advertise

هر کار و کسبی برای موفقیت در تجارت خود و به منظور بهبود فروش خود و برندینگ سازی حرفه ای نیاز به بازاریابی، کمپین های تبلیغاتی و داشتن استراتژی بازاریابی قوی می باشد. یکی از بهرتین روش های که می تواند به این امر کمک کند ارتقا محصول است که در آن باید اقداماتی برای ترفیع جایگاه انجام شود و برای دست پیدا کردن به این جایگاه کاری که باید انجام شود تبلیغات حرفه ای و همه جانبه است. در حال حاضر تمامی کار و کسب ها اگر قصد ماندگاری در بازار و رقابت با سایر بیزینس ها را دارند باید از تمامی امکاناتی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی وجود دارد استفاده کنند تا بتوانند خود را به مخاطبین معرف کرده و برند خود را در ذهن مشتریان ثبت نمایند. در یک نگاه کلی می توان به این نتیجه رسید که انجام تبلیغا نیاز به یک بستر رسانه ای دارد تا بتواند به شل مناسب تری ارائه شود. برای آشنایی با مفهوم تبلیغات رسانه ای بهتر است در ابتدا بدانیم رسانه چیست و به چه ابزاری رسانه اطلاق می شود تا بهتر بتوانیم جوانب آن را بررسی کنیم.

رسانه چیست؟

رسانه به صورت کلی به ابزار و یا کانال ارتباطی گفته می شود که در آن پیامی از یک فرستنده به یک گیرنده انتقال می یابد. اما این یک تعریف کلی است و برای انجام بهتر تبلیغات رد این بستر بهتر است آنر ا دقیق تر بررسی نماییم. در راستای تبلیغات رسانه ای تعریفی که برای رسانه در نظر می گیریم شامل سه بخش مجزا می شود یعنی در ابتدا رسانه وسیله ابزاری است که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش بازاریابی را به مخاطبان بازار هدف منتقل می نماید و در مرحله دوم آن ها را عکس و العمل وا دار می کند و در نهایت و در مرحله آخر در رفتار آن ها تاثیر می گذارد. این تعریفی است که از دید یک کمپین تبلیغاتی می توان برای رسانه ارائه داد. رسانه ها دارای دسته بندی هستند و با توحه به این دسته بندی باید تبلیغا خود را تولید و عرضه نمایید.


نگاه آریایی

- رسانه های ادراک حسی: مربوط به زمان و مکان
- رسانه های شناختی: تصویر، زبان، خط و موسیقی
- رسانه های فنی انتقالی: روزنامه ها، تلویزیون، رادیو، اینترنت


در مورد بازاریابی رسانه های فنی اننقالی مورد نظر است و برای انجاک تبلیغات خود از این نوع رسانه بیش رت استفاده می نمایند که این نوع رسانه شامل شناخته شده ترین و آشناترین رسانه های محصوب می شوند و از مجموعه رسانه های دیداری مانند تلویزیون، اینترنت، مجلات، و روزنامه ها در کنار رسانه های شنیداری از جمله رادیو تشکیل ده اند که هر در ادامه رد مود هر کدام از این رسانه ها به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

چه رسانه تبلیغاتی برای انتقال پیام مناسب تر است؟

اولین مورد که باید برای تبلیغات رسانه یا در نظر بگیرید بستر مناسب و انتخاب رسانه درست است. بریا این منظور بهتر است که نوع رویکرد کار و کسب خود را مشخص نمایید. رد واقع برای هر کار و کسبی دو نوع رویکرد وجود دارد.


نگاه آریایی
نگاه آریایی

رویکرد تمرکز راسانه ای:
در این روش شما تمام تمرکز و توانایی تبلیغتی خودر ا بر روی چند رسانه تبلیغاتی متمرکز می کنید و دیگر را رسانه ها را به طور کامل حذف می نمایید. زمانی از این رویکرد استفاده می کنند که در مورد اثر بخشی رسانه های دیگر مطمئن نیستند و نمی خواهند ریسک کرده وس رمایه خود برای تبلیغات در تمامی راسنه ها بکار بگیرند بنابراین روی تعداد محدود و مشخصی از این رسانه ها تمرکز کرده و تبیلغات خود را سازماندهی می کنند.

رویکرد پراکندگی رسانه ای:
در این روش صاحبان کسب و کار ها بودجه خود را بدون محدودیت برای تمامی راسنه ها در نظر می گیرند و برنامه و استراتژی بازاریابی خود را به شکلی تنظیم می کنند تا بتوانند از تمامی رسانه های موجود برای تبلیغات خود سود ببرن و بتوانند هرجه بیشتر خود را به سمع و دید مخاطبان برسانند و محصولات و خدمات خود را معرفی نمایند. در این روش به طور فعال در تمامی کانال های ارتباطی حضور خواهند داشت و مخاطبان بسیار زیادی را هدف قرار می دهند.


