advertise

چطور دوبله را بر روی فیلم بگذاریم؟


تنها هنر یک دوبلور صدای آن نیست برای اینکه بتوانید ب یک دوبلور خوب تبدیل شوید نیاز است علاوه بر داشتن هنر های صدا سازی و فن بیان از توانایی های تدوین و ادیت صدا و همچنین ضبط صدا بهره مند باشید. در غیر این صورت مجبورید هزینه و وقت زیادی را صرف این کار کنید. بنابراین توصیه ما به شما این است در کنار آموزش های مرتبط با دوبلوری چنین موارد فنی را نیز آموزش ببیند تا هم بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید و هم از نظر هزینه و سپردن کار به دیگران بی نیاز شوید. این کار برای افرادی که به عنوان یک صد پیشه حرفه ای مشغول به کار هستید بسیار لازم و ضروری می باشد. ممکن است شما ادیت صدای خود را به شخص دیگری سپرده باشید و در طی اصلاح و ادیت صدای شما مشکلی به جود آمده باشد و اگر شما تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشید بدون شک متوجه این مشکل نخواهید شد همچنین در صورتی که یک کار فوری را نیاز باشد آماده کنید بدون شک اگر خود شما بر این امر اشراف داشته باشید خیلی بهتر می توانید پروژه مورد نظر خود را انجام دهید. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به یکی از مواردی که هر دوبلوری نیاز است بلد باشد یعنی قرار دادن دوبله بر روی فیلم را آموزش دهیم تا در این مورد اطلاعات کافی را داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


نگاه آریایی

اپلیکیشن های مخصوص اضافه صوت ویدیو

در اینجا تعدادی اپلیکیشن به شما معرفی می کنیم که رد واقع برای موردی مناسب است که صدای دوبله شما کاملا سینک باشد و تنها کاری نیاز است انجام شود قرار دادن صدای دوبله بر روی فیلم است بنابراین در این نوع اپلیکیشن دست شما برای ایجاد تغییرات یا سینک کردن صدا با فیلم باز نیست. یکی از این اپلیکیشن ها در واقع نرم افزار MKVToolNix GUI می باشد. شما می توانید با این نرم افزار صدای دوبله شده خود را که از نظر سینکی قبلا هماهنگ شده است بر روی فیلم قرار داده خروجی بگیرید. در هنگام استفاده زا نرم افزار باید به این نکات حتما توجه داشته باشید: - حتما باید تایم و مدت زمان صدای دوبله با تایم و زمان فیلم شما یکی باشد که در هنگام بارگذاری صدا بر روی فیلم از نظر سینک بودن صدا مشکلی بوجود نیاید. - این نرم افزار ساده ترین برنامه موجود برای میکس صدای دوبله و فیلم است با این حال لازم است که نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید. - در صورتی که توانایی کار با برنامه ها و نرم افزارهای مخصوص را دارید به شما توصیه می کنیم از نرم افزارهای دیگر بهره مند شوید.


برنامه های تخصصی ادیت فیلم برای اضافه کردن صدای دوبله به فیلم

معمولا برای اضافه کردن صدای دوبله به فیلم از اپلیکیشن های تخصصی ادیت فیلم و ویدیو مانند Aobe Premiere Pro و یا Adobe After Effect استفاده می کنند. یکی از ویژگی های بسیار جالب در مورد این دو اپلیکیشن در واقع ضبط همزمان صدا در هنگام نمایش فیلم است. یعنی اینکه شما می توانید فیلم خود را اجرا کرده و همزمان کار دوبله را انجام دهید با این حال در این مورد هم ممکن است از نظر سینک بودن صدا و تصویر دچار مشکل شوید بنابراین به شما توصیه می کنیم که صدای دوبله را به صورت جدا گانه به صورت یک فایل صوتی خروجی بگیرید و در ادامه با استفاده از این نرم افزارها فیلم و صدای خود را میکس نمایید. در این دو نرم افزار می توانید صدا را برش داده قسمت های مختلف آن را از هم جدا نمایید و حتی افکت هایی را نیز به صدای خود برای بهتر شدن آن اضافه کنید و تمامی مواردی که برای یک ادیت صدای معمولی نیاز است را در اختیار شما قرار می دهد. کار کردن با صدا در فضای پریمیر کمی راحت تر از فضای افتر افکت می باشد بنابراین بهتر است که کار با این نرم افزار را آموزش ببینید.


