advertise

باید ها و نباید ها در ساخت موزیک ویدیو


امروزه استفاده از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کرده و هر روز بر تعداد این کاربران افزوده می شود . نیاز به محتوای جدید و جذاب بیش از پیش احساس می شود. همچنین شما می توانید از این مورد در راستای معرفی کسب و کار خود استفاده نموده و به نحو بهتری برند خود را به کاربران معرفی نمایید و مشتریان بیشتری را به سمت محصولات و خدمات خود جلب نمایید. با توجه به این موضوع بهتر است نکات مهم و طلایی را در ساخت این محتوا بدانید تا بتوانید بدون ایجاد شمکلی از این محتوای خود بهترین بهره برداری را داشته باشید. یکی از محتوایی که بسیار مورد توجه می باشد و نیاز است که حتما با باید ها و نباید های آن آشنا باشید محتوای ویدیویی می باشد. در بین محتوا های ویدیویی مختلفی که می توانید ارائه دهید موزیک ویدیو یکی زا بهترین گزینه ها است ولی در ساخت این نمونه ویدیو ها قوانینی وجود دارد که نیاز است ام ها را بررسی نماییم. به همین منظور این مقاله را بر این اساس تنظیم کرده ایم که بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست بیاورید.


باید های ساخت موزیک ویدیو

در ایجاد موزیک ویدیو، عواملی هستند که باعث بهبود کیفیت می شوند که این ها اختیاری است و نیاز است اگر شما قصد دارید محتوای با کیفیتی تولید نمایید این عوامل را رعایت نمایید ولی برخی موارد دیگه به نوعی قانون محسوب می شود و شما اختیاری در استفاده از آن ها ندارید بلکه ملزوم به رعایت آنان می باشید. از جمله این باید ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


- ذکر منبع:

ذکر منبع یکی از اصلی ترین قوانینی است که نیاز است شما رد حین ساخت یک موزیک ویدیو رعایت نمایید. به چه شکل؟ ممکن است شما برای ساخت موزیک ویدیویی خود از تصاویر یک پیج دیگر استفاده نمایید که نیاز است در این مورد حتما نام پیج را بر روی فیلم یا در قسمت کپشن ذکر کنید و یا در برخی موارد ممکن است شما از تصاویر فیلم، موزیک ویدیو های رسمی و تصاویر ثبت شده استفاده کنید که در این صورت حتی خود اینستاگرام به این موضوع حساسیت نشان می دهد و نیاز است که حتما شما منبع را به طور کامل ذکر کنید. در این مورد اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که پست شما را حذف می نماید و اجازه نشر به شما نمی دهد.

- رعایت قانون کپی رایت:

برخی از سایت ها برای ساخت کلیپ های خود از موزیک هایی استفاده می کنند که حق کپی رایت ندارد و به همین دلیل اینستاگرام به این پست ها اجازه نشر نمی دهد و نیاز است که در این مورد از موزیک هایی استفاده نمایید که با این مشکل روبه رو نشوید. برای رفع این مشکل سایت هایی وجود دارند که به شما موزیک هایی را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهد که این مشکل را بر طرف کند. این سایت ها به شکل دسته بندی شدی و حرفه این موزیک ها را قرار داده اند. معمولا رایگان این موزیک ها رایگان است ولی در برخی از سایت ها باید با خرید اشتراک اقدام به دانلود فایل های مورد نظر خود نمایید. یکی از معروف ترین این سایت ها، سایت یوتیوب می باشد که به راحتی می توانید رد قسمت موزیک ها، موزیک هایی که مشکل کپی رایت ندارند را تهیه کرده و ویدیو خود را بر این اساس بسازید تا مشکلی پیش نیاید.

- رعایت نام اثر:

اگر از موزیک هایی استفاده می کنید که متن شعر و خواننده دارد نیاز است که نام تمامی عوامل مربوطه مانند شاعر، خواننده و دیگر موراد که یاد آوری ان ها را ساخت موزیک ویدیو لازم و ضروری است.

در واقع شما با ذکر منابع و عوامل اصلی این موزیک ها و ویدیو ها از کپی برداری غیرمجاز جلوگیری کرده اید و میزان حرفه ای بودن شما را نشان می دهد بنابراین لازم است که این موارد را رعایت کنید تا اینکه هم در انتشار محتوای خود در اینستاگرام دچار مشکل نشوید و هم از نظر قانونی و وجدانی اشتباهی را مرتکب نشده باشید.


در نهایت

در مورد نباید های ساخت کلیپ های موزیک ویدیو می توان تمامی موارد بالا را متذکر شد و یادآور بشویم که نباید این موارد را انجام دهید و محتوای خود را به صورت غیر حرفه ای تولید و پخش نمایید و همیشه ذکر نام اثر و ذکر منابع مورد استفاده می تواند کار را شما را به مراتب بهتر و بیشتر مورد توجه قرار دهد. از آنجایی که شما باید نام منابع را ذکر کنید به صورت غیر مستقیم به تبلیغ کار خود نیز کمک کرده اید. از آنجایی که احتمال سرچ شدن این منابع زیاد است شما با آوردن نام منابع خود احتمال دیده شدن محتوای خود را چندین برابر می کنید و حتی در برخی موارد پیج های منبع برای تشویق دیگران به ادامه این مسیر ممکن است که محتوای شما را باز نشر کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمنیه می توانید فرم مشاوره رایگان را پر کرده و سوالات خود را مشاوران مجموعه هلدینگ نگاه آریایی در میان بگذارید.

ثبت درخواست جهت دریافت مشاوره