انتخاب این رویکرد ها به مسائل زیادی واسبته هستند و باید متناسب با نوع خدماتو مصولی که کار و کسب شما ارائه می دهد و بررسی رسانه ها و مخاطبان آن ها در استراتژی بازاریابی خود باید در نظر بگیرید که چه نوع رویکردی برای کار و کسب شما مناسب تر است و می توانید بازخورد بیشتری از ان دریافت نمایید در کنار اینکه هزینه مناسبی را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر محصولی که شما ارائه می دهید و مورد استفاده غالب جمعیت باشد باید از رسانه های بزرگ گروهی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه استافده نمایید. ولی برخی از محصولات و خدمات کاملا نیاز محصوب نمی شوند و در واقع مشتریان به صورت اتفاقی به آ ها برخورد کرده و نظراشن جلب می شود و اگر تبلیغات به صورت درست انجام شود نهایتا به خریدمنجر می شود. در این موراد بهتر است که استراتژی بازاریابی هدف خود را بریا قانع کردن مخاطبان به خرید بگذارد که می تواند از تکنیک داستان سرایی در مورد محصول سود ببرد.

بررسی انواع رسانه تبلیغاتی

نگاه آریایی

تلویزیون:

پس از همه گیر شدن تلویزیون از همان ابتدا زا آنبه عنوان یک رسانه تبلیغاتی استفاده کردن و در واقع با ظهور تلویزیون انقالبی در روش های تبلیغاتی بوجود آمد. تلویزیون یکی از رسانه های است که روز به روز به مخاطبان آن افزده می شود و جدیدا با اضافه شدن امکان مشاهده آنلاین اینترنتی برنامه های تلویزیون این قابیلت افزایش پیدا کرده است. در واقع وظیفه و هدف تلویزیون خبررسانی و سرگرمی است که محبوبیت آن کاملا مشهود است. اثربخشی تلویزیون غیرقابل انکار است و محبوبیت این رسانه در نظرسنجی از بینندگان تلوزیون این رسانه بیشترین نفوذ و تاثیرگذاری تبلیغاتی را بین آن‌ها دارد. روش های تبلیغاتی که در تلویزیون انحام می شود بیشتر در دو نوع آکهی های تلویزیونی و اسپانسر شدن در برنامه های تلویزیونی از متدوال ترین این روش هاست.

نگاه آریایی

رادیو:

رادیو یکی از قدیمی ترین رسانه هایی است که حتی قبل از ظهور تلویزیون مورد توجه مخاطبان بوده است و به عنوان یک رسانه موثر برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفته است و همچنان با کذشت این همه سال به عنوان یک رسانه محبوب و پرمخاطب شناخته می شود. رادیو با داشتن قابلیت سیار بودن و برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان به یکی زا رسانه های موثر تبدیل شده است. ارندگان ار و کسب های گوناگون می توانند با داشتن خلاقیت تیزرهای تبلیغاتی جالبی را برای پخش در رادیو تهیه نمایند و به این طریق محصولات و خدمات خود را مخاطبان این رسانه معرفی نمایند همچنین مانند تلویزون با اسپانسر شدن در برنامه های مختلف نقش خود را در این حضور پررنگ تر نمایند.

نگاه آریایی

مطبوعات و نشریات

رسانه تبلیغاتی مکتوب در قالب مطبوعات و نشریات انجام می شود و می توان ادعا کرد که بزرگترین حجم تبیلغات را شامل می شوند. کمترین مزیت این رسانه ها هزینه مناسبی است که برای صاحبان کار و کسب ها دارد. در بازاریابی مکاتبه ای بهتر است که به اصول آن مانند رنگ بندی توجه نمایید. اگر شما بتوانید برای تبلغات خود رنگ های جذاب و مرتبط در نظر بگرید اثر بخشی تبلیغات خود را چند برابر می نمایید. یکی از بزرگترین مزیت های این روش دوام و عمر بالای آن است که مخاطبان این دسترسی را می دهد که تبیلغات را به طور کامل بررسی نمایند و کامل و با دقت آنرا مطالعه نمایند.

