تصویری خود را دو چندان کرده و از حالت یکنواختی خارج خواهید کرد.


پیشنهاد ویژه هلدینگ نگاه آریایی آن است که برای بهره‌مندی از فواید نریشن در تولید محتوای صوتی بهتر است که کار را با مقاله های صوتی شروع کنید و برای چند مقاله از سایت خود نریشن تهیه کرده، در سایت خود منتشر نمایید. بعد از آن می توانید به راحتی آن را تجزیه تحلیل کرده و بر این اساس استراتژی تولید محتوای خود را اصلاح نمایید.

نریشن - نگاه آریایی

نریشن چیست؟

در دنیای پر مشغله ی امروز بسیاری از افراد حوصله ی خواندن متون گوناگون را ندارند و یا حتی اگر اقدام به خواندن کنند، به شکلی سرسری از آن گذر خواهند کرد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که صاحبان مشاغل اقدام به معرفی و عرضه ی کسب و کار خود نمایند. در حقیقت تبلیغات به شیوه های قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز امروز نمی باشد و نیاز است که مخاطبان به شیوه ای کاملا حرفه ای جذب گردند. یکی از این راه ها استفاده از نریشن و یا همان محتوای صوتی می باشد. برای به کار بردن این شیوه ابتدا باید بدانیم نریشن چیست و همچنین مزایای نریشن را مرور کنیم. در صورت عنوان کردن دلایل استفاده از نریشن توسط صاحبان کسب و کار، احتمالا به خوبی متوجه مزایای آن خواهید شد. در پاسخ به نریشن چیست باید گفت نریشن یک واژه ی انگلیسی می باشد و به معنی خواندن متن است. هر چند که در زبان پارسی با عنوان گویندگی نیز از آن یاد می شود. اما باید خاطرنشان کرد که در حقیقت نریشن یکی از شاخه های گویندگی می باشد. تا به اینجا در پاسخ به نریشن چیست، پاسخ مختصری داده شد. حال باید ببینیم مزایای نریشن به صورت است. اگر این کار به درستی انجام پذیرد، تاثیر متن چند برابر خواهد شد. نوشتاری که ممکن است به خودی خود مخاطب را مشتاق به خواندن ننماید، با تبدیل شدن به محتوای صوتی یک اثر شنیدنی خواهد بود. بدین جهت یکی از دلایل استفاده از نریشن افزایش تمایل مخاطب به شنیدن محتوای ما است. از دیگر مزایای نریشن می توان به چندین برابر کردن اثرگذاری یک محتوا اشاره کرد. اگر یک نریتور حرفه ای و با سابقه این کار را بر عهده گیرد مطمئنا نتیجه ای عالی در انتظار محتوای شما خواهد بود. چرا که نریتور با صدای گرم و پخته خود می تواند به بهترین شکل ممکن اقدام به تولید نریشن نماید که این امر در نهایت به اثرگذاری محتوای شما خواهد انجامید. در ادامه با وب سایت نگاه آریایی همراه باشید چرا که قصد داریم علاوه بر بیان دیگر مزایای نریشن به نکات تکمیلی در مورد نریشن نیز بپردازیم. ابتدا قصد داریم به شکلی مفصل تر در این باره که نریشن چیست و چه استفاده ای در رادیو و تلویزیون دارد، توضیح دهیم.

نریشن - نگاه آریایی

نریشن - نگاه آریایی

نریشن به صداگذاری خارج از دوربین بر روی فیلم، سریال، رادیو و حتی تئاتر برای توضیح به مخاطب گفته می شود. نریشن شامل دسته بندی های مختلفی مانند مستند، اخبار، نریشن اقتصادی و وب فیلم ها است. برای یک نریتور خوب شدن عواملی مثل متن خوانی، گویندگی با احساس، تمرین های تکنیکی، گرم کردن و ضبط کردن صدای خود لازم می باشد. تمامی نکات تکمیلی در مورد نریشن در این مقاله که کاری از تیم نویسندگی نگاه آریایی می باشد، موجود است. در ادامه پاسخ به این پرسش که نریشن چیست و دلایل استفاده از نریشن در رادیو و تلویزیون چه می باشد، می توان گفت در حقیقت نریشن صدا، روند استفاده از صدای خارج از دوربین برای توضیح چیزی به مخاطب است؛ در حالی که گویندگان معمولا ناشناخته ‌اند و بخشی از رخدادی نیستند که شاهد آن هستید. در رادیو، تولیدات تلوزیونی، فیلم سازی و تئاتر از این تکنیک استفاده می شود. صداگذاری به خواندن از روی متن توسط شخص گوینده که ممکن است خارج از پروسه تولید فیلم و نمایش آن باشد و حتی در مکان دیگری انجام شود. گویندگان تفسیرهای مهمی مربوط به آنچه روی صفحه اتفاق می افتد را ارائه می دهند. گفتگو یا محاوره یکی از رایج ترین تکنیک ‌های صدا گذاری است، نریشن به تکنیکی گفته می‌ شود که گوینده در حال روایت داستانی است که همزمان درحال رخ دادن است. با این حال در سینما از مزایای نریشن ناهمگام هم استفاده می شود. مانند اینکه صدا از قبل تنظیم شده باشد و روی فیلم بگذارند. این یک تکنیک است که از آن معمولا در مستند و اخبار، برای ارایه توضیحات بیشتر استفاده می ‌کنند. نریشن و صداگذاری دسته بندی‌ های مختلفی دارد. مثلا دلایل استفاده از نریشن در صدا گذاری اقتصادی، تبلیغات می باشد. همچنین می تواند برای توضیح، راهنمایی، آموزش و یا ارائه اطلاعات دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. وب فیلم ها یکی از متداول ترین پروژه هایی است که در آن ها از مزایای نریشن استفاده می شود. به خصوص فیلم هایی که توسط شرکت ها برای دستیابی به تعدادی هدف مشخص ایجاد شده اند. در ادامه نکات تکمیلی در مورد نریشن باید گفت، زمانی مزایای نریشن خود را نشان خواهد داد که نریتوری با تجربه این کار را به عهده بگیرد.