نگاه آریایی

میکس دوبله و فیلم به وسیله پریمیر

برنامه Adobe Premiere Pro یکی از برنامه های قوی و قدرت مند در زمینه ادیت فیلم می باشد. شما در این برنامه می توانید انواع افکت های صوتی و تصویری را به فیلم خود اضافه کنید برخی قسمت ها را حذف نمایید و هر کاری که برای بهتر شدن یک فیلم نیاز است را در این فضا می توانید انجام دهید. در رابطه با دوبله در قسمت ایم لاین این برنامه چندین لاین مخصوص صدا وجود دارد که بدون محدودیت شما می توانید به این لاین ها به هر تعدادی که نیاز دارید اضافه کنید و صدا های مورد نیاز خود را به فیلم اضافه کنید. فضای کاربری این نرم افزار بسیار ساده و قابل درک است و بعد از آموزش های لازم می توانید به راحتی با این نرم افزار حتی کارهای ادیت صدای خود را انجام دهید و از آنجایی که می توانید نوع خروجی فایل خود را مشخص کنید، حتی به شما این امکان را می دهد که از فایل خود خروجی فایل صوتی بگیرید. با این بهتر است تنظیمات و ادیت صدای خود را با برنامه های مخصوص ادیت صدا که در مقاله های مربوطه توضیح داده شده است انجام دهید و در پریمیر فقط کار سینک کردن صدا و میکس صدا و تصویر را انجام دهید. در صورتی که نیاز باید می توانید در لاین های بعدی از افکت های صوتی و صداهای جانبی نیز برای کامل کردن دوبله خود نیز استفاده کنید در هر صورت پریمیر یکی از ابزارهای عالی برای این کار محسوب می شود و توصیه می کنیم که به عنوان یک صدا پیشه و دوبلور برای ارائه بهتر کار های خود روش کار با این برنامه را در حد رفع نیاز خود آموزش ببینید.


نگاه آریایی

میکس و دوبله به وسیله افتر افکت

یکی دیگر از برنامه های ویژه و اختصاصی ادیت فیلم Adobe After Effect می باشد که می توانید ب وسیله این برنامه نیز کار میکس صدای دوبله و فیلم خود را انجام دهید ولی کار با افتر افکت کمی پیچیده تر و سخت تر از فضای پریمیر می باشد و نیاز به تخصص بیشتری دارد بنابراین اگر قرار باشد بین دو برنامه پریمیر و افتر افکت یکی از برنامه ها را برای این کار تایید کنیم بدون شک پریمیر در اولویت قرار خواهد رفت.


سخن آخر

همانطور که در طول مقاله هم اشاره کردیم برای انجام امورات مرتبط با کار خود هر دوبلور و صدا پیشه ای نیاز دارد تا تخصص های فنی را آموز ببینید به همین منظور شما می توانید در کلاس های آموزش دوره های پیشرفته پریمیر و افتر افکت شرکت نموده و این تخصص را در خود پروش دهید. مجموعه هلدینگ نگاه آریایی با دارا بودن متخصصان ادیت فیلم و صدا با تجربه بالا و همچنین علم کافی در این زمینه گزینه بسیار مناسبی برای این منظور است و نکته ای که باعث تمایز این مجموعه از سایر آموزشگاه ها می شود داشتن یک استودیو اختصاصی در محل آموزش کلاس ها است که به شما این امکان می دهد که همزمان هم کار صدا برداری را انجام داده و هم آموزش های لازم برای موارد بعدی را زیر نظر کارشناسان این مجموعه طی کنید. اگر مایل هستید که از این امکانات استفاده نمایید کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان را که در ادامه قرار داده ایم پر نمایید و در خواست خود را ثبت نمایید تا با شما تماس گرفته و خدمات خود را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره