تولید محتوای تصویری

تولید محتوای متنی یک یاز مهم ترین قسمت های مهم در بازاریابی محتوا به شمار می رود در کنار این محتای متنی استفاده از محتوای تصاویری که در ارتباط کامل و هم راستا ب محتوای متنی باشد می تواند در انتقال بهتر مطالب و جذب مخاطب تاثیر گذار باشد. از آنجایی که تولید محتوانی متنی نیاز به تسلط به نرم افزارهای پیشرفته و تخصص کافی در این زمینه دارد توصیه می کنیم که از شرکت هایی مانند هلدینگ نگاه کویر که دارای تجربه، تخصص و مهارت کافی در این زمینه است کمک بخواهید تا بتوانند به بهترین شکل ممکن محتوای تصویری مورد نظر را به شما ارائه نمایند. برعکس محتوای متنی مه در بازه کوتاهی می توان آن را فرا گرفت و بدون نیاز به تخصص خاصی و فقط با آگاهی در رابطه با نحوه نگارش و سبک نوشتاری شروع به تولیید محتوای متنی کرد محتوای تصویری گستره زیادی را پوشش می دهد و دارای انواع گوناگونی می باشد که در ادامه به توضیح هرکدام میپردازیم. هر کدام از این محتوای تصویری برای تولید شدن نیاز به آموزش های تخصصیو تسلط بر نرم افزارهای پیشرفته طراحی و دیزاین دارد و آموزش و یادگیری ان وقت و هزینه بسیاری را به دنبال دارد بنابراین به صرفه تر است که این مسئولیت را به عهده متخصصان این زمینه واگذار کنید و با کمک گرفتن از هلدینگ نکاه آریایی این مسیر را برای خود هموار نموده و سرعت ببخشید

میزان اهمیت محتوای تصویری

در بعضی موارد مشاهده می شود که شما محتوای متنی بسیار خوبی رو تهیه و تنظیم کرده اید و طبق جدل زمانبندی و استراتژی تولید محتوای خود آن را منتشر نموده اید و با این حال انتظارات شما برای جذب مخاطب برآورده نشده است. به نظر شما دلیل این مشکل کجاست؟ می توان به طور کلی بیان کرد که دلیل این مشکل این است که بدون تصاویر کلمات به تنهایی نمی توانند با کاربران و مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند. به صورت علمی اثبات شده است که استفاده از تصاویر و محتوای تصویری روش موثری برای بازاریاب ها است تا بتوانند به این وسیله افراد بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. استفاده از این مزیت در تولید محتوا باعث می شود تا کابران ارتباط قوی تری برقرار نمایند و شانس بازکشت آن ها به وب سایت شما و تبدیل مشتریان بالقوهبه مشتریان بالفعل و دائم را قوی تر کند. از دیگر تاثیرات این نوع محتوا می توان به این نکته اشاره کرد اگر به شکل درست و با روند حساب شده تولید و منتشر شود باعث افزایش فروش شما می گردد. بنابراین هزینه کردن برای تولید محتوای تصویری به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که در مدت زمان کوتاهی تمام سرمایه شما را با سود زیادی به شما برمی گرداند. بازاریابی تولید محتوای تصویری یکی از ترند های سال های اخیر در بازاریابی و افزایش فروش است که می توان آن را به این شکل تعریف کرد: چگونه از تصاویر برای ارائه پیام روشن و خاص بهمخاطبین خود استفاده نمایید تا ان ها را تشویق به خرید کنید. برای رسیدن به نتایج مطلوب معیارها و چهارچوب های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به بحث و توضیح آن می پردازیم

انواع محتوای تصویری

موشن گرافی

موشن گرافی

موزیک ویدیو

مستند سازی

فتوکلیپ

تیزر

مصاحبه تصویری

مصاحبه تصویری

تصویر و عکس

لزوم استفاده از محتوای تصویری

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند نشان دهد چرا نیاز است که محتوای تصویری برای ارائه مطالب خود استفاده کنید. در راستای همین موضوع لیستی را تهیه کرده ایم که به شما نشان می دهد چقدر می تواند تولید محتوای تصویری در افزایش مخاطبان و فروش شما موثر باشد.

نگاه آریایی

این آمار میتواند به روشنی میزان اهمیت محتوای تصویری را مشخص نموده و تاثیر آن را در میزان فروش شما نمایش دهد. با توحه به این امار و تخصصی که برای تهیه محتوای تصویری نیاز است بدون شک تولید این نمونه محتوا نیز دارای هزینه بالاتری نیز می باشد.