بنابراین باید به بررسی این مسئله بپردازیم که چگونه می توان گوینده خوبی شد. اولین نکته این است، متن خوانی کنید. برای اینکه بتوانید در تکیه صدا و تاکید و تلفظ لغات و نقطه گذاری وغیره مهارت پیدا کنید بهتر است متنی را با صدای بلند بخوانید. متنی که انتخاب می کنید میتواند یک نمایشنامه، فیلمنانه، روزنامه، کتاب، تکرار اخبار و تبلیغات و یا هر چیز دیگری باشد. همه این ها به شما کمک می کند که به این تمرین عادت کنید. در ابتدا ممکن است برایتان کمی عجیب به نظر برسد ولی باید یاد بگیرید که این هنر گوینده است که نوشته را درک کند و به آن روح ببخشد. در این تمرین به اشتباهات خودتان برگردید، اصلاح کنید و دوباره متن ها را بلند بلند بخوانید. اینگونه متوجه خواهید شد که نریشن چیست. نکته بعدی این است که به کلمات نفس بدهید. می توانید تمرین گویندگی را به دو بخش تقسیم کنید. تمرین تکنیکی که شامل خواندن، انجام تمرین با پیچش زبان، تمرین های بیان و تلفظ و تمرین های تنفسی می باشد و درک کردن متن ها با تمرکز بر اضافه کردن حالت و زندگی در آن‌ ها که بخش دوم تمرین است. یکی از دلایل استفاده از نریشن این است که شما می توانید با صدایتان برای کلمات معانی و حالات مختلفی بیان کنید. اگر مبتدی هستید برای ابراز حالت به صدایتان تصور کنید که متن را برای یک دوست یا آشنایی که شخصا با آن احساس راحتی می کنید، می خوانید و توضیح می دهید. این تمرین قدم خوبی است تا بازیگری را در صدای شما تقویت کند. با این کار شما به کلمات روح می دهید و آن ها را زنده می کنید و به شما این امکان را می دهد که به یک شخصیت از کتاب، زندگی ببخشید. به همین علت است که صدا گذاری ها در جذابی مستند ها، وب فیلم ها وغیره تاثیر می گذارند. اما نکته مهم در نکات تکمیلی در مورد نریشن این است که این احساسات در صدای شما باید باور پذیر و واقعی باشد و مخاطب آن را تصنعی نپندارد. بنابراین درک متن و احساساتش و ابراز آن ها در صدایتان یک بخش مهم در نریشن است. برای تمرین ما به شما پیشنهاد می کنیم از ابراز احساسات کوچک در صدایتان شروع کنید.

بررسی نریشن - نگاه آریایی

آشنایی با نریشن - نگاه آریایی

مانند عصبانیت، اضطراب، خجالت، کسالت، اعتماد به نفس، قناعت، افسردگی، انزجار، ترس، گناه، خوشبختی، امید، تنهایی، عشق، شور، داستان عاشقانه، شوکه شدن، کمرویی، ظن و غیره. سعی کنید همه این حس ها را با یک جمله ثابت بیان کنید تا متوجه تفاوتش بشوید. یادتان باشد مفهوم و هدف متن را اضافه کنید. هر متنی مفهومی دارد و برای هدفی نوشته شده است. شما باید اهداف متن را بشناسید و درک کنید. این اهداف متن هستند که نحوه بیان شما در گویندگی را مشخص می کنند. هر مکالمه، صحبت و غیره ممکن است اهدافی مانند خواهش کردن، چاپلوسی کردن، ترساندن، قضاوت کردن، حمایت، ترغیب و غیره را داشته باشد که برای استفاده درست از مزایای نریشن بهتر است شما آن ها را بشناسید و بیانتان را متناسب با آن انتخاب کنید. بهتر است قبل از خواندن متن به هدف آن بخش از متن، مکالمه وغیره فکر کنید. اما چطور می توان این کارها را انجام داد و به مزایای نریشن دست یافت. تمرین، تمرین و تمرین. هیچ قرص جادویی برای به دست آوردن این مهارت ها وجود ندارد و هیچ کس هم یک شبه و بدون تمرین این مهارت‌ها را بدست نیاورده است. بنابراین پس از دست یافتن به پاسخ این پرسش که نریشن چیست، باید به دنبال فراگیری و در نهایت تمرین آن مهارت ها باشید. در ادامه نکات تکمیلی در مورد نریشن نوبت به مبحث چگونه صدا گذاری کنیم، رسیده است. ابتدا صدا را گرم کنید. شما نمی توانید انتظار داشته باشد صدایتان بدون گرم کردن در بهترین حالت خودش باشد. برای گرم شدن صدا، باید صدا و بدنتان هر دو را گرم کنید. زیرا اگر تنشی در شما وجود داشته باشد به انسجام و تسلط ذهنی دسترسی پیدا نمی کنید و این بر روی صدای شما تاثیر می گذارد. برای گرم کردن بدنتان می توانید از انواع تمرینات کششی استفاده کنید و در انتها هنگامی که بدن خود را شل می کنید سرتان را در جهت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. البته توجه داشته باشید چرخش باید آرام باشد و بیش از اندازه یعنی در حدی که ماهیچه‌ها درگیر شود نیز نچرخانید. در ادامه مبحث نریشن چیست به تمرینات موثر برای گرم کردن صدا می پردازیم. در مقابل آینه بایستید و تمام عضلات صورت خود را بکشید. دهان خود را به صورت گسترده باز کنید، تقریبا مانند شیر غرش کرده و دوباره به حالت عادی برگردید.


