advertise

ممکن است تصور کنید که تبلیغات پیامکی یکی از روش های کاملا منسوخ و از کار افتاده است که نسبت به دیگر روش های موجود چندان کاربردی نمی باشد ولی اشتباه شما همینجاست. در واقع برخی از روش های تبلیغاتی به شکلی هستن که هیچ وفت کاراریی خود را از دست نمی دهند و همیشه کاربردی باقی می مانند و تبلیغات پیامکی یکی از این نمونه روش ها است. در ادامه دلایل این موضوع را به شکل مبسوطی بیان خواهیم کرد. ولی یقبل از آن لازم است اشاره کنیم که برای انجام تبلیغات پیامی بیشترین چیزی که نیاز دارید دسترسی به یک بانک اطلاعاتی کامل می باشد که دسترسی خوبی به مخاطبین شما داشته باشد و اگر این بانک اطلاعات دارای دسته بندی خاصی باشد و بتواند پیامکی که قرار است ارسال شود را محدود به جامعه اماری مرتبط با کار و کسب شما کند می توانید تاثیرگذاری این پیامک را چندین برابر کنید. مجموعه هلدینگ نگاه آریایی یکی از مجموعه هایی است که از زیرمجموعه های زیادی از جمله گروه تبلیغاتی کجاس برخوردار است. این گروه دارای بانک اطلاعاتی گسترده ای در زمینه تمامی اصناف اصفان می باشد و باعث می شود که دسترسی کاملی به شماره ها و دسته بندی این اصناف داشته باشد که خد امتیازی مثبتی در راستای تبلیغات پیامکی محسوب می شود. و می توانید با رد نظر گرفتن این موضوع برای انجام خدمات تبلیغات پیامکی فرم مشاوره رایگان را پر نمایید.

تبلیغات پیامکی چیست؟

در ابتدای مار تعریف مشخصی از تبیغات پیامگی به شما ارائه می دهیم که بتوانیم در ادامه راخت تر در مورد تمامی جوانب آن صحبت و آن را بررسی نماییم. با توجه به اسم آن تبلیغ پیامکی یعنی در قالب پیامک یا SMS محصول، شرکت یا برند خودتان را به افراد معرفی کنید. و به عبارتی بازاریابی پیامکی یعنی جذب و نگه‌داشتن مشتری‌ها از طریق پیامک! تمامی کار و کسب ها به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه خود هستند و چه بهتر که این روش داراری نتیجه مطمئن وبده و همچنین قابلیت کنترل داشته باشد. با توجه به این نکته که بیشتر افراد در عصر حاضر از گوشی همراه ساتفاده می کنند و این گوشی اعم از گوشی هوشمند یا معمولی در دسترس غالب جامعه می باشد، چه روشی بهتر از تبلیغات پیامکی می تواند باشد؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حدود ۹۳ درصد جمعیت جهان از گوشی همراه استفاده می کنند که از بین این جمعیت ۸۳ درصد از گوشی هوشمند بهره مند می شوند و هر کدام از انی افراد به طور متوسط روزانه ۲ ساعت و ۵۱ دقیقه از وفت خود را در حال کار با گشی همراه خود هستند و این نشان دهنده این نکته است که در صورت ارسال تبلیعات پیامکی، تبلیغ شما به احتمال بسیار زیادی توسط درصد بالایی از این افراد دیده می شود. همچنین بر خلاف برخی از تبلیعات شبکه های اجتماعی که حتما نیاز به گوشی هوشمند برای منتشر کردن آن ها دارد ولی تبلیعات پیامکی حتی در مورد افرادی که گوشی معمولی نیز دارند دیده شده و باعث می شود مشتریان بالقوه بیشتری را مخاطب قرار دهید. یکی از مواردی که ممکن است باعث می شود این روش تبلیغاتی نه تنها اثر مثبتی نداشته باشد بلکه اثرات مخرب از خود بر جای بگذارد هم این است که برخی از کار و کسب های به دلیل هزینه پایین این روش تبلیغاتی کاربران تلفن همراه را زیر تبلیغات پیامکی خود بمباران می‌کنند. این کار باعث دلزدگی و آشفتگی مخاطبان و کاربران می شود و بجای اینکه به نوعی تبلیغ کار شما محسوب شود باعث می شود که مخاطبان با شنیدن نام برند شما حس ناخوشایندی داشته باشند.در واقع همین ارسال های بی ربط و بی اجازه باعث تا مخاطبان نسبت به تبلیعات پیامکی دید منفی داشته باشند و معمولا زا اپراتور خود درخواست نمایند تا ارسال پیامک های تبلیعاتی را محدود نمایند. ولی اشتابه نکنید تمامی این موارد در صورتی است که شما استراتژی بازاریابی درستی در دست نداشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا هنوز با وجود تمامی این شرایط باید از تبلیعات پیامگی استفاده نمایید.

تبلیعات پیامکی به هر قیمتی؟؟؟

در یک بازه زمانی صاحبان کسب و کار با اطلاع از قیمت مناسب تبلیعات پیامکی اقدام به راه اندازی کمپین تبلیغاتی می کردند و مخطبان نیز از این نوع تبلیغات استقبال می کردند. روش تبلیغات پیامکی داراری مزیت های ویژه ای است که آن را مناسب می سازد به طور مثال هزینه پایین این نوع تبلیغات یا مناسب بودن این روش برای کار و کسب های محلی از نمونه این مزیت هاستو منظور ما از کار و کسب های مخلی چیست؟ به طور مثال شما تبلیغاتی را در فضای مجازی منتظر می کنید ولی نمی توانید آن را محدود به قسمت خاصی کنید و با وجود اینکه مخاطبان زیادی دارد ولی علنا بازخورد ان خیلی پایین خواهد بود در صورتی که در تبلیغات پیامکی شما می توانید محدوده مشخصی را تعیین کرده و اقدام نمایید.

تفاوت تبلیغات پیامکی و ایمیل مارکتینگ

در برخی موارد مشاهده شده است که تبلیعات پیامکی را با ایمیل مارکتینگ مقایسه می کنند ولی این کار درستی نیست زیاد تفاوت های اساسی بین ایو دو روش وجود دارد. در مورد ایمیل مارکتینگ به ساخت قالب، طراحی گرافیکی و تنظیمات زیادی نیاز دارد در صورتی که تبلیغات پیامکی در قالب ۱۶۰ کاراکتر (۷۰ کاراکتر فارسی) ساخته و ارسال می‌شود. از طرف دیگر در تبلیغات ایمیلی شما نمی توانید مواردی مانند سن، جنسیت، نام و علایق مشتری را کمترل کنید و بر این اساس تبلیغات خود را ارسال نمایید. در صورتی که در تبلیغات پیامکی شما می توانید به راحتی این موارد را کنترل کرده و تبلیغات خود را دسته بندی کرده و برای افراد مرتبط با همان کسب و کار ارسال نمایید. تمامی مواردی که تا به اینجا بیان شده دلایل موثقی برای استفاده از تبلیعات پیامکی می باشد.

پیامک تبلیغات یک تبلیغ مفید یا مخرب؟

نگاه آریایی

اگرچه خیلی از کار و کسب ها با تبلیعات بیجا و نادرست خود آرامش دیگران را مختل کرده اند با این حال دلیلی بر ناکارآمدی تبلیغات پیامکی نیست. بدون شک اگر شما از این ابزار به درستی و با علم کامل استفاده نمایید و برای اهداف خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید و بر اساس استراتژی بازاریابی خود پیش بروید تبلیغات پیامکی یک راه ارتباطی بسیار عالی و در دسترس برای مشتریان است.

مزیت مهم تبلیغات پیامکی را بشناسید:

نگاه آریایی

ارسال فوری:

در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی دیگر ارسال پیامک های تبلیغاتی از سرعت بیشتری برخوردار است. تها کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک متن مناسب بنویسید و با فشردن یک کلید پیتمک خود را به هزاران نفر ارسال نمایید به همنی سادگی.


نگاه آریایی

تحویل و مشاهده سریع:

همانطور که گفتمی چایمک های تبلیغاتی در کسری از ثانیه به دست مخاطبان شما می رسد و دیده می شوند و بر اساس میانگینی که منتشر شده است هر پیامک تبلیغاتی در زمان کمتر از ۱۰ ثانیه به دست مخاطبان شما می رسد. به این ترتیب می توانید از میزان بازدید تبلیغ خود مطمئن باشید.


نگاه آریایی

دریافت بازخورد سریع از جانب مشتریان:

شما می توانید از طریق پیامک از مشتریان خود نظرسنجی کرده و با استفاده از بررسی نتایج میان علایق مشتریان را در مورد موراد مختلف تجزیه و تحلیل نمایید و بر اساس این تحلیل ها محصولات و تبلیغات خود را عرضه کنید.


نگاه آریایی

نرخ تبدیل بالا:

تبلییغات پیامکگی اگر به درستی و با رعایت اصول انجام شوید رد بین روش های تبلیغاتی از بالاترین نرح تبدیل برخوردار است. البته باید در نظر داشته باشید که نرخ تبدیل بیشتر بر روی مشتریان فعلی تاثیر گذار است و نه مشتریان بالقوه.


