advertise

اصولا وقتی از تولید محتوا صحبت می کنیم در ذهن عموم مردمی حجمی از مقالات متنی بی پایان شکل می گیرد که کاملا اشتباه و بر خلاف اصول است بنابراین نیاز است که در این مقاله توضیحی مفصل در رابطه با تولید محتوای سایت ارائه دهیم تا بتوانید با مفهوم علمی این مبحث آشنا شوید و در کنار ا بتوانید به شکل موثرتری از این مقوله در راستای بهبود سایت و رتبه گوگل خود استفاده کنید. در مقالات مرتبط با محتوا سازی به صورت کلی در مورد هر نوع از محتوا توضیح مفصلی داده شد ولی توضیحات جامع و در رابطه هر نوع محتوایی اعم از محتوای سایت می باشد در این مقاله به صورت اختصاصی به تعریف تولید محتوای متناسب با وب سایت می پردازیم. تولید محتوای برای هر وب سایتی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام شود تا بتوانید سایت خود را جذاب و مفید نگه دارید. اگر محتوای وب سایت شما از نظر کاربران و موتور های جستجو مفید باشد در نتیجه وب سایت شما به سرعت رشد کرده و نتایج امیدبخشی به همراه خواهد داشت. برای داشتن چنین سایت می توانید از خدمات مجموعه هلدینگ نگاه آریایی در رابطه با طراحی سایت بهره مند شوید. برای این منظور می توانید فرم مشاوره رایگان را پر نمایید.

محتوای وب سایت چیست؟

به جرات می توان گفت که مهم ترین بخش یک سایت محتوای آن می باشد و اگر نیاز باشد یک سایت را بر اساس میزان اهمیت بخش های مختلف تجزیه و بررسی نماییم، محتوا دارای یک سهو ۹۰ درصدی خواهد بود و ۱۰ درصد باقی مانده نیز به ایجاد فضای مناسب برای ارائه هرچه بهتر این محتوا بر می گردد. ممکن است که با سایت هایی برخورد کرده باشید که دارای محتوایی قوی نیست ولی جزو سایت های برتر است ولی اگر همین سایت ها را نیز به صورت اصولی تجزیه و تحلیل نمایید متوجه م شوید که هیچ بازدهی ندارند و در مورد سایت مهم ترین اصل داشتن بازدهی مناسب است و در واقع هدف اصلی هر سایت دریافت بازدهی از جانب کاربران و موتور های جستجو می باشد. ولی چرا محتوای سایت دارای چنین اهمتی می باشد؟ محتوای سایت در واقع نشان دهنده و شکل دهنده هویت وب سایت شما است و به وسیله همین محتواست که وب سایت شما ارزش گذاری می شود. هر چقدر محتوایی که در سایت خود قرار می دهید دارای کیفیت بالاتر و مفید تری باشد باعث افزایش ارزش سایت شما از نظر کاربران و بهبود رتبه جهانی شود. محتوای وب سایت شامل چه مواردی است؟ در واقع محتوای وب سایت تمامی مواردی است که شما به شکل های مختلف در سایت خود قرار می دهید از جمله: مقالات، اخبار تخصصی، فایل های صوتی و تصویری وتمام موارد مشابه که در سایت خود به کاربران عرضه می نمایید. مهم ترین مسئله ای که باعث رشد سریع شما در میان کاربران و موتور های جستجو می شود همین محتوای اختصاصی است که باید به شکل اصولی و درست ارائه شود. با توجه به توضیحاتی ه تا به اینجا ارائه دادیم می توان نتیجه رفت تولید محتوا مهمترین مرحله در اجرای سایت شما می باشد بنابراین نیاز است که قبل از شروع محتوا با اصول و نحوه تولید محتوای استاندارد آشنا شوید و بدانید چگونه می توانید محتوایی تولید که در مرحله اول برای مخاطبان جذاب و سودمند باشد و در ادامه موتور های جستجو آن را به عنوان یک محتوای استاندارد و اختصاصی تشخیص داده و در نتایج جستجو جزو اولین لینک ها به مخاطبان نمایش دهد.

دسته بندی و انواع محتوای سایت

محتوای سایت فقط شامل محتوای نوشتاری و متون موجود در سایت ها نیست بلکه گستره بزرگی را پوشش می دهد که اگر بتوانید تمام انوع را بشناسید، بدون شک به شکل موثر تری می توانید از آن ها در ارتقای سایت خود بهر مند شوید. این دسته بندی به شکل زی انجام می شود:

۱- محتوای نوشتاری: متنی که تا به اینجا مطالعه کردید در واقع خود یک نوع محتوای نوشتاری محسوب می شود که اکثر تولی محتوا کننده کان از این محتوا به صورت عمده و برای انتقال اطلاعات مفیدی استفاده می کنند که می توانید برای آشنایی با اصول تولید محتوای متنی مقاله مرتبط با این موضوع را مطالعه نمایید.
۲- محتوای صوتی: جمله معروف «تنها صداست که می ماند» می تواند به خوبی میزان اهمیت این نوع محتوا را نشان می دهد. شما می تواند محتوای صوتی خود را دیگر نوع محتوا از جمله محتوای تصویری ادغام کرده و به شکل جذاب تری آن را ارائه دهید ولی با این حال برای اطلاع از جزئیات این نوع محتوا به شما توصیه می کنیم مقاله مرتبط با محتوای صوتی را مطالعه نمایید.
۳- تولید محتوای تصویری: این نوع محتوا تاثیر زیادی برا جذاب شدن سایت شما دارد و اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد نتیجه مثبت زیادی به همراه خواهد داشت و نکته جالبی که در رابطه با این نوع از محتوا وجود دارد وجود گستره وسیعی از محتوا به عنوان زیر مجموعه است که ما در مقاله ای با همین عنوان تمامی زیر مجموعه و خود این محتوا را به شکل تخصصی بررسی کرده ایم.

بعد از شناخت انواع محتوای سایت می توانید به راحتی به سراغ گام بعدی یعنی چگونگی تولید این محتوا شویم. برای این منظور نیاز به تخصص و داشتن امکانات مورد نیاز است.

نکات کلیدی در تولید محتوای سایت جذاب

بسیاری از کار و کسب ها هزینه زیادی را برای اجرای سایت و تولید محتوای خود صرف می کنند ولی به خاطر عدم آگاهی در رابطه با اصول تولید محتوا، سایت چندان جذابی نداشته و بازخورد بالایی ندارند بنابراین فقط آگاهی از انواع محتوا و اقدام به تولید محتوا کافی نیست شما باید بدانید که چه اصولی باعث جذاب شدن محتوای شما می شود و مخاطبان را جذب می نماید و در ادامه کیفیت محتوای شما را ارتقا می دهد. بنابراین در این جا لیستی از این نکات را برای شما آماده کرده ایم.

• هدف از تولید محتوای سایت: برای تعیین هدف محتوای سایت باید از علایق و نیازهای کاربران آگاهی داشته باشید وبر این اساس محتوای خود را تولید و عرضه نمایید.
• تازگی و تکراری نبودن: نیاز است که شما محتوایی را تولید که مخاطب را به سمت سایت شما راهنمایی نماید و آن را در سایت نگه دارد و اصطلاحا میخکوب نماید.
• جذاب بودن محتوا: شما می توانید با استفاده از تصاویر جذاب، اینفوگرافی و رنگ های جذاب که علاوه بر زیبایی باعث درک بهتر مفهوم محتوا شود، جذابیت آن را افزایش دهید.
• تنوع در انواع محتوا: استفاده از انواع محتوا در ارائه مطلب مورد نظر می تواند سایت شما را از حالت یکنواختی خارج کرده و یکی از عوامل جذب کاربران شود.
• به کار بردن عبارت کلیدی مناسب: بهتر است متناسب با فعالیت سایت و کار و کسب خود تعدادی کلمات کلیدی کاربردی استفاده نمایید. برای اینکه بتوانید کلمه کلیدی بهتری را انتخاب کنید بهتر است که نیاز مشتری خود را بشناسید.
• تعداد کلمات متناسب در تولید محتوا: عواملی که طول یک محتوا را مشخص می کن المان هایی از جمله تصاویر، محتوای نوشتاری، ویدیو مرتبط با موضوع و موارد این شکلی که مشخص می کند یک خاطب چقدر در سایت شما بماند.
• لینک کردن محتوا در متن: اگر شما بتوانید در طول یک محتوای متنی کاربر را با لینک دهی به بخش های مختلف سایت راهنمایی کنید می توان گفت هدف اصلی سایت را پیاده سازی کرده اید.

مزیت های تولید محتوای اختصاصی:

نگاه آریایی

اگر شما به محتوای سایت خود به اندازه کافی اهمیت دهید و از کارشناسان این موضوع برای تولید محتوای خود کمک بگیرید در نتیجه محتوایی تولید می نمایید که مفید کاربردی است. این امر نه تنها باعث اعتماد موتور های جستجو به سایت شما می شود بلکه کاربران و مخاطبان نیز سایت شما را به عنوان یک مرجع در نظر می گیرند و همیشه این نکته را در نظر دارند مطالبی را که در سایت شما می تواند مطالعه کند در هیچ سایت دیگری نیست. یکی دیگر از مواردی که می تواند اعتماد کاربران را جلب نماید باعث می شود که به راحتی عضو سایت شما شود ارائه خبرنامه اختصاصی است. در همین راستا به شما پیشنهاد می دهیم که بیشتر وقت خود را بر روی تولید محتوا بگذارید و با تمرکز بر روی این بخش سایت خود را به راحتی ارتقا دهید.

منابع تولید محتوای اختصاصی سایت

پس از اینکه برای خود یک وب سایت طراحی کردید باید شروع به تولید محتوا نمایید. اگر شما در این زمنیه متخصص هستید بدون هیچ مشکلی می تواند برای مدت زیادی به صورت خودجوش اقدام به تولید محتوا نمایید ولی اگر هدف شما از ایجاد سایت برای کار و کسب این است که بتوانید در زمینه خاصی فعالیت نمایید بهتر است که شروع به جمع آوری اطلاعات در زمینه مربوطه نمایید. برای این منظور شما می توانید از منابع اطلاعاتی آفلاین و آنلاین بهره مند شوید. یکی از مواردی که می تواند دیدی مخاطبان و مشتریان را در مورد سایت شما تغییر دهد استفاده از منابع با زبان اصلی است. ولی به چه صورت؟ در این مورد شما باید منبع خود را پیدا کرده و اقدام به ترجمه از زبان اصلی به زبان فارسی نمایید در این صورت شما به اولین منبع فارسی این مبحث تبدیل می شوید که اعتبار زیادی به سایت شما می دهد. از جمله منابع آفلاینی که در تولید محتوای خود می توانید از آن ها استفاده نمایید، کتاب ها، مجلات و روزنامه ها هستند که برای تولید محتوا بسیار مناسب می باشند. شما می توانید با مطالعه کتاب در زمینه تخصصی خود مطالب بسیار جذاب و مفیدی عرضه نمایید.

نگاه آریایی

انواع فعالیت وب سایت بر اساس محتوا:

در تولید محتوای وب سایت خود باید نوع سایت را در نظر بگیرید تا بتوانید متناسب با هدف و کارکرد آن سایت محتوای متناسب با آن را تولید نمایید. برای این منظور به معرفی انواع وب سایت ها در این جا می پردازیم.

- وب سایت های شخصی: معمولا محتوای این وب سایت با هدف معرفی سوابق کاری، ارائه بیوگرافی و یا دستاورد های یک شخص تولید م شوند. این نمونه از سایت های علاوه بر استانداردهای که تا به این جا ذکر شد باید بخش های مختلفی را برای ارائه معرفی نامه شخص و رزومه آن نیز در نظر گرفته شود. دسته بندی این سایت ها به شکل صفحه اصلی، تماس با ما، درباره ما، بیوگرافی و مواردی که برای سایت خود نیاز دارید باشید.
- سایت های سازمانی: شرکت ها و سازمان های مختلف نیز می توانند با استفاده از محتوا مشتریان را جذب و نموده و خدمات خود را به شکل بهتری ارائه دهند. در تولید محتوا این نمونه ساتی های باید در دسترس بودن منوها و سرویس های خدماتی را در نظر بگیرید. صفحات اصلی که این سایت ها نیاز دارند عبارتند از صفحه اصلی، تاریخچه و ارتباط با ما که باید در حین تولید محتوای سایت در نظر داشته باشید.
- سایت های فروشگاهی: این سایت ها با هدف ارائه محصولات خود به صورت آنلاین به مشتریان طراحی می شوند و نیاز است که برای هر محصولی توضیحات کاملی بیان شود. در تولد محتوای سایت های فروشگاهی قرار گرفتن منوها و سرویس ها در قسمتی از سایت که به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد یکی از مورادی است که هر تولید محتوا کننده ای باید بداند. صفحه اصلی، سرویس ها و یا محصولات (فروشگاه)، عضویت و در باره ما بخش های اصلی یک سایت فروشگاهی است که در تولید محتوا باید در نظر گرفت.
- سایت های اطلاع رسانی: بولتن‌ها و سایت‌های خبری یا فروم‌های تبادل اطلاعات کاربران که با توجه به نوع کاربردی که برای افراد دارند، محتوا و بخش‌های متنوعی را شامل می‌شوند. مهم‌ترین بخش این دسته سایت‌ها را نظرات اعضا و کاربران تشکیل می‌دهد. دسته بندی این سایت ها برای تولید محتوا بیشتر شامل صفحه اصلی، درباره ما، ثبت نام و درج نظرات است.

سخن پایانی

نگاه آریایی

بیشتر تولید کنندگان محتوا بر روی کیفیت فروش تاکید می کنند که هدف خوبی است ولی در کنار این هدف مجموعه هلدینگ نگاه آریایی با تولید محتوای خود را بر مبنای ساخت اعتماد و اقتدار با اصالت متمرکز می کند و به همین دلیل می تواند علاوه بر تامین هدف ذکر شده به ایجاد رابطه عمیق در ما بین طرفین تاثیر بگذارید. ب توجه به اینکه رسانه های تصویری در سال ۲۰۲۱ در شرایط جدیدی قرار می گیرند به شما توضیه می کنیم که به دنبال محتوای فوق هدفمند، تعهد بیشتر به رویکرد مشتری و به صورت کلی ایجاد محتوای با کیفیت برای رد دسترس مشتری قرار گرفت در نظر بگیرید.