ماهیچه های صورت خود را کوچک و مچاله کنید تا صورت شما کوچک و ملایم به نظر برسد و سپس به حالت عادی برگردید و دوباره و دوباره این کار را تکرار کنید. تا جایی که می توانید زبان خود را بیرون بکشید و دوباره آن را با آرامش به داخل دهان برگردانید. با گفتن عبارت ااااا و ضربه زدن به نت های بالا و موارد پایین، یک صدای آژیر تولید کنید. زبان خود را در امتداد کام دهان خود بچرخانید و صدای تررررر یا رررر ایجاد کنید. این تمرینات موجب می گردد به خوبی قادر باشید از توانایی خود بهره بگیرید و در نهایت از مزایای نریشن در کار خود لذت ببرید. صدای خودتان را ضبط کنید. بخش اساسی صداگذاری این است که بتوانید به صدای خودتان گوش دهید و با نگاه منتقدانه ای صدای خودتان را بررسی کنید. ضبط صدای خود، یک قدم حیاتی برای تبدیل شدن به صدا گذار و گویندگی است. هنگامی که جلسات تمرین خود را ضبط می کنید، می‌ توانید ضبط ‌های خود را به راحتی ویرایش و دستکاری کنید تا نویز را فیلتر کرده و صدا را بهبود ببخشید. در حال حاضر مهم ترین چیز گوش دادن به صدای خودتان است. امیدواریم به این سوال که نریشن چیست پاسخی درخور و مناسب داده باشیم. تیم نویسندگی وب سایت نگاه آریایی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا در ادامه این مقاله دلایل استفاده از نریشن و نکات تکمیلی در مورد نریشن را به تفصیل برای شما شرح دهد. بنابراین با ما همراه باشید.

معرفی نریشن - نگاه آریایی
سفارش نریشن - نگاه آریایی

مزایای نریشن

در ابتدای این مقاله به این مسئله پرداختیم که نریشن چیست. همچنین عنوان کردیم که نقش یک نریتور در تولید یک محتوای صوتی تا چه حد مهم و حیاتی است. حال قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که اصولا مزایای نریشن چه می باشد. آیا تولید محتوای صوتی ارزش هزینه ای را که می ‌خواهیم پرداخت کنیم دارد. آیا باعث افزایش فروشمان و رسیدن به اهداف کسب و کارمان می ‌شود. تمام کارهایی که برای کسب و کارمان انجام می ‌دهیم یک هزینه‌ است، هزینه ‌ای که پرداخت می ‌کنیم تا مشتریان ما را ببینند، بیشتر به ما نزدیک شوند و روابط بلندمدتی را با آن ها شکل دهیم. هزینه طراحی سایت، هزینه تولید محتوای متنی، تبلیغات اینترنتی، سئو و هزینه های بسیار دیگر. ما این هزینه ها را می ‌پردازیم تا در مقابل دریافتی بیشتری را کسب کنیم و آن، سود نهایی کسب و کار است. هر کدام از این هزینه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم درآمد یک مجموعه را شکل می ‌دهند. امکان دارد با اطلاع از مزایای نریشن تا به حال برای تولید محتوای صوتی، کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر در بستر اینترنت هزینه های مختلفی برای دریافت نتایج متفاوت پرداخت کرده باشید. حال می خواهیم درباره ویژگی برتری به نام پادکست و محتوای صوتی صحبتی کنیم، نوعی از تولید محتوا و بازاریابی که شاید تا به حال از آن برای کسب و کارتان استفاده نکرده باشید. هرچند قطعا خودتان حداقل یکبار و بیشتر، یکی از استفاده کنندگان محتوای صوتی و پادکست بوده اید. نریشن چیست و تولید پادکست برای کسب و کار اینترنتی به چه صورت می باشد. بیایید در این مقاله از وب سایت نگاه آریایی از دید دیگری به پادکست نگاه کنیم، تا به حال ما مخاطبین پادکست ها بودیم و حالا فکر کنیم چطور می توانیم خودمان تولید کننده پادکست باشیم و مخاطبین بسیاری را جذب کنیم. و برای پرسش هایی که در ادامه مطرح می کنیم بهترین جواب را بیابیم. نریشن چیست. چطور می توانم محتوای صوتی تولید کنم. مزایای نریشن برای کسب و کار من چه می ‌تواند باشد. آیا امکان دارد محتوای صوتی معایبی را به کسب و کارم متحمل کند. دلایل استفاده از نریشن کدامند. چطور از محتوای صوتی برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنم.


کجا می‌ توانم از نریشن استفاده کنم. نکات تکمیلی در مورد نریشن چه می باشد. و بی نهایت سوال های دیگری که باید به آن ها پاسخ بدهیم. در این قسمت ما به این پرسش، پاسخ می دهیم: مزایای نریشن برای کسب و کارها. استفاده از پادکست ها می ‌تواند به مثابه یک تیر و چند نشان زدن باشد، بستگی به این دارد که شما کجا، چطور و برای چه کسانی از آن ها استفاده کنید و لازمه ی آگاهی از این موضوع، دانستن نکات تکمیلی در مورد نریشن می باشد. بنابراین قصد داریم به مزایای نریشن برای محتوای سایت و تبدیل متن سایت به محتوای صوتی بپردازیم. این یکی از آن یک تیر و چند نشان زدن ها برای نریشن است، شما تا به الان محتوای متنی سایت خود را آماده کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده‌اید. حال با اضافه کردن این ویژگی برتر به محتوای سایت می ‌توانید آن را به کانال های بسیاری برای تعامل با مشتری برسانید. یعنی با تبدیل محتوای متنی سایت به محتوای صوتی شما یک ویژگی برتر به محتوا اضافه می ‌کنید که از دید گوگل بسیار جذاب است. به کاربران حق انتخاب دیگری می ‌دهید تا بتوانند به جای خواندن محتوای سایت به آن گوش دهند و زمان بیشتری را صرف کنند. بازهم تعامل بالایی که برای کاربران ایجاد می ‌کنید پیداست. زیرا کاربرانی که وارد سایت شما می ‌شوند جدای از متن سایت می ‌توانند احساس برتری را تجربه کنند. شاید آن ها حتی دقیقا ندانند نریشن چیست ولی مطمئنا با گوش دادن به محتوای صوتی با کیفیت شما لذت کافی را خواهند برد. می ‌توانید به واسطه محتوای صوتی تولید شده از صفحات سایت به کانال های بیشتری برای جذب و حفظ مشتری ورود پیدا کنید. از جمله حضور در شبکه های اجتماعی پادکست محور همچون گوگل پادکست، اپل پادکست، کست باکس، شنوتو، نوار و غیره. تبدیل محتوای متنی سایت به پست های اینستاگرامی می‌ تواند کمی سخت باشد. زیرا شما باید محتوای خود را کاملا خلاصه کنید اما برای نریشن اینطور نیست و شما می‌ توانید همان ها را در اینستاگرام خود و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید و این یکی از دلایل استفاده از نریشن به شکل گسترده توسط صاحبان مشاغل است.

قیمت نریشن - نگاه آریایی

مزایای نریشن - نگاه آریایی

محتوای صوتی برندینگ مستقیم برای شما در شبکه های اجتماعی را به ارمغان می ‌آورد. زیرا به راحتی دست به دست می شود. این ها برخی از مزایای نریشن بودند که برای تولید محتوای صوتی از متن سایت استفاده می ‌شدند که قطعا می ‌تواند راه حل های بیشتر از این نیز وجود داشته باشد. هنگام بیان نکات تکمیلی در مورد نریشن نمی توانیم معایب چشم‌ گیری را نام ببریم که بتواند استفاده از این ویژگی برتر را زیر سوال ببرد و گاهی برخی از این معایب در واقع مزیت هایی هستند که قبل از آن رعایت نشده اند. باید محتوای متنی خوبی داشته باشید تا بتوانید آن را تبدیل به نریشن کنید، محتوای ضعیف، با نگارش ادبی غلط می‌ تواند به راحتی تعاریف موجود در محتوای صوتی را تغییر دهد و گوینده مطلب را به گونه ی دیگری بخواند. محتوای صوتی ممکن است به راحتی در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی دست به دست شود. در نتیجه نیاز است تا حتما مسائل کپی رایت آن را رعایت کنید. به عنوان مثال کارشناسان نگاه آریایی توصیه می کنند اول و آخر هر محتوای صوتی نام کسب و کار شما گفته شود. نریشن و محتوای صوتی نیاز به گوش داده شدن دارند که این مزیت خود می‌ تواند در برخی زمان ها که مخاطب نمی تواند به محتوا گوش دهد یک عیب تلقی شود. هرچند که مزایای نریشن آنقدر زیاد و چشمگیر می باشند که به راحتی می توان از این عیوب، آن هم اصلا اگر بتوان نام عیوب را بر آن ها نهاد، چشم پوشی کرد. مزایای نریشن در تبلیغات را نیز نباید فراموش کنیم. به هیج وجه نمی توانیم از مزیت فوق العاده محتوای صوتی در تبلیغات چشم پوشی کنیم، به تبلیغات تلویزیونی فکر کنید، اکثریت آن‌ها از گوینده های حرفه ای برای گفتن متن تبلیغاتیشان استفاده می ‌کنند. که این خود گواه بر این است که مزایای نریشن تا چه حد زیاد می باشد. به همین دلیل است که امروزه افراد بر آن شدند تا بدانند نریشن چیست و چگونه می توان از آن در کسب و کارهای مختلف بهره گرفت. صداهای خاص گوینده ها می تواند تاثیر به سزایی در افراد ایجاد کند. به خصوص اگر آن صدا، صدایی کاریزماتیک و برند باشد. در این موارد به محتوای صوتی، نریشن گفته می ‌شود. معمولا این نوع از محتوای صوتی زمان بیشتری برای آماده سازی و ضبط را شامل می‌ شود و کیفیت فوق العاده بهتری را به نسبت پادکست و کتاب صوتی دارد.