مطابقت محتوای تصویری با استراتژی بازاریابی

همانطور که در تولید محتوای متنی هم توضیح دادیم برای تاثیرگذاری بیشتر محتوای خود و بهتر دیده شدن و مثمرثمر بودن این محتوا نیاز است که شما یک استراتژی مناسب برای ان در نظر بگیرید و مطابق با آن محتوای خود را تلید و انتشار دهید. برای این منظور نیاز است که شما بازار را بررسی نموده و تمامی موارد مورد اهمیت و به روز را شناسایی کرده و مطابق با جدیدترین متدهای روز دنیا استراتژی مناسبی را برنامه ریزی و ایجاد کنید و براساس این استراتژی شروع به تولید محتوا نمایید. در این راستا نیاز است که شما نیاز بازار، میزان جلب مشتری ها به نوع های مختلف محتوای تصویری، آشنایی با ابزار آلات طراحی و تولید محتوای تصویری، تحقیق و جستجو در رابطه با جدیدترین ترند های دنیا و اطلاعاتی از این قبیل نیاز دارید تا بتوانید با بررسی و تجزیه تحلیل این طالاعات بهترین استراتژی ممکن را برنامه ریزی نماییدو هرچقدر که شما اطلاعاتی بیشتر و جامع تری در این زمینه به دست بیاورید مسلما می توانید برنامه کامل تری را طرح ریزی نمایید تا بتوانید به نتایج مطلوب تری برسید. مهم تر برنامه ریزی و استراتژی پایبند بودن به ان است به شکلی که تمامی محتوای تصویری تولید شده در راستای این استراتژی باشد و مطابق با همان نیز منتر نماید. اگر بر این روند پیش بروید به شما اطمینان می دهیم که می توانید به نتیجه مورد نظر خود در کوتاه ترین زمان دست پیدا کنید.

یک محتوای تصویری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای تولید محتوای تصویری خوب باید به عنوان اولین قدم از ویژگی های مهم آن اطلاعات کافی بدست بیاورید و سپس بر اساس این اطلاعات اقدام به تولید محتوای مناسب نمایید. فرقی نمی کند که شما تصمیم دارید از چه نوع محتوای تصویری برای انتقال اطلاعات استفاده نمایید در هرصورت برای هر نوع از این محتوا نیاز است که شما با اصول مرتبط با آن آشنا باشید ولیی برخی از این اصول در بین تمامی محتواهای تصویری مشترک است.

به طور مثال عدم قرار دادن فضای سفید خالی در بین تصاویر و محتوای خود باعث می شوید که صفحه به هم ریخته و شلوغ به نظر رسد و جذابیت آن برای مخاطب کم شود پس به شما توصیح می کنیم به فضاهای خالی و سفید در بین محتوای خود دقت نمایید تا بتوانید چیدمانی جذاب و چشم نواز ارائه دهید.

به طور مثال عدم قرار دادن فضای سفید خالی در بین تصاویر و محتوای خود باعث می شوید که صفحه به هم ریخته و شلوغ به نظر رسد و جذابیت آن برای مخاطب کم شود پس به شما توصیح می کنیم به فضاهای خالی و سفید در بین محتوای خود دقت نمایید تا بتوانید چیدمانی جذاب و چشم نواز ارائه دهید.

در برخی موراد با استفاده از تصاویری که محتوای مفهومی و پرباری ندارند باعث می شوید در بین محتوای خوب شما شکاف ایجاد شود و پیوستگی آن از بین برود بنابراین بهتر است میزان استفاده از این گونه تصاویر را به حداقل برسانید.

نیاز است که نکته خیلی مهمی را در این جا به شما گوشزد نماییم. از آنجایی که هر شرکت و برندی دارای رنگ سازمانی اختصاصی به خود می باشد باید در تولید محتوای تصویری خود حتما به این نکته دقت نمایید و محتوایی که تولید می نمایید دارای تم رنگی و متناسب با این رنگ باشد تا یکپارچگی محتوای شما حفظ شود و از نظر ظاهری سبک منحصر به فردی تا پایه گذاری کرده و بر اساس همان ادامه دهید. به این روش شما می توانید به نوعی به برندسازی خود کمک نمایید و لوگو و رنگ سازمانی خود را در ذهن مخاطبان خود ماندگارتر و حک کنید.

یکی دیگر از مواردی که نیاز است در هنگام تولید محتوای تصویری در نظر بگیرید بررسی ترندهای سال جاری می باشد. به طور مثال در حال حاضر استفاده از تصاویری به سبک ایلوستریتر و یا اینفوگرافی جزو ترندهایی است که دارای جذابیت بصری زیادی است و تمامی سازمان ها سعی در استفاده از این سبک برای محتوای تصویری خود دارند. یکی دیگر از ترندهای چند سال اخیر استفاده زا موشن گرافی در تولید محتوای تصویری می باشد که می توانید با استفاده درست و بجا از این روش فروش خود را چندین برابر نمایید.

سرعت بارگذاری در صفحه یکی از اصلی ترین معیارها

ممکن است که شما تمامی راحلی که ا به اینجا ذکر شده است را مو به مو انجام دهید و منتظر بدست آوردن نتایج مطلوب باشید ولی نکته که کمتر به آن توجه می شود در تولدی محتوای تصویری حجم این فایل ها است. در صفحات مجازی نیاز است که محتوای تولیدی توسط شما تا حد ممکن فشرده شده باشد تا با سرعت بیشتری بارگذاری و نمایش داده شود در غیر اینصورت نه تنها کل زحمت شما بر باد میرود بلکه می تواند چیدما و ظاهر کلی صفحه شما را از بین ببرد و این مورد باعث می شود مخاطبان به راحتی صفحه شما را ترک مرده و انگیزه ای برای بازگشت مجدد به وب سایت شما نداشته باشند. بنابراین شما می توانید با رعایت نکته ای به این کوچکی تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبان خود بگذارید.

از منابع تصویری همگانی اجتناب کنید
ممکن است برای شما هم پیش امده باشد به دلیل نداشتن وقت کافی بجای تولید محتوای تصویری از منابع آماده موجود در اینترنت استفاده نمایید. ما به شما توصیح میکنیم تا جایی که امکان دارد از این کار اجتناب نمایید و سعی کنید محتوایی منحصر به فردو مختص خود تولید و منتشر نمایید ولی در صورتی که تصمیم گرفتید از منابع موجود استفاده نمایید حداقل تلاش کنید از منابع همگانی و در دسترس عموم پرهیز کرده و تا جایی که امکان دارد محتوای خود را یونیک و خاص ارائه دهید.
بازنگری تصاویر بر اساس اطلاعات و دیدگاه ها
در این روش بهتر است که محبوب ترین محتوای متنی و تصویری را به صورت قالب های داده محور مانند اینفوگرافی، نمودارها یا چک لیست ها تطبیق دهید تا علاوه بر اینکه جلب توجه نمایید همچنین می توانید با این روش دیدگاه های برند خود را به یاد ماندنی تر، قابل هضم تر و با قابلیت اشتراک بیشتری محتوای خود را تولید نمایید.
تناسب بین متن و تصویر
در نظر داشتن نکاتی که به ظاهر مربوط می شود از اهمیت زیادی برخوردار است ولی در کنار ظاهر نیاز است که به محتوایی که قضد دارید در قالب تصویر ارائه دهید نیز دقت کنید تا بتواید محتوای با کیفیت تری را ارائه دهید. برنابراین نیاز است که تصاویری که ارائه می دهید با متن گفت و گو و ترجیحات مخاطب در هر محیطی تناسب داشته باشد. این موضوع نیازمند خلاقیت بسیار زیادی می باشد و اگر بتوانید به شکل درستی آن را سازماندهی کنید این امکان را به شما می دهد حتی در جاهایی که انتظار ندارید هم مخاطبان را پیدا و جذب نمایید. بنابراین در این زمینه بهتر است دارای دانش گسترده و خلاقیت بی اندازه باشید تا بتوانید به راحتی با طراحی مناسب و بجا مصرف کنندگان خود را چندین برابر نمایید و از ان سود ببرید.

سخن پایانی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به توضیح کوتاهی در رابطه با اینکه محتوای تصویری چیست؟ میزان اهمیت آن، ویژگی های یک محتوای خوب و میزان تاثیر ان بر کسب و کار شما توضیحات کاملی را ارائه دهیم. با این حال شما با مطالهع این مقاله فقط می توانید اطلاعات محدود و سطحی در ارتباط با محتای تصویری داشته باشید و بهتر است برای استفاده از این محتوا برای بازاریابی های خود با متخصص و مشاوران این روش مشورت نمایید. یکی از برترین و موفق ترین گزینه های موجو هلدینگ نکاه آریایی است که با
دارا بودن امکانت کافی در زمینه تولید محتوای متنی از هرنوعی شما را به بهترین شکل ممکن
در این مسیر همراهی کند. در صورت تمایل میتوانید با پر کردن فرم مشاوره اقدام به استفاده
از این امکانات نمایید.