advertise

بهترین برنامه میکس و مسترینگ برای کامپیوتر


میکس مسترینگ موسیقی دو بخش کاملا جدا ولی به یک اندازه مهم و حیاتی در ساخت موسیقی می باشند که غالبا این دو را با هم اشتباه می گیرند. در مقاله ای با عنوان میکس و مسترینگ چیست ما به بررسی تفاوت ها و تعاریف هر کدام از این دو مرحله پرداخته ایم و می توانید برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه، این مقاله را مطالعه نمایید. برای کار در زمینه میکس و مسترینگ نیاز است که ابزار آن را به خوبی بشناسید و با توجه به نیاز کاربران شرکت های مختلف سعی در طراحی نرم افزارهای مختلف با قابلیات های گوناگون کرده اند. در بیشتر مواقع قابلیت های این نرم افزارها می زان کیفیت آن را تعیین کرده و انتخاب را راحت می نماید ولی در مواردی هم ممکن است از نظر قابلیت دو نرم افزار کاملا شبیه هم باشند و این بستگی به رابط کاربری نرم افزار دارد که بتوانید با آن به راحتی کار کنید. بنابراین از میان تعداد زیادی نرم افزار موجود در بازار به شما بهترین ها و شناخته شده ترین این نرم افزار ها را که برای این منظور طراحی شده و مخصوص دسکتاپ و ویندوز هستند را به شما معرفی نماییم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


نگاه آریایی

۱- نرم افزار کیوبیس

بهترین و اولین نرم افزار در زمینه آهنگسازی همین برنامه کیوبیس می باشد. کیوبیس دارای قابلیت های زیادی است که به شما اجازه انجام تمامی موارد مرتبط با آهنگسازی از جمله آهنگسازی دیجیتال، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ موسیقی و ... را به وسیله این نرم افزار انجام دهید. نرم افزار Cubase ‌پروژه هایی ایجاد می کند که به کاربر اجازه می دهند فایل های MIDI، ترک های صوتی خام و دیگر اطلاعات مربوطه مانند متن موسیقی را ویرایش کرده و آنها را با فرمت هایی نظیر نت های موسیقی، کنسول ویرایش، لیست های رویداد و غیره عرضه کند. اربر همچنین می تواند ترک های مختلف را با هم در یک فایل استریوی .wav میکس کرده و برای رایت شدن روی یک دیسک با فرمت Red Book یا با فرمت MP۳ برای رایت شدن روی CD یا DVD به صورت فایل یا برای انتشار در اینترنت، آماده کند. در کل می توان گفت کیوبیس هر ان چیزی که یک اهنگسازی نیاز دارد را در اختیارش قرار می دهد.


نگاه آریایی

۲- نرم افزار FL Studio

در بین نرم افزارهای موجود در بازار اگر قرار باشد گزینه دوم را با برنامه مشابه به کیوبیس با تمامی قابلیت های ان به شما معرفی کنیم بدون شک نرم افزار FL Studio می باشد. این نرم افزار در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است و فضای آموزش ان نیز موجود است و کافی است که شما تصمیم بگیرید ان را یاد بگیرید. اگر تصمیم دارید که کار با نرم افزاری را آموزش ببینید که به صورت کامل و همیشه مورد استفاده باشد و بتوانید تمام امور مربوط به آهنگسازی خود از جمله میکس و مسترینگ را به صورت حرفه ای انجام دهید نرم افزار اف ال استودیو گزینه بسیار مناسبی برای شماست. مخفف (Fruity Loops Studio) یک نرم افزار کاملا حرفه ای برای کار میکس و افکت گذارى موزیک مى‌باشد و از آن براى ساخت موسیقى‌ هاى ریتمیک و بر پایه‌ى الگو (Pattern-Based) استفاده مى‌شود. FL Studio قویترین میکسر را در میان هم نوعان خود دارد. در این نسخه، ۶۴ Track میکسر استریو وجود دارد و در هر Track می توان هشت افکت (از ۴۴ افکت موجود) قرار داد. با توجه به مزیت ها و قابلیت هایی که در این نرم افزار ارائه شده است بدون شک یکی از بهترین نرم افزارهای موجود است.


نگاه آریایی

۳- نرم افزار Ableton Live

این نرم افزار قدرتمند نیز مانند همتای خود یعنی کیوبیس می تواند تمام امکانات لازم برای آهنگسازی را در اختیار تان بگذارد. می توان با اطمینان گفت که این نرم افزار کاملا شبیه یک استودیو مجازی عمل کرده و با داشتن مجموعه از صداهای بنیادی زیبا، منابع مفیدی را در اختیار شما می گذارد که می توانید به وسیله آن ها ملودی های زیباتری را ایجاد کنید. این نرم افزار افکت های مفیدی مانند synths, a sampler, electric و acoustic drums, mallets و … را به علاوه ی تعداد زیادی از آلات موسیقی مانند Collision و Latin Percussion برای شما فراهم کرده است که می توانند در زمینه آهنگسازی و تنظیم آهنگ، کمک به سزایی برای شما باشند. در واقع Ableton Suite یک محیط جامع برای تولید، تنظیم و اجرای موسیقی های شما فراهم می کند.


نگاه آریایی

۴- نرم افزار Studio One

این نرم افزار نسبت به سه نرم افزاری که در بالا به شما معرفی کرده ایم دارای ورژن قدیمی تری می باشد و به همین دلیل امکان نصب بر روی ویندوز ۱۰ را ندارد. ولی بدان معنا نیست که قابلیت ان از دیگر نرم افزارهای ارائه شده کم تر باشد. در واقع در اخرین ورژن ارائه شده این نرم افزار یکی از بهترین کیفیت های صدا و امکانات بسیار زیادی به شما ارائه شده است. این نرم افزار دارای گرافیک مناسب تری نسبت به دیگر موارد است و به شما اجازه می دهد حتی در صورت مبتدی بودن به راحتی با ان کار کرده و آهنگ خود را ایجاد کنید و این در صورتی است که به کاربران حرفه ای نیز تمام امکاناتی را که نیاز دارند ارائه می دهد تا آنان نیز بتوانند از این نرم افزار سود ببرند. وجود صدها افکت صوتی و انواعی از پلاگین ها که برای بدست آوردن صداهایی با قابلیت هایی نظیر چندکاناله بودن و یا سه بعدی سازی صداها نیاز است هم از جمله امکانات جانبی اما مهم و کلیدی این نرم افزار می باشند.


سخن آخر

تا اینجا سعی کردیم نرم افزارهای مخصوص دسکتاپ و مناسب کامپیوتر را به شما معرفی نماییم و این به عهده شماست که با توجه به میزان مهارت خود و قابلیت های مورد نیاز خود یکی از این نرم افزارها را انتخاب کرده و اقدام به نصب و کار با ان نمایید. البته هر کدام از این نیاز به آموزش دارد که اگر مایل به یاد گیری باشید می توانید درخواست خود را از طریق فرم مشاوره رایگان به مشاوران هلدینگ نگاه آریایی اطلاع دهید تا بتوانید در شرایط مناسب از این آموزش ها بهره مند شده شروع به کار نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره