تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی

محتوایی که توسط شما تولید می شود باید متناسب با استراتژی بازاریابی شما باشد. استراتژی بازاریابی همانطور که در مقالات قبلی هم ذکر شد به مجموعه از برنامه ریزی هایی دقیقی گفته می شود که بر اساس آن شما شروع به تولید محتوا می نمایید. بهتر است که استراتژی بازاریابی شما توسط یک متخصص با تجربه برنامه ریزی شود تا بتوانید نتیجه مطلوب تری بدست بیاورید در این راستا هلدینگ نگاه آریایی می تواند گزینه مناسبی برای ارائه برنامه و پلن حرفه ای در راستای تولید محتوا در انواع مختلف باشد و با در نظر گرفتن توانایی های شما این استراتژی را طرح ریزی کرده و شروع به تولید محتوای مناسب نماید. اگر شما قرار باشد خود این استراتژی را طرح ریزی کنید مطمئنا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه نمی توانید از تمام پتانسیل های موجود در بازاریابی محتوا استفاده نمایید. همانطور که می دانید تولی محتوا دارای فرمت ها و انواع مختلفی است که استفاده بهینه از آن مشروط به آشنایی کامل با تمامی این فرمت ها
دارد که اصولا چنینی چیزی امکان پذیر نیست. با توحه به این موضوه می توان گفت هلدینگ نگاه آریایی متشکل از بخش ها و
زیرمجموعه های متنوعی می باشد که در هر قسمت از افرادی با تخصص و تجربه کافی برای تولید محتوای مورد نظر استفاده می شود و
بنابراین می توان به صورت حرفه ای از این امکانات در راستای افزایش فروش و رسیدن به اهداف خود استفاده نمایید.

آیا محتوای صوتی بخشی از استراتژی بازاریابی شماست؟

مطمئنا شما نیز مانند بسیاری دیگر از کار و کسب های موجود اهمیت این نوع محتوا را نادیده گرفته و آن را جزو گزینه های فراموش شده قرار داده اید. در واقع باید گقت که بسیاری از بازاریابان از قدرت و نفوذ این نوع محتوا چشم پوشی می کنند. امروزه به شکلی شده است که ۸۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال دارای گوشی هوشمند هستند و این معناست که قابلیت دسترسی به محتوای تولیدی توسط شما را دارند. از انجایی که دنیای امروز به شکل پیچیده ای در حال پیشرفت است و مردم روزبه روز دغدغه مند تر می شوند نیاز است شما این نکته را در نظر بگیرید و شروع به پیدا کردن راه حل هایی در این زمینه باشید تا بتوانید محتوای خود را به گونه ای تولید کنید که بتواند به راحتی بدون نیاز به صرف وقت منتشر شود. یکی از این محتوا هایی که دارای چنین ویژگی باشد محتواهای صوتی می باشد. محتوای صوتی این امکان را به شما می دهد که محتوای خود را در غالبی تهیه کنید که مخاطبان شما بدون سرف وقت خاصی این محتوا را در حین انجام کار های خود گوش بدهند و با برند شما و توانایی های شما آشنا شوند. از این رو محتواهای صوتی می توانند نصبت به دیگر نوع های محتوا ارجحیت داشته باشد. البته مانند تمامی موارد دیگر تولید محتوای صوتی نیز نیاز به امکانات و تخصص و خلاقیت دارد و نیاز است که با داشتن علم دانش کافی شروع کرده تا بتوانید به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنید.

محتوای صوتی شامل چه مواردی است؟

نیاز است در اینجا تعریفی جامع در ارتباط با محتوای صوتی ارائه دهید تا بتوانید با
دیدی بازتر به اهمیت این نوع محتوا پی ببرید. در واقع محتوای صوتی یا شنیداری به
هر نوع اطلاعاتی که به صورت صوتی منتشر شده باشد یعنی قابل شنیدن باشد و با گوش دادن
بتوان به محتوا و مضمون ان پی برد گفته می شود. این محتوا مجموعه ای از کلمات و اصوات
تشکیل شده است که مجموع آن باعث انتقال داده ها و اطلاعات می شود. یکی از مزیت های مهم
این نوع محتوا این موضوع است که شما می توانید محتوا را از طریق هدفون، بلندگوهای هوشمند و
اسپیکرهای کامپیوتر پخش نمایید و از تجربه محتوای هندزفری (بدون دست) و یا بدون صفحه استفاده
نمایید. همانطور که مشخص است این محتوا با شما اجازه می دهد تا در حین گوش دادن، بر روی
فعالیت های غیر محتوایی و غیر مرتبط مانند، آشپزی، پیاده روی، ورزش، انجام کارهای روزمره و ... تمرکز
داشته باشند. همچنین با استفاده از این نوع محتوا به مخاطبان خود اجازه می دهید تا صدای شما را به
صورت زنده گوش دهند یا به شکلی ذخیره کرده و در زمان مناسب از آن لذت ببرند. برخلاف محتواهای ویدیویی
و یا نوشتاری که نیاز است حتما تمرکز خود را بر روی محتوا بگذارید تا اطلاعات آن را دریافت نمایید در محتوای
صوتی به راحتی می توانید با فقط گوش دادن به این اطلاعات در حین انجام کار های خود اطلاعات و داده های
مورد نظر را منتقل نمایید. از آنجاییکه کاربران صوت افزایش روز افزونی دارند نمی توان میزان اهمیت این نوع محتوا
را نادیده گرفت. محتوای صوتی می تواند راهی مناسب و مفید برای انتقال داستان، فرهنگ، تبلیغات برندینگ و از این دست موارد باشد.

نحوه ایجاد محتوای صوتی:

در مورد محتوای صوتی شما می توانید آن را با کمترین امکانات در دسترس آماده سازی کنید ولی با توجه به فضای رقابتی موجود در بازار بهتر است برای تولید هرگونه محتوایی به شکل حرفه ای و تخصصی استفاده نمایید تا بتوانید به شکل موثرتری کار و کسب خود را گسترش دهید. در کل محتوای صوتی را می توان به دو شکل انسانی و کامپیوتری تولید کرد.

محتوای صوتی کامپیوتری

در این روش شما متن مورد نظر خود را از طریق فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) به صوت تبدیل می نمایید. نسبت به روش انسانی مطمئنان این روش دارای پیچیدگی بیشتری است ولی دارای مزیت ها و معایب منحصر به خود نیز می باشد که در ادامه آن را بررسی می نماییم.

محتوای صوتی انسانی

این روش معمولی ترین و شناخته شده ترین روش ممکن است و به نوعی می توان گفت که دردسترس و ساده است با ایم حال در این مورد نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آن موجب بهبود کیفیت کار شما می گردد.

در اصل پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing) یکی از زیرشاخه های هوش مصنوعی است که برای درک زبان طبیعی انسان توسط کامپیوتر طراحی شده است. در این روش از صدای کامپیوتری استفاده می شود که باعث می شود فقدان حس و انرژی مورد نیاز در صدای تولید شده آزاردهنده باشد و مخاطبان نتوانند به شکل درستی با این سبک محتوا ارتباط درستی برقرار کنند. همانطور که گفتیم یکی از مسائلی که نیاز است در تولید محتوا در نظر بگیرید احساسات و واکنش های مخاطبین است بنابراین نیاز است محتوای خود را به شکلی تولید و منتشر نمایید که بتواند در راستای برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبانن انجام شود.

کاربرد محتوای صوتی

ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که محتوای صوتی چه کاربردی می تواند داشته باشد چگونه می توان از آن به صورت موثر در مسیر راهبرد اهداف خود استفاده نمایید. براساس لیستی که در پایین ارائه می کنیم می توانید با تعدادی از این کاربردها آشنا شوید.
- برخی از سازمان های پیشرفته می توانند با استفاده از دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی مانند Amazon Echo یا Google Assistant تعامل با مشتریان خود را بهبود ببخشند. به طور مثال به سوال های مطرح شده توسط مخاطبان در مورد محصولات پاسخ بهتری ارائه دهند.
- شما می توانید پخش کننده های صوتی (پلیرهای صوتی) را به صفحات سایت خود اضافه کنید تا همان محتوای متنی را که قرار داده اید محاطبان بتواند به صورت صوتی و حتی به زبان های مختلف مطالعه نمایند و از آن استفاده نمایند.
- پادکست ها یکی از گزینه های بسیار کاربردی و محبوب در بین محاطبان است که می توان به شکل زنجیره ای شروع به تولید محتوای صوتی به این شکل نمایید. معمولا پادکست ها را به صورت سریالی و در بازه زمان های مشخص مثلاهفتگی یا ماهیانه منتظر می نمایند.
- همچنین کار و کسب های مختلف می توانند محتوای مورد نظر خود را به شکل فایل های صوتی منتشر نمایند تا کاربران بتوانند به راحتی در هنگام انجام کارهای روزمره خود از آن استفاده نمایند.
- محتوای صوتی حتی در بازاریابی هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد به این شکل که شما با استفاده از آیدیوگرام ها که در واقع رکوردهای ضبط شده صوتی است که بر روی یک تصویر ثابت قرار می گیرند برای انشار در شبکه های مجازی بهره ببرید.

چگونگی تولید محتوای صوتی

مطمئنا روند تولید محتوای صوتی یک روند تخصصی است و نیاز به امکانات خاص خود را دارد ولی ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا امکان تولید محتوای صوتی توسط یک آماتور نیز وجود دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که بله چنین امکانی وجود دارد فقط کافیست که شما بلد باشید چگونه حرف بزنید. برای این منظور یک سری مواردی که ممکن است به شما در تولید محتوای صوتی کمک را قرار می دهیم.
. برای اینکه هنگام ضبط صدا، حرف هایتان کاملا واضح و قابل درک باشد سعی کنید که با دهان باز صحبت نمایید و کلمات را بهش کل کامل و واضح ادا نمایید.
. به منظور اینکه صحبت های شما نامفهوم نباشد باید تلاش کنید تا کلمات را بدون تعجیل و شمرده شمرده بیان کنید.
. در برقراری ارتباط موثر صمیمت بسیار موثر است پس به شما توصیه میکنیم که از کلمات رسمی کمتر استفاده نموده و محاوره ای صحبت کنید.
. در برخی موارد ممکن است برای ایجاد محتوای بهتر سعی کنید که صدای خود را تغییر دهید و یا به سبک گویندگان حرفه ای این کار را انجام دهید ولی این امر باعث ایجاد حس مصنوعی بودن می کند و بهتر است از اینجام این کار اجتناب کنید.
. یکی از موارد آزاردهنده در رابطه با محتوای صوتی صدای نفس های گوینده است بنابراین بهتر است در هنگام ضبط مخصوصا اگر این کار را با میکروفن انجام میدهید نفس عمیق و بلند نکشید البته شما می توانید با اپلیکیشن های مخصوص تا حدودی صدای نفس ها و نویز ها را از محتوای صوتی خود حذف کنید.
. حس شما در نحوه گویش و کلام شما کاملا مشخص است و شنونده به راحتی آن را متوجه می شود پس بهتر است که با اعتماد به نفس و با انگیزه صحبت کنید و زمانی که از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می برید اقدام به ضبط محتوا کنید.
. با اینکه در محتوای صوتی مخاطب نمیتواند صورت شما را ببیند ولی می تواند لبخند شما را حس کند بنابراین همیشه لبخند به لب داشته باشید.

انواع محتوای صوتی

حرف پایانی

امروزه فناوری به صورت چشم گیری در حال تغییر و پیشرف است و نیاز است که شما از تمامی امکانات موجود استفاده نمایید تا بتوانید کار و کسب خود را توسعه ببخشید. به طور مثال ورود برنامه کلاپ هاوس یکی از مواردی است که شما می توانید با سرمایه گذاری بر آن و ارائه محتوای هدفمند از آن سود ببرید. کلاپ هاوس با ایجاد فضایی که فقط با محتوای صوتی می توان تبادل اطلاعات انجام داد یک بستر بسیار مناسبی را ایجاد کرده تا شما بتوانید با استفاده از خلاقیت و هوش افتصادی خود از آن سود ببریدو در واقع با توجه به این نکته که کلاپ هاوس یک برنامه جدید است طرفدارای بسیار زیادی دارد و مخاطبانن بالقوه زیادی را در خود دارد که کافی شماست بر روی بازاریابی در این فضا سرزمایه گذاری کنید. در این صورت نیاز است که در این مسیر شما از متخصص این فعالیت ها کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود برسید. مجموعه هلدینگ نگاه آریایی مجموعه است که دارای امکانات مختلف برای تولید انواع محتوا می باشد و در مورد محتوای صوتی که مورد بحث ما می باشد با دارا بودنن استدیو تخصصی و اکوستیک ضبط صدا این امکان را برای شما فراهم می کند تا هرگونه محتوای صوتی با کیفیت فوق العاده را ایحاد و منتشر نمایید و بتوانی با استفاده از آن کار و کسب خود را به شکل مناسبی به مخاطبان خود معرفی نمایید. شما باید ارزش محتوای شنیداری را بدانید و بفهمید که صدا چه تاثیری در کسب و کار شما خواهد داشت. بنابراین بهتر است که محتوای صوتی را در استراتژی بازاریابی خود جای بدهید و در ادامه بررسی کنید که چه نوعی از این محتوا برای کسب و کار شما مفید تر است و چگونه می تواند به شما در مسیر رهبرد اهدافتان شما را کمک ببخشند.