نگاه آریایی

سازگاری با انواع گوشی های تلفن همراه:

گوشی همراه سالین بسیار زیادی است که به شکل استفاده عمومی درامده است و تقریبا حمغیت غالب حامعه دسترسی به تلفن همراه دارند و بعید است تا سال ها وسیله یا را بتوانید جایگزین آن نمایید. با توجه به این موضوع کمپین های تبلیغاتی سرمایه گذرای زیادی برای تبلیغاتی که از طریق تبفن همراه انجام می شود دارند. یکی از مزایای پیامک این است که ابزار ارتباطی ساده‌ای است که با تمام گوشی‌های تلفن همراه سازگار است و بیشتر کاربران با کارش آشنا هستند؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران دیده نشدن تبلیغات باشید یا اینکه تبلیغات‌تان به درستی به مخاطبان نشان داده نشوند.


نگاه آریایی

دوستدار محیط زیست:

در مورد تبلیغاتی که نیاز به ابزارهای فیزیکی برای دیده شدن دارند تبلیعات پیامکی کمترین اثر را بر روی آلودگی محیط زیست دارد و در واثع هیج صدمه ای به محیط زیست وارد نمیکند.


نگاه آریایی

ارتباط مستقیم با مخاطب:

تلفن همراه وسیله ای شخصی است که به صورت تمام وقت در همه شرایط همراه شما می باشد و از آنجایی که هیچ روشی به اندازه گفت و گوی مستفیم با مخاطبان نمی تواند تاثیرگذار باشد تبلیغات پیامکی می تواند گزینه خوبی باشد.


نگاه آریایی

قابلیت پیگیری تبلیغات پیامکی:

سرویس های پیامکی به طور معمول گزارش تحویل پیامک را به شما می دهند تا مطمئن باشید تبلیغ شما به دست مخاطبان رسیده است. یعنی در واقع شما می توانید از این طریق میزان تاثیرپذیری تبلیغات خود را اندازه گیری کرده و اثرات ان را پیگیری نمایید. اگر به دنبال پیگیری هوشمندانه پیامک های خود هستید می توانید با قرار دادن لینک کوتاه مشتریان و مخاطبانن خود را صفحه وب سایت خود راهنمایی کنید.


نگاه آریایی

امکان شخصی سازی پیامک:

در این روش شما می توانید به راحتی پیام ها را برای مخاطبان خود شخصی سازی نمایید. به این صورت که پیامکی را که در نظر دارید ارسال کنید بر اساس نام، شغل، علاقه و میزان تحصیلات تنظیم و ارسال نمایید. اگر بتوانید این کار را اصولی و درست انجام دهید نتایح بسیار جالبی خواهید گرفت.


نگاه آریایی

مقرون به صرفه بودن تبلیغات پیامکی:

ممکن است این تصور در ذهن شما پدید بیاید که به دلیل هزینه پایین این تبلیغات تاثیر چندانی نخواهد داشت ولی نرخ بازدید ۹۸ درصدی تبلیغات توسط مشتریان در این روش موردی نیست که قابل مقایسه با روش های دیگر باشد. در واقع در تبلیعات پیامکی شما می توانید با هزینه کمی افراد زیادی را هدف قرار داده و تبلیغات خود را برای آنان ارسال نمایید و محصولات خود را به آنان معرفی نمایید.

نکاتی مهم در موفقیت تبلیغات پیامکی (اینفوگرافی)

پیامکی ساده و قابل فهم ارسال نمایید.
امکان یک گفتگوی دو طرفه را فراهم نمایید.
مشتری را به فروشگاه خود دعوت نمایید
محاطبان خود را دعوت به انجام یک کار نمایید
به مخاطبان خود پیشنهاد واقعی دهید
در ارسال پیامک وقت شناس باشید.

نتیجه گیری

ممکن است در گدشته به راحتی می توانستید با خرید یک پنل بانک اطلاعات به راحتی از این روش تبلیغات بهره مند شوید ولی در حال حاضر پیامک های تبلیغاتی به قدری زیاد شده است که باعث اعتراض مردم شده بنابراین اگر قصد استفاده از این خدمات را دارید بهتر است با داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی و حرفه ای و بر اساس رضایت مشتری تنظیم شود و در مرحله بعد سعی کنید که پیامک تبلیغاتی خود را برای محاطبان هدف کار و کسبتان ارسال نمایید و نه کاسنی که تبلیغات شما به دردشان نمی خورد و هیچ بازخوردی مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث بوجود آدم دید منفی نیز می شود. پس اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید اما زمان و توان مالیِ بالایی برای سرمایه‌گذاری در بخش تبلیغات ندارید، تبلیغات پیامکی می‌تواند ابزاری مفید، ساده و کم‌هزینه برای شما باشد. و شما می توانید برای استفاده هرچه بهتر از این خدمات و در راستای بهبود کار و کسب خود با پر کردن فرم مشاوره رایگان که در ادامه قرار داده شده است بهره مند شوید.