advertise

چطور دوبله را از روی فیلم برداریم؟


برای انجام یک دوبله حرفه ای نیاز دارید تا با مسائل و امور فنی زیادی آشنا شوید تا بتوانید خود به تنهایی بر کار خود تسلط پیدا کنید. هرچه که در این مورد پیشرفت بیشتری داشته باشی و بتانید بر امور بشتری تسلط پیدا نید بدون شک می توانید کیفیت ار خود را بهبود ببخشید و ا این رو به یکی از برجسته ترین صدا پیشه گان و دوبلورهای حال حاضر تبدیل شوید. یکی از علت های کم کار بودن بعضی از دوبلورها با اینکه صدای خاص و بی نظیری دارند توانایی کم آن ها در انجام امور فنی مرتبط با کارهای صدابرداری و صدا گذاری می باشد. به عنوان مثال نیاز است که شما به عنوان یک دوبلور علاوه بر توانایی کلامی و تخصصی استفاده از صدای خود اموری مانند سینک کردن صدا، ادیت صدا، میکس صدا و موسیقی، میکس صدا و فیلم، قرار دادن وبله بر روی فیلم و مواردی که که در ارتباط با کار شماست، را در خود ایجاد کنید ه بدون شک نیاز به انرژی، انگیزه، زمان و حوصله دارد. روشن است که نتیجه چنین فعالیت هایی بی نظیر خواهد بود و باعث می شود که شما به یک هنرمند با علم و پربار تبدیل شوید که بتوانید یک پروژه را به ورت کامل خود به تنهایی انجام دهید و یا در برخی موراد خود کمک کننده باشید. در این صورت در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی خواهد شد. برای این منظور ما قصد داریم در این مقاله در رابطه با موارد مورد نیاز برای دوبله یک فیلم صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


حذف صدای فیلم برای دوبله

برای اینکه شما بتوانید صدای دوبله خود را بر روی یک فیلم میکس کنید نیاز است که صدای خود فیلم را حذف کنید ولی این کار به همین سادگی قابل انجام نیست. بلکه برای انجام این کار نیاز به تخصص و روش های پیچیده در کنار نرم افزار مخصوص دارید. بدون شک در هر فیلم و یا انیمیشن و کارتونی علاوه برای صدای شخصیت ها که در دوبله قرار است جایگذاری شود صدای های دیگری که مرتبط با فضای فیلم است مانند راه رفتن افتادن و صدای های دیگر وجود دارد که نمی توان آن ها را حذف کرد و وجود ان ها لازم و ضروری است. برای اینکه بتوانید فقط صدای شخصیت ها را حذف کنید و تمام افکت های صدای محیی را حفظ کنید نیاز به دو نرم افزار به صورت هم زمان دارید. این دو نرم افزار عبارت از Adobe Premier Pro و Adobe Audition می باشد.


نگاه آریایی

برای شرع وارد محیط پریمیر شوید و فایل فیلم خود را در این برنامه باز کنید سپس از فایل صوتی فیلم خود خروجی بگیرید این فایل را وارد فضای ادوبی اودیشن کرده و مسیری را که در ادامه بیان می کنیم دنبال کنید. قسمت هایی که شخصیت ها صحبت کرده اند را مشخص نموده و حذف نمایید ولی دقت داشته باشید ممکن است در بعضی از قسمت ها همزمان که شخصیت فیلم در حال صحبت است صدای زمینه هم وجود داشته باشد. به طور مثال شخصی رد حال راه رفت صحبت هم می ند در اینجا ما به صدای راه رفتن شخص نیاز داریم و اگر این قسمت را حذف کنیم بدون شک افت صدای پا را از دست می دهیم برای این که بتوانید از این مورد جلوگیری کنیم باید بعد از این که قسمت مورد نظر را انتخاب نمودید به سر برگ Effects بروید و در منو نمایش داده شده گزینه Stereo Imagery را انتخاب نمایید. منوی برای شما باز می شود که با انتخاب اولین گزینه یعنی Center Channel extractor پنجره تنظیمات این گزینه باز می شود.


نگاه آریایی

در این پنجره زبانه ای با عنوان Preset وجود دارد که ب فشردن زبانه آن لیستی از پریست ها را به شما نشان می دهد در این بین برای گزینه Vocal Remove را انتخاب نموده سپس گزینه Apply را بزنید تا افکت مورد نظر اعمال شود. بعد از پلی کردن صدای فیلم می تواند متوجه شوید که افکت محیط باقی مانده ولی صدای شخصیت تا حد بسیار زیادی حذف شده است که با قرار گرفتن صدای دوبله شما بر روی فیلم کاملا طبیعی به نظر خواهد رسید. بعد از اینکه تمام قسمت های لازم را حذف کردید از فایل خود خروجی بگیرید و فایل صوتی بدست آمده را به پروژه پریمیر خود منتقل نمایید سپس صدای دوبله خود را نیز به این پروژه اضافه کنید. و با انجام تنظیمات لازم و سینک کردن صوت دوبله خود را کامل کرده و از فیلم خروجی بگیرید. فیلم شما اکنون با صدای دوبله شده آماده پخش است.


نکات مهم در حذف صدای دوبله

انتخاب قسمت های فایل صوتی که شخصیت های فیلم در حال صحبت هستند در فضای ادوبی اودیشن ممکن است سخت باشد به همین منظور به شما توصیه میکنیم تمامی قسمت هایی که شخصیت ها در حال صحبت هستند را در پریمیر مشخص نمایید و زمان های آن را در ادوبی اودیشن مشخص کنید که بتوانید سریع تر این روند را انجام دهید. این یکی از روش های است که می تواند سرعت شما را در حذف صدای فیلم برای دوبله بالاتر ببرد. همچنین ممکن است بعد از اعمال افکت Center Channel extractor باز هم صدای شخصیت ها شنیده شد از این رو نیاز است با تنظیماتی که در پنجره مربوط به این افکت را تغییر دهید تا بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. این تنظیمات می تواند برای هر فیلمی متفاوت باشد. برای تسلط بر این افکت می توانید فیلم های گوناگون را امتحان نمایید تا بتوانید بر تمام گزینه ها را شناسایی کنید و آن ها را تغییر دهید تا به صدای دلخواه برسید.


سخن آخر

درست است که در این مقاله ما توضیحاتی در زمینه حذف صدای فیلم به منظور دوبله ارائه دادیم و شما با مطالعه ان میتوانید به هدف خود برسید ولی با این حال این حوزه بسیار گسترده است و نیاز به آموزش های زیادتر زیر نظر یک متخصص و کارشناس با تجربه دارد به همین منظور ما به شما پیشنهاد می کنیم تا در دوره های آموزشی پیشرفته ه توسط هلدینگ نگاه آریایی برگزار می شود شرکت نمایید تا تمامی مواردی که برای انجام کار دوبله مورد نیاز است را آموزش ببینید. برای این منور کافی است تا فرم درخواست مشاوره رایگانی را که در ادامه و انتهای صفه قرار داده شده است را پر نمایید و در قسمت توضیحات درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ا با شما تماس گرفته و با شما برای شرکت در دوره ها و ارائه خدمات مورد نیاز هماهنگ شوند. با ما در تماس باشید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره


فروش پشم سنگ در اصفهان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخت. اهمیت تهیه و خرید پشم سنگ برای کوره شاید در نگاه اول چندان مشخص نباشد اما پس از کسب اطلاعات، محرز خواهد گردید. لازم است به بهترین شکل ممکن به پرسش دانسیته پشم سنگ چیست پاسخ داده شود و نکات مهم آن تبیین گردد. اینک با خدمات جدیدی نظیر عرضه و فروش پشم سنگ لوله فاضلاب در خدمت شما عزیزان هستیم. افزون بر آن،لاین تخصصی عرضه و فروش پشم سنگ نسوز نیز راه اندازی شده است. چنانچه به دنبال مرجع فروش عایق الاستومری در اصفهان بودید، حتما به ما سر بزنید. شرکت آرین عایق، از به نام ترین برندهای کشور می باشد.