مزایای نریشن برای شما می تواند به صورتی باشد که در ادامه بیان می کنیم. استفاده از تاثیرگذاری حس شنوایی در مخاطبین، ایجاد صمیمت بیشتر با مخاطبین و انتقال احساسات به مخاطب، استفاده صداهای جذاب و خاص برای کمپین های تبلیغاتی اینترنتی و شبکه های اجتماعی، طراحی های راهنماها و دستورالعمل های صوتی برای محصول و خدمات تا کاربران به آن ها گوش دهند. برای تکمیل نکات تکمیلی در مورد نریشن باز هم به سراغ کلمه ی عیوب می رویم. شاید بتوان گفت تنها عیب این نوع از تبلیغات هزینه آن باشد که با توجه به کیفیت بالایی که نریشن ها دارند هزینه های مربوط به آن کاملا منطقی به نظر می رسد. بعد از بحث بر سر این که دلایل استفاده از نریشن شامل چه مواردی است نوبت به تاثیرات روحی و روانی جذابی می رسد که صدا می تواند برای مخاطب خلق کند. مبحثی که ما با عنوان بازاریابی عصبی آن را می ‌شناسیم. تاثیرات استفاده از صدا در تبلیغات بسیار وسیع و کاربردی است زیرا اکثریت تعامل ما به صورت پیش فرض از طریق گفت و گو و گوش دادن می ‌باشد. پس ما می ‌توانیم از این حس تاثیرگذار یعنی همان حس شنوایی، برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم. در اینجا باید این نکته را خاطرنشان کنیم که اگر قصد استفاده از نریشن برای ارتقای کسب و کارتان را در سر دارید، حتما پیش از اقدام به این کار از افرادی که در این زمینه تجربه بالایی دارند، کمک بگیرید. هلدینگ نگاه آریایی با بیش از سی سال سابقه فعالیت در زمینه مشاوره کسب و کار در خدمت شماست تا به بهترین نحو در این زمینه به راهنمایی شما بپردازد. علاوه بر آن شما می توانید تولید محتوای صوتی خود را به قسمت محتواسازی شرکت نگاه آریایی بپردازید و با خیالی آسوده مطمئن باشید که بهترین نتیجه را کسب خواهید نمود.

اهمیت نریشن - نگاه آریایی
نکات نریشن - نگاه آریایی

دلایل استفاده از نریشن

صاحبان مشاغل دلایل استفاده از نریشن را با توجه به کسب و کار خود بیان می کنند. در حقیقت تولید نریشن باید با در نظر داشتن بیزینس مورد نظر انجام پذیرد. چرا که هر کسب و کاری نیازهای مخصوص خود را دارد و برای همه نمی توان یک نسخه پیچید. البته سوال یکسانی در این زمینه وجود دارد: نریشن چیست و چرا باید از نریشن در پروژه ها استفاده کنیم. پیشتر نیز با بیانی متفاوت گفتیم که نریشن به معنای روایت قصه است. در سینما، نریشن توضیحات اضافی است که از سوی کسی بیان می شود که از شخصیت های فیلم نیست. در فیلم های مستند و آموزشی، صدایی است که روی فیلم آن را می شنویم و اطلاعات تکمیلی درباره تصویری را که می بینیم در اختیارمان می گذارد. در فیلم های داستانی معمولا صدای یکی از شخصیت هاست و هدف از آن، دادن اطلاعات بیشتر و گسترش آگاهی ما از شخصیت ها و ماجرای فیلم است. حال باید ببینیم گوینده یا نریتور کیست. گویندگان و نریتور های بسیاری با زبان و لهجه های متفاوتی وجود دارند که با توجه به نوع پروژه ها، مورد استفاده قرار می گیرند. در اکثر پروژها انتخاب گویندگان توسط کارفرما انجام می گیرد. در قسمت نکات تکمیلی در مورد نریشن درباره نریتور بیشتر توضیح خواهیم داد. برخی از افراد می پرسند چرا باید از نریشن استفاده کنیم یا به عبارت دیگر دلایل استفاده از نریشن چیست. در اینجا باید گفت آنچه که در فیلم های صنعتی و تبلیغاتی خیلی اهمیت دارد این است که متن نریشن باید گویا و صریح باشد و بتواند بیننده را به هدف مورد نظر بیشتر نزدیک کند. صداگذاری یا نریشن در تبلیغات می تواند نقش بسزایی را روی برند یا محصول داشته باشد و این تاثیر گذاری بر هیچ کس پوشیده نیست. یک صدای با کیفیت، ابزار قدرتمندی است که می ‌تواند به اثر تولیدی شما جان بدهد و داستان مورد نظر شما را به معنای واقعی کلمه روایت کند. با این حال متاسفانه خیلی وقت‌ها این نگاه حرفه ای به صدا اتفاق نمی‌ افتد. وجود صدای مناسب تاثیرات شگفت انگیزی روی مغز می‌گذارد، بار شناختی را کم می‌ کند و به همین خاطر مغز می ‌تواند اطلاعات را سریعتر پردازش کند. این فرضیه، فرضیه دو کاناله نامیده می شود و تحقیقات ثابت کرده است که تاثیر زیادی روی روند یادگیری دارد. این فرضیه به خوبی در فرمت‌های ویدیویی قابل مشاهده است. در حالی ‌که اکثر فیلم ها معمولا برای ارسال پیام ‌های پیچیده در زمان ‌های بسیار کوتاه تلاش می ‌کنند. وجود متن و صدای مناسب می ‌تواند این زمان را به حداقل برساند. به عنوان جمع بندی موضوعاتی که تا به حال مطرح شد در پاسخ نریشن چیست، می توان گفت نریشن خلق کلامی تاثیرگذار با صدای گویندگان برجسته است. در ادامه به انواع نریشن و سفارش نریشن نیز خواهیم پرداخت. خوب است بدانید نریشن یک کلمه انگلیسی است به معنای خواندن متن. در زبان فارسی نریشن به گویندگی ترجمه شده است. نریشن یا گویندگی هنر تبدیل متون مختلف به کلام تاثیرگذار است. در بسیاری از موارد مخاطبان ما علاقه ایی به خواندن متون از خود نشان نمی دهند و این امر ممکن است باعث شود بسیاری از مطالب مهم، از نظرشان پنهان بماند. نریشن، گویندگی و صداگذاری باعث جذب ناخود آگاه مخاطب می شود و بازاریابی شنیداری جزو بهترین و موثرترین انواع بازاریابی محسوب می شود. درواقع نریشن اثرگذاری یک موضوع را چندین برابر می کند و باعث می شود که متون به کلامی دلنشین، اثرگذار و زیبا تبدیل شود. به دلیل مزایای نریشن و هنر گویندگی از آن در رادیو، تلوزیون، ساخت فیلم، تئاتر، انیمیشن و تبلیغات استفاده می شود. گوینده یا نریتور چه می کند. گوینده نریشن باید خلاق، هنرمند و اثرگذار باشد. در واقع به شخصی که کار گویندگی انجام می دهد نریتور می‌ گویند و به متنی که خوانده می شود نریت گفته می شود. گویندگی متن یا نریشن یک کار تخصصی است که نیاز به آموزش طولانی مدت و مهارت بسیار زیاد گوینده دارد. گرچه به ظاهر گویندگی نریشن کار سختی به نظر نمی ‌رسد، اما فنون بسیار زیادی را باید فرا گرفت، تا بتوان به‌عنوان یک نریتور متن را اثرگذار خواند. گویندگی نریشن معمولا با آهنگ یکنواختی همراه است و گوینده بدون احساس و با لحنی کاملا رسمی اقدام به خواندن متن می کند. یک گوینده حرفه ای بایستی با تلفیق هنر و خلاقیت بتواند نهایت اثرگذاری و جذابیت را در زمان خواندن متن نریشن ایجاد کند. تفاوت گویندگی با نریشن چیست. در واقع نریشن یکی از شاخه های شش گانه گویندگی است. نوعی از گویندگی که با سرعت ثابت و لحنی عاری از هیجان و احساس اجرا می شود. اما در سایر شاخه های گویندگی، گوینده با صمیمیت بیشتر، احساس بیشتر و با فراز و فرود بیشتری گویندگی می کند. بین صداگذاری و نریشن هم تفاوت هایی وجود دارد که بیشتر مربوط به محل قرارگرفتن میکروفون مربوط می شود.


به عنوان مثال برای گویندگی یک متن تبلیغاتی باید میکروفون بسیار نزدیک باشد تا اثرگذاری آن بیشتر باشد. سوال بعدی این است که چرا سفارش نریشن یا سفارش گویندگی بدهیم و اصولا دلایل استفاده از نریشن چیست. باید این نکته را خاطرنشان کرد که نریشن حرفه ای تا پنج برابر بیشتر می تواند تاثیر گذار باشد. با رشد تکنولوژی و گرایش تمامی کسب و کارها به سمت دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و تبلیغات ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مردم قرارگرفته است. آن چیزی که در فیلم های تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد گویندگی نریشن است. نریشن مناسب می تواند اثرگذاری تبلیغ ویدیی شما را تا پنج برابر افزایش دهد. گویندگی یک ابزار تبلیغاتی مناسب است و به فیلم تبلیغاتی شما جان و روح می دهد و باعث می شود به اهداف تبلیغاتی خود دست یابید. این روزها در شبکه های اجتماعی بسیار دیده ایم که ویدیوهای انیمیشن بسیار معمولی با طراحی ضعیف و بسیار ساده وقتی با یک نریشن خاص و جذاب همراه می شوند وایرال شده و میلیون ها کاربر این ویدیوها را مشاهده می کنند. اینجا نتیجه یک نریشن تبلیغاتی حرفه ای را واضح تر مشاهده می کنیم و به مزایای نریشن خوب پی می بریم. وب سایت های زیادی هم اکنون در حال تولید محتوای متنی برای افزایش مخاطب هستند که اگر این مقالات را با یک نریشن حرفه ای تبدیل به پادکست کنند بازدید چند برابری را تجربه خواهند کرد. پس اگر شما هم برای توسعه کسب و کارتان در فضای دیجیتال به دنبال سفارش گویندگی یا همان سفارش نریشن هستید با خیال راحت درخواست خود را به کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی ارائه دهید. نکات تکمیلی در مورد نریشن شامل این مسئله است که انواع نریشن، گویندگی و صدا گذاری چه تفاوت هایی دارند و در کجا به کار می روند. نریشن و خدمات گویندگی انواع مختلفی دارد که ما در اینجا بر اساس اینکه گویندگی در کجا مورد استفاده قرار می گیرد دسته بندی کرده ایم و برای شما شرح خواهیم داد. اولین مورد گویندگی تیزر تبلیغاتی است. همانطور که اسم این نوع گویندگی پیداست گویندگی تیزر تبلیغاتی برای اثر بخش کردن یک فیلم یا تیزر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج تحقیقات نشان داده که یک فیلم تبلیغاتی با نریشن حرفه ای تا پنج برابر اثربخش بیشتری نسبت به ویدیوی بدون نریشن دارد.

تهیه نریشن - نگاه آریایی

هزینه نریشن - نگاه آریایی

اگر فیلم تبلیغاتی دارید و نریشن نیاز دارید می توانید سفارش گویندگی تیزرتبلیغاتی بدهید. گویندگی نریشن هم خواندن متن نریشن است گه گوینده با آهنگی خاص فارغ از هرگونه احساس و هیجان متن نریشن را می خواند. اگر متنی دارید و می خواهید به نریشن تبدیل کنید می توانید سفارش گویندگی نریشن بدهید. پیشتر به صورت کامل توضیح دادیم که نریشن چیست. گویندگی کتاب صوتی یکی دیگر از گزینه های روی میز می باشد. با گرایش بیشتر مردم به فضای دیجیتال کتاب های صوتی جای کتاب های چاپی را گرفته اند. اگر تمایل دارید کتاب چاپی را به کتاب صوتی تبدیل کنید می توانید سفارش گویندگی کتاب صوتی بدهید. مورد بعدی گویندگی موشن گرافیک است. در حقیقت موشن گرافیک نوعی از فیلم تبلیغاتی است که به صورت دوبعدی بوده و به صورت گرافیکی یک مفهوم را به مخاطب منتقل می کند. اگر برای موشن گرافی خود به دنبال نریشن هستید می توانید سفارش نریشن موشن گرافیک بدهید. همانطور که مشاهده کردید دلایل استفاده از نریشن فراوانند و نریشن تقریبا در همه جا کاربرد دارد. خوب است با گویندگی انیمیشن نیز آشنایی پیدا کنید. انیمیشن ها با گویندگی جان تازه ای می گیرند. همه ما صدای شخصیت های معروف انیمیشن را کاملا به خاطر داریم و حتی گاهی اوقات صدای آنها را تقلید می کنیم. اگر انیمیشنی دارید و نیاز به گویندگی دارد می توانید سفارش گویندگی انیمیشن بدهید. فکر می کنم گویندگی رادیو دیگر نیازی به توضیح ندارد. ما در کشورمان گویندگان زیادی داریم که سال ها در رادیو تجربه و سابقه دارند. بنابراین اگر برای یک کار رادیویی به گوینده رادیو نیاز دارید می توانید سفارش گویندگی رادیو دهید. گویندگی تلوزیون نیز به همین صورت می باشد. افراد زیادی هستند که سال ها در تلوزیون کار کرده اند ودر گویندگی تلوزیون ماهر و خبره هستند. اگر برای یک کار تلوزیونی به گوینده نیاز دارید می توانید سفارش گویندگی تلوزیون دهید. با رشد فضای تولید محتوا استفاده از پادکست بسیار زیاد شده است. پادکست ها سلسله فایل های صوتی هستند که در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ارائه می شوند.


این پادکست ها غالبا در اینستاگرام، تلگرام و وبسایت ارائه می شوند. اگر برای تولید محتوای صوتی یا پادکست نیاز به گوینده دارید می توانید سفارش گویندگی پادکست دهید. صداگذاری فیلم آموزشی، انگیزشی و علمی را نباید از قلم انداخت. اگر فیلمی دارید و نیاز به صداگذاری آن دارید یا ویدیوی آموزشی لاتین را ترجمه کرده اید و به نریشن نیاز دارید سفارش صداگذاری فیلم بدهید. دوبله فیلم هم از سایر موارد مرتبط با گویندگی است که می توانید سفارش دوبلاژ فیلم یا مجری گری بدهید. در کنار مزایای نریشن باید ببینیم تعرفه و هزینه نریشن چقدر می باشد. هزینه گویندگی و نریشن به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. عواملی همچون حجم کار، نوع گویندگی، انتخاب گوینده و موارد بسیار دیگر. نکته قابل توجه این است که اکثر گویندگان در محیط منزل یا استودیوی خانگی اقدام به گویندگی می کنند. بسیاری از افراد پس از آشنایی با دلایل استفاده از نریشن می پرسند حال باید نریشن خود را به که بسپاریم، گوینده آقا یا گوینده خانم. انتخاب آقا یا خانم بودن گوینده بستگی بسیار زیادی به متن شما، موضوع مورد نظر، حیطه فعالیت، جامعه هدف و البته سلیقه شما دارد. اما به طور کلی کسب و کارهایی که در حوزه صنعت فعالیت دارند بهتر است که از گویندگان آقا استفاده کنند و کسب و کارهایی که در حوزه‌های خدماتی فعالیت دارند بهتر است از صدای خانم بهره ببرند. فراموش نکنید که در کسب و کار های کاملا زنانه مثلا آرایشگاه های بانوان، حتما از صدای خانم استفاده شود. برای تلفن گویا اگر نیاز هست تا به مشتری آرامش القا شود بهتر است از صدای خانم استفاده شود و اگر هدف ایجاد حس اطمینان در مشتری می باشد بهتر است از صدای آقا استفاده کرد. امیدواریم با مطالعه این مطلب به خوبی با مفهوم نریشن چیست آشنا شده باشید و بتوانید در مورد سفارش نریشن تصمیم بگیرید و به کسب و کارتان رونق دهید. به خاطر داشته باشید که مجموعه نگاه آریایی در تمامی مراحل از مشاوره کسب و کار تا تولید محتوا و تبلیغات گسترده در کنار شما خواهد بود و تمام تلاش خود را بر توسعه کسب و کار شما معطوف خواهد نمود.