نگاه آریایی

اینترنت:

بدون شک اینترنت گسترده ترین و جامع ترین بستر ارتباطی در جاهن به شمار می آید. رسانه هایی که بر پایه اینترنت هستند با دارا بودن مزیت های مانند هدفمندی مناسب‌تر، جهانی بودن، هزینه منطقی، اثر بخشی بالا و قابلیت آنالیز این امکان را به شما می دهد که تبیلغات را به صور گسترده تر و بهینه تری بکار ببرید. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد از جمله: بنرهای تبلیغاتی، موتورهای جستجو (SEM)، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی ایمیلی، شبکه های اجتماعی و ...

نگاه آریایی

موبایل مارکتینگ

یکی دیگر از رسانه هایی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است و تمامی شرکت های تبلیغاتی د تلاش هستند با تمرکز بر روی آن اثگذاری تبلیغات خود را چندین برابر کننگ موبایل مارکتینگ می باشد. ولی برای استفاده از این رسانه و ابزار باید بسیار محتاط عمل کنید چرا که اگر به صورت دقیق و بجا از آن استفاده نشود باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطبین می شود و در نهایت آزار و آذیت مشتریان را به همراه دارد. در مقابل اگر به صورت دقیق و درست مورد استفاده واقع شود می تواند روشی با بهره وری بالا و پرنتیجه باشد. ولی در کل بازاریابی موبایل با توحه به امکاناتی که ارائه می دهد یک روش مکمل محسوب می شود و بهتر است که تمامی تمرکز خود را بر روی این روش متمرکز ننمایید.

نگاه آریایی

رسانه تبلیغات محیطی:

تبلیغاتی از قبیل بیلبورد، دیوارنویسی، تبلیغات روی وسایل نقلیه عمومی، تلویزیون های شهری و غیره تمامی جزو تبیغات رسانه های محیطی دسته بندی می شود. تبلیغات محیطی بیشتر برای جلب مخاطبانی است که فرصت کمی برای بررسی انواع رسانه های دیگر دارند و قصد دارید که پیام و شعار تبلیغتی خود را به دید آن ها برسانید و نظرشان را به سمت کار و کسب خود جلب نمایید. برخی از شرکت های برای اینکه شانس دیده شدن تبلیغات خود را افزایش دهند سعی می کنند که ابعاد این تبلیغات را زیادتر کنند ولی در کنار این مورد بهتر است در رابطه با طراحی، رنگ ها، خلاقیت های بکار گیری و مکان نصب آن ها نیز دقت کنند تا بتواند اثر بخشی آن ها چندین برابر نمایند.

نگاه آریایی

رسانه های ویژه و تخصصی

در این نوع از رسانه ها می توان مواردی را به مخاطبین هدیه داد که مختص شرکت و یا جارت خود شما باشد یعنی نام برند و نام تجاری شما بر روی آن زده شده باشد تا بتوانید برند خود را هرچه بیشتر به نظر مخاطبان خود برسانید. شما می توانید مواردی مانند کیف، کارت های عضویت، کلاه، خودکار و ... را برای این منظور در نظر بگیرید.

اهمیت تبلیغات رسانه ای

تبلیغات رسانه نقش بسیار مهمی را در بازاریابی و تبلیغات کار و کسب های مختلف ایفا می کند. ممن است حوضه فعالیت شما بسیار گسترده باشد و محدود به یک نوع محصول و خدمات نباشد در این صورت میتوانید با کمی خلاقیت و کمک گرفتن از تبلیغات رسانه ای تمامی این خدمات و محصولات را به جمعیت بسیار زیاد مخاطبان معرفی و عرضه نمایید. انتخاب رسانه باید بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی مشتری ، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت ، پیام تبلیغاتی ، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ صورت بگیرد تا بتواند افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد و آنان را وادار به انجام واکنش نماید. استفاده از این روش ها و داشتن تیم تبلیغاتی قوی که شما را در انجام تمامی این موارد راهنمایی و همراهی کند از اهمیت زیادی برای ایجاد یک برند قوی برخوردار است.


مجموعه هلدینگ نگاه آریایی در راستای انجام تبیلغات گسترده در هر زمینه ای برای بهبود کار وکسب شما، تبلیغات رسانه ای را به بهترین شکل ممکن پوشش می دهد و با ارتباطات قوی با انواع ارگان ها برای برقراری اتباط و انتشار تبلیغات می تواند کار شما را در این امر تسهیل ببخشد. برای دریافت اطلاعات کامل تر و جامع رد این رابطه می توانید فرم مشاوره رایگانی را که در ادامه قرار داده شده است را پر نمایید و طی جلسه حضوری کهتنظیم می شود تمامی موارد مورد نیاز خود را بررسی و تحقیق نمایید.