تعریف نریشن - نگاه آریایی
تبلیغات با نریشن - نگاه آریایی

نکات تکمیلی در مورد نریشن

طی این سال ها افزایش مشغله ‌ی انسان‌ ها سبب گشته که به مرور از مطالعه‌ ی متن فاصله بگیرند. اما هنوز هم با استفاده از راه های جایگزین می ‌توانید جایگاه کسب و کار خود را در زندگی مخاطبان حفظ نمایید. بدین شکل که می ‌توانید مطالب مورد نظر خود را در قالب یک فایل صوتی مانند نریشن یا یک فایل موشن گرافیک کوتاه در اختیار مخاطبان قرار دهید و این یکی از مزایای نریشن می باشد. این نوع از به اشتراک گذاری مطالب معمولا با استقبال خوبی مواجه می گردد. به عنوان نمونه مخاطبان شما در زمان رانندگی هم می ‌توانند مطالب را گوش دهند و همچنان جزو دسته‌ ی طرفداران شما باقی بمانند. اما راز ماندگاری این است که کلام و متن خود را به گونه ‌ای کاملا حرفه‌ای و هنرمندانه بیان کنید تا مخاطبان جذب شما شوند. یکی از بهترین راه ‌های تولید محتوا و به اشتراک گذاری این است که محتوای شما به شکل صوت منتشر شود. صوتی حاوی اطلاعات مفید و حرفه ای که در زمان صرفه‌ جویی کند. اگر مایل به تولید چنین محتوایی هستید، مناسب ترین نسخه برای شما قطعا نریشن است. به همین خاطر شما را با نریشن آشنا نمودیم و حال با ذکر نکات تکمیلی در مورد نریشن، تصمیم گیری را به شما می سپاریم. همراه ما باشید. همانطور که پیشتر در پاسخ نریشن چیست گفتیم، نریشن به معنای گویندگی و هنر تبدیل متون مختلف به کلامی تاثیرگذار است؛ به گونه ‌ای که اطلاعات مفید و مورد نیاز را در زمانی کوتاه و کاملا کاربردی به مخاطب انتقال دهد. در بسیاری از موارد مخاطب ما علاقه‌ ای به خواندن متن ندارد و این مسئله ممکن است باعث شود مخاطب، بسیاری از مطالب مهم را به راحتی از دست دهد. نریشن با روایت یک قصه و توضیحات کلامی، باعث جذب ناخودآگاه مخاطب می ‌شود. بازاریابی شنیداری جزو بهترین و موثرترین انواع بازاریابی محسوب می‌شود که هیچ کسب و کاری نباید از قدرت آن غافل شود. درنتیجه می ‌توان گفت مزایای نریشن موجب گشته به یکی از بهترین راهکارهای مناسب جهت بازاریابی مبدل گردد. نریتور به افرادی گفته می‌ شود که از استعداد صدا و لحن بسیار خوبی برخوردار هستند و توانایی گویندگی و روایت صوتی داستان را دارا می‌ باشند. گویندگان و نریتور های بسیاری با زبان و لهجه های متفاوتی وجود دارند که با توجه به نوع پروژه ها، مورد استفاده قرار می گیرند.


در اکثر پروژه‌ها انتخاب گویندگان توسط کارفرما انجام می ‌گیرد و کارفرما با توجه به متن محتوا و کسب و کار خود و دلایل استفاده از نریشن، گوینده‌ای مناسب انتخاب می‌ کند. از صدای این گویندگان در موشن گرافیک، پادکست های صوتی، دوبله و حتی مجری گری نیز استفاده می ‌شود. همچنین در صداگذاری فیم های آموزشی، صدای گویندگان برتر و خوش صدا به عنوان جاذبه‌ای برای جلب نظر مخاطب استفاده می ‌شود. آنچه که در فیلم‌های تبلیغاتی خیلی اهمیت دارد این است که متن نریشـن گویا و صریح باشد و بتواند بیننده را به هدف مورد نظر بیشتر نزدیک کند و اصطلاحا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. همانطور که در قسمت نریشن چیست گفته شد، صداگذاری نیز در تبلیغات می تواند نقش بسزایی داشته باشد. یک صدای با کیفیت و جذاب، ابزار قدرتمندی است که می ‌تواند به اثر تولیدی شما، جانی تازه ببخشد. گوینده باید داستان مورد نظر شما را به معنای واقعی کلمه روایت کند، وجود صدای مناسب تاثیرات شگفت انگیزی روی مغز می ‌گذارد و بار شناختی را کم می‌ کند. به همین دلیل مغز می ‌تواند اطلاعات را سریعتر پردازش کند و درنتیجه کسب و کار شما بهتر مورد توجه مخاطبان قرار می ‌گیرد. حال که قصد داریم به بیان نکات تکمیلی در مورد نریشن بپردازیم بهتر است نحوه تولید و ساخت نریشن را نیز شرح دهیم. نریشین ها اغلب در استودیو های مجهز توسط افراد متخصص ضبط می ‌شوند و پس از طی کردن مرحله تدوین اولیه، با کیفیتی بالا و خوب، به دست تدوین‌گر اصلی کار می ‌رسند. تدوین‌گر اصلی هم با توجه به فضای کار با اضافه کردن افکت های صوتی و زیر صداهای متناسب مانند یک موزیک ملایم، جلوه و روحی تازه و به کار می ‌بخشد. در نتیجه یک خروجی هماهنگ و خوشایند متشکل از صدا و تصاویر به مشتری تحویل داده می ‌شود. از آنجایی که گفتیم مزایای نریشن بسیار زیادند و بنابراین تولید نریشن کاری حرفه‌ای است و نیازمند تجهیزات بسیار می باشد. نکته‌ ی دیگری که در نریشن اهمیت زیادی دارد این است که کیفیت نریشن به خوبی حفظ شود و با استفاده از تصاویر و موزیک های مناسب ارتباطی ماندگار با مخاطب برقرار کند. اگر می ‌خواهید کسب و کار خود را حرفه ‌ای تر به دیگران معرفی کنید، می ‌توانید با شماره های قرار گرفته در وب سایت تماس حاصل نمایید و ضمن دریافت مشاوره سفارش خود را در کوتاه ترین زمان ثبت و دریافت کنید. پشتیبانان وب سایت نگاه آریایی وظیفه دارند به خوبی شما را در این زمینه راهنمایی کنند و پاسخگوی سوالات مخاطبان محترم باشند.

بازاریابی با نریشن - نگاه آریایی
کاربرد نریشن - نگاه آریایی
سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید که نریشن چیست و مزایای نریشن به چه صورت می باشد. همچنین به تفصیل دلایل استفاده از نریشن را برایتان شرح دادیم و با ذکر نکات تکمیلی در مورد نریشن این مقاله را به پایان رساندیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و استفاده‌ی شما قرار گرفته باشد. در پایان باید بگوییم هلدینگ نگاه آریایی همواره با دغدغه کمک به کسب و کار شما در کنارتان خواهد بود. تجربه و مهارت بسیار عوامل این مجموعه به مدیریت اصغر عبدلی این نوید را به مخاطبان می دهد که با خیالی آسوده می توانند از خدمات این شرکت بهره بگیرند و گامی رو به جلو در توسعه کسب و کار خود